NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

piątek, 18 luty 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

W pełni elektryczny(1) Ford E-Transit wyposażony w kompleksowy pakiet systemów wspomagania kierowcy otrzymał Złotą Nagrodę w kategorii samochodów dostawczych od najbardziej znanego niezależnego instytutu ds. bezpieczeństwa pojazdów w Europie, Euro NCAP.

Nagroda jest wynikiem analizy technologii, w tym autonomicznego hamowania awaryjnego podczas zbliżania się do innych pojazdów, rowerzystów i pieszych, a także technologii utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych i systemów monitorowania pasażerów.

Złota Nagroda dla E-Transita oznacza, że Ford ma teraz jedyne dwa samochody dostawcze o ładowności do 2 ton na rynku, które otrzymały to wyróżnienie. W grudniu 2020 r. nagrodzono bowiem Transita napędzanego silnikiem Diesla.

Euro NCAP to synonim bezpieczeństwa pojazdów. Przyznanie Złotej Nagrody przez tę organizację także E-Transitowi jest świadectwem zaangażowania Forda w bezpieczeństwo klientów użytkujących całą gamę pojazdów dostawczych – powiedział Stuart Southgate, dyrektor ds. inżynierii bezpieczeństwa w Ford of Europe. – Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w E-Transicie pomagają mu spokojnie podróżować z uwzględnieniem bezpieczeństwa innych użytkowników dróg, ale także wspierać przedsiębiorców, którzy chcą maksymalizować dyspozycyjność samochodów przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów ubezpieczenia i napraw powypadkowych.

E-Transit oferuje wiele technologii wspierających kierowcę, w tym system ochrony przed kolizjami z wykrywaniem pieszych(2), inteligentny tempomat adaptacyjny z rozpoznawaniem znaków drogowych(2), system monitorowania martwego pola z ostrzeganiem i wspomaganiem zmiany pasa ruchu(2) czy system aktywnego wspomagania kierującego podczas jazdy w dużym natężeniu ruchu z kamerą 360 stopni i asystentem cofania(2).

Euro NCAP wykonało symulacje, które przetestowały działanie technologii ostrzegania i wspierania kierowcy podczas zbliżania się do zaparkowanych pojazdów czy też powolnego poruszania się, a także w sytuacji, gdy pojazd jadący z przodu gwałtownie hamuje. Testy obejmowały również reakcję na dziecko wbiegające na jezdnię oraz rowerzystów i pieszych pojawiających się na drodze(3) – potencjalnie prawdopodobne scenariusze w środowiskach miejskich. Ford przewiduje, że większość E-Transitów będzie używana właśnie w takich warunkach.

Złota Nagroda dla E-Transita potwierdza wiodącą rolę Forda w dziedzinie technologii bezpieczeństwa samochodów dostawczych. Transit Custom jest bowiem również zdobywcą Złotej Nagrody, dzięki czemu Ford jest jedynym producentem samochodów dostawczych z tym wyróżnieniem zarówno w segmencie pojazdów 1-tonowych, 2-tonowych, jak i całkowicie elektrycznych.

Firma prowadzi już pilotażowe testy E-Transitów w typowej, codziennej eksploatacji z wybranymi klientami w całej Europie. Dostawy seryjnie produkowanych samochodów do klientów rozpoczną się wiosną 2022 roku.

 

# # #

 

¹ Oficjalnie homologowane dane dotyczące efektywności energetycznej zostaną opublikowane przed datą wprowadzenia do sprzedaży. Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi rozporządzeń europejskich (EC) 715/2007 i (EU) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

² Systemy wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale jej nie zastępują; tak jak i nie zastępują one oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia systemów można znaleźć w instrukcji obsługi.

³ Wszystkie testy zostały przeprowadzone w kontrolowanych warunkach przez odpowiednich specjalistów ds. bezpieczeństwa.

 

 

Źródło: Ford Polska

 

TAG: E-Transit, Euro NCAP, Ford, Ford E-Transit, Ford of Europe, Stuart Southgate, transit custom, złota nagroda

Co możesz jeszcze przeczytać

Trucker Club | 01/2023
Trucker Club: truckerska para i zlot straży pożarnej | 01/2023
Jelcz i Muzeum WENA w Oławie | Na Osi 1117
Zlot Jelcza, kolejna relacja z Krzyżowej | Na Osi 1040

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP