NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Daimler Truck świętuje w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego

Daimler Truck świętuje w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego

piątek, 22 Listopad 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Daimler Truck świętuje w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego

Wörth am Rhein, 22.11.2024

Elektryfikacja palety produktów w Daimler Truck idzie naprzód: Firma świętowała dziś rozpoczęcie produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth.

Start odbył się w obecności Karin Rådström, CEO Daimler Truck i Danieli Schmitt, Minister Gospodarki, Transportu, Rolnictwa i i Uprawy Winorośli w Nadrenii-Palatynacie, a także Jürgena Distla, szefa Mercedes-Benz Trucks Operations, Andreasa Bachhofera, Szefa zakładu w Wörth i produkcji w Mercedes-Benz Trucks, oraz Michaela Brechta, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej i Przewodniczący Ogólnej Rady Zakładowej Daimler Truck.

Karin Rådström, CEO Daimler Truck: „Rozpoczęcie produkcji seryjnej naszego eActrosa 600 jest kolejnym dowodem naszej ambicji zmiany branży.Dzięki zasięgowi 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora nasz eActros 600 jest przeznaczony do transportu dalekobieżnego w Europie, który odpowiada za dwie trzecie emisji CO2 w ciężkim transporcie drogowym. Dlatego nasza elektryczna ciężarówka do transportu dalekobieżnego będzie miała ogromne znaczenie.”

Daniela Schmitt, Minister Gospodarki, Transportu, Rolnictwa i Uprawy Winorośli w Nadrenii-Palatynacie: „Dzięki produkcji seryjnej eActrosa 600 Daimler Truck ponownie udowadnia, że neutralny pod względem emisji CO2 transport towarów jest już dzisiaj rzeczywistością.Tutaj w Wörth z taśmy produkcyjnej zjedzie w przyszłości pojazd, który będzie na czele rozwoju technologicznego. Po raz drugi w ciągu tygodnia z tej lokalizacji wysyłany jest silny sygnał dla branży pojazdów użytkowych.Wspólnie chcemy zapewnić utrzymanie międzynarodowej konkurencyjności i przemysłowej wartości dodanej w Nadrenii-Palatynacie również w przyszłości.”

Jürgen Distl, kierownik Mercedes-Benz Trucks Operations:„Jako zakład wiodący w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks zakład w Wörth odgrywacentralną rolę, zwłaszcza w zakresie integracji akumulatorowo-elektrycznychmodeli, takich jak eActros 600. Podejmujemy jednak transformację na wszystkich poziomach naszej sieci produkcyjnej – również w zakresie produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 i naszego własnego łańcucha dostaw: Już dziś zaopatrujemy się w elektryczne samochody ciężarowe, a kompletna elektryfikacja transportu dostawczego w zakładzie w Wörth ma nastąpić do końca 2026 roku – eActros 600 odegra w tym decydującą rolę.”

Andreas Bachhofer, kierownik zakładu w Wörth i produkcji Mercedes-Benz Trucks: „Dzięki rozpoczęciu produkcji seryjnej eActrosa 600 rozszerzamy nasze portfolio produktów w Wörth o ważny pojazd na przyszłość. Jako pierwsza ciężarówka z napędem akumulatorowo-elektrycznym produkowana w Wörth, jej zabudowa zostanie w pełni zintegrowana w istniejącej hali montażowej, elastycznie obok produkcji samochodów ciężarowych z silnikiem spalinowym.Dzięki temu jesteśmy doskonale przygotowani do produkcji większych ilości. Nasz zespół produkcyjny jest doskonale przygotowany do sukcesywnego rozruchu w nadchodzących miesiącach.”

Thomas Zwick, przewodniczący Rady Zakładowej Wörth: „eActros 600 to kolejny krok w realizacji umowy na przyszłość, którą uzgodniliśmy z kierownictwem zakładu przez radę zakładową w 2021 roku.Podstawowa decyzja o budowie wszystkich samochodów ciężarowych niezależnie od rodzaju napędu tutaj w Wörth zapewnia miejsca pracy w zakładzie i w regionie.Ponadto dzięki bezemisyjnym ciężarówkom z napędem elektrycznym lub na ogniwa paliwowe powstają przyszłościowe i atrakcyjne miejsca pracy z nowymi zadaniami.”

Elastyczna produkcja Mercedes-Benz eActros 600 w Wörth

eActros 600 jest produkowany na istniejącej linii montażowej produkcji typoszeregu A w Wörth, równolegle i elastycznie obok samochodów ciężarowych z napędem wysokoprężnym. W tej hali produkcyjnej otrzymuje również wszystkie komponenty elektryczne. Na końcu taśmy następuje uruchomienie całego systemu: Od tego momentu ciężarówka jest gotowa do jazdy i przechodzi ostatecznie proces wykończenia i odbioru końcowego, tak jak wszystkie inne ciężarówki.

eActros 600 jest tym samym pierwszą elektryczną ciężarówką z Wörth, której kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej. Przebudowa taśm montażowych oraz integracja eActrosa 600 z produkcją liniową nastąpiły stopniowo. Dotychczasowe modele elektrycznych samochodów ciężarowych eActros 300/400 i eEconic opuszczają halę produkcyjną w celu montażu elektrycznych komponentów napędu, aby zostać zelektryfikowane w Future Truck Centerw Wörth.

Również zakłady Daimler Truck w Mannheim, Kassel i Gaggenau odgrywają ważną rolę w produkcji eActrosa 600.  Dostarczają one napędem akumulatorowo-elektrycznym niezbędnych komponentów, takich jak oś elektryczna, komponenty skrzyni biegów oraz skrzynka przednia, która łączy liczne komponenty wysokiego i niskiego napięcia i znajduje się w dawnej przestrzeni montażowej silnika spalinowego.

Michael Brecht, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej i Przewodniczący Ogólnej Rady Zakładowej Daimler Truck: ” Rada Zakładowa będzie dbać o to, aby również w czasach oszczędności i ograniczonego budżetu realizowane były porozumienia dotyczące przyszłości w Wörth i w innych lokalizacjach. Jeśli chcemy być nadal konkurencyjni, potrzebujemy dużej produkcji własnej w naszych zakładach. Nie tylko akcjonariusze, ale także pracownicy muszą wyjść z transformacji jako zwycięzcy.”

Około 3300 szkoleń dla pracowników w zakładzie Wörth

Daimler Truck znajduje się w samym środku transformacji w kierunku transportu bezemisyjnego. Jest to możliwe tylko z bardzo dobrze wyszkolonym personelem. Dlatego firma dokłada wszelkich starań, aby dalej rozwijać swoje know-how w koncernie: Poprzez kwalifikacje pracowników oraz ukierunkowane rekrutowanie nowych talentów, np. w dziedzinie zelektryfikowanego układu napędowego. Ponieważ procesy produkcyjne pojazdów z napędami alternatywnymi stawiają szczególne wymagania pracownikom.

Celem zakładowego centrum kształcenia i doskonalenia zawodowego w Wörth jest przygotowanie pracowników do wykonywania zadań związanych z nowymi pojazdami. Tylko w 2023 roku w zakładzie w Wörth przeprowadzono około 3300 szkoleń dla pracowników w zakresie nowych technologii akumulatorów, wysokiego napięcia i wodoru.  Centrum szkoleniowe w Wörth wykonuje zatem ważną pracę w ramach transformacji, ponieważ umiejętności w zakresie obsługi pojazdów i komponentów wysokiego napięcia są niezbędnym warunkiem montażu elektrycznych samochodów ciężarowych.

Na drodze do fabryki neutralnej pod względem emisji CO2

Daimler Truck angażuje się w zrównoważony rozwój nowych pojazdów, takich jak eActros 600, ale także w produkcję tych pojazdów.  Zakład Mercedes-Benz w Wörth intensywnie pracuje nad osiągnięciem w zakładzie produkcji przyjaznej dla klimatu: Już od 2022 roku zakład produkuje w sposób neutralny pod względem emisji CO2, między innymi poprzez zakup energii elektrycznej wolnej od CO2 ze słońca, wiatru i wody, a także poprzez zakup certyfikatów kompensacyjnych. Oprócz zakupu zielonej energii elektrycznej zakład promuje również własną produkcję energii do produkcji, na przykład poprzez wykorzystanie systemów fotowoltaicznych. W 2023 roku firma Daimler Truck wspólnie z EnBW i miastem Wörth am Rhein założyła joint venture „WärmeWerk Wörth”, którego celem jest wypróbowanie możliwości neutralnego dla klimatu zasilania energią zakładu w Wörth oraz miasta Wörtham Rhein za pomocą geotermii.

Wraz z rozpoczęciem produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 firma realizuje kolejny element uzgodnionego pakietu przyszłości dla zakładu w Wörth: Latem 2021 roku kierownictwo przedsiębiorstwa i rada zakładowa uzgodniły ukierunkowanie zakładu jako centrum transportu przyszłości w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Pakiet na przyszłość obejmuje zrównoważoną produkcję seryjną samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowym i ogniwami paliwowymi na wodór w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth, dalszy rozwój i kwalifikacje pracowników w ramach tej transformacji oraz produkcję neutralną pod względem emisji CO2.

O zakładzie Mercedes-Benz w Wörth

Największy zakład montażowy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks w Wörth am Rhein został założony w 1963 roku. Od początku istnienia fabryki wyprodukowano tu około 4,4 miliona ciężarówek. Dziś są to typoszeregi Actros, Arocs i Atego. W Wörth produkowane są również pojazdy Mercedes-Benz Special Trucks Econic, Unimog i Zetros. W 2021 roku rozpoczęto produkcję seryjną Mercedes-Benz eActros 300/400 z napędem elektrycznym do transportu dystrybucyjnego. W 2022 roku pojawił się drugi seryjny elektryczny samochód ciężarowy Mercedes-Benz eEconic do zastosowań komunalnych. Zakład Mercedes-Benzw Wörth, zatrudniający około 10 000 osób, jest drugim co do wielkości pracodawcą w Nadrenii-Palatynacie.

O eActrosie 600

eActros 600 do transportu dalekobieżnego świętował swoją światową premierę pod koniec 2023 roku. Wysoka pojemność akumulatora wynosząca ponad 600 kilowatogodzin [1] – stąd oznaczenie typu 600 – oraz nowa, szczególnie wydajna elektryczna oś napędowa opracowana we własnym zakresie umożliwiają zasięg ciężarówki elektrycznej 500 kilometrów [2] bez ładowania pośredniego. Ten zasięg jest osiągany w bardzo realistycznych, praktycznych warunkach z masą całkowitą zestawu 40 ton i może być znacznie przewyższony w zależności od stylu jazdy i trasy. eActros 600 będzie mógł przejechać nawet ponad 1000 kilometrów w ciągu dnia. Ładowanie pośrednie podczas ustawowo wymaganych przerw w jeździe – nawet bez ładowania dużą mocą – jest możliwe, o ile dostępne są możliwości ładowania. eActros 600 oprócz ładowania CCS o mocy do 400 kW umożliwi później również ładowanie dużą mocą (MCS).

Flagowy pojazd elektryczny wielokrotnie udowodnił swoje umiejętności w rzeczywistych warunkach: w eksploatacji u klientów i w ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024”, ponad 15 000 kilometrów długiej jazdy z napędem w pełni elektrycznym, o masie całkowitej zestawu 40 ton, przez łącznie 22 kraje. Ponadto ciężarówka elektryczna została wyróżniona przez dziennikarzy branżowych z 24 krajów europejskich nagrodą „International Truck of the Year 2025” – to najważniejsza nagroda w branży.

Pojazdy wyprodukowane w pierwszych miesiącach produkcji seryjnej trafiają głównie do oddziałów i dealerów jako pojazdy demonstracyjne. Głównie ze względu na możliwości dotacji państwowych dla klientów w Niemczech w 2024 roku będzie produkowanych i rejestrowanych kilka pojazdów klientów.

 

Źródło: Daimler Truck

TAG: Daimler Truck, eActros, eActros 600, elektryfikacja, Mercedes Benz, Mercedes-Benz eActros 600, Mercedes-Benz w Wörth, Wörth am Rhein

Co możesz jeszcze przeczytać

Grunciarz w akcji, konferencja MAN i konkurs policji | ZAJAWKA Na Osi 1085
American Cars Mania 2021 we Wrocławiu część 3 [Na Osi 957]
American Cars Mania 2021 we Wrocławiu część 3 [Na Osi 957]
Master Truck Show 2024 – część 11 | Na Osi 1106

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP