Berto Polska odbiera zestawy Renault Trucks D Wide do transportu w kontrolowanej temperaturze. Renault Trucks we współpracy z Carrier, Igloocar i Bär Cargolift zbudowała pojazdy uszyte pod potrzeby klienta.
Dwa zestawy chłodnicze oparte na nowym modelu gamy D-Wide 6×2 wyposażone są w 11-litrowe silniki DE o mocy 460 KM i najnowsze systemy bezpieczeństwa, spełniające unijne przepisy General Safety Regulation (GSR).
Dostarczone do Berto Polska pojazdy wyposażone są w systemy GSR obejmujące szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Dzięki temu kierowcy mogą podejmować bardziej świadome decyzje podczas zmiany pasa ruchu czy manewrowania w przestrzeniach miejskich. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy pojazd zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością. System automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. System ten znacząco zwiększa bezpieczeństwo na drodze i wspiera reakcję kierowcy w sytuacjach awaryjnych. Pojazd jest wyposażony w system TPMS wraz z przyczepą co umożliwia informowanie kierowcy o aktualnym ciśnieniu w oponach, co stanowczo podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego z powodu zmniejszenia ryzyka rozerwania opony w przypadku jazdy ze złym ciśnieniem.
Oprócz pojazdów w ofercie znalazło się również kompleksowe wsparcie w postaci dwuletniej usługi Optifleet, szkoleń kierowców z jazdy racjonalnej oraz 5-letni kontrakt serwisowy Start&Drive Excellence.
Jarosław Zwoliński Key Account Manager Renault Trucks Polska „Z dumą przekazujemy dwa zaawansowane technologicznie pojazdy w pełni dopasowane do potrzeb Berto Polska będące efektem doskonałej współpracy z naszymi partnerami Carrier, Igloocar Wesob i Bär Cargolift. Klient odbiera pojazdy wyposażone w najnowsze systemy zgodne z wytycznymi GSR, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo na drodze. Spokój eksploatacji zapewnią 5-letnie kontrakty serwisowe Excellence. Dodatkowo Optifleet i specjalistyczne szkolenia dla kierowców pozwolą na optymalizację operacji i zwiększenie efektywności floty. Jestem pewien, że dostarczone pojazdy w pełni spełnią oczekiwania Berto Polska, przyczyniając się do dalszego rozwoju i sukcesu firmy.”.
Sylvain Cotin Dyrektor Generalny Berto Polska i Mirosław Andrzejewski V-ce Prezes Berto Kmtrans „Renault Trucks jest długoterminowym partnerem nie tylko Grupy Berto, ale także Berto Polska (www.grupa-berto.pl). Stała współpraca między naszymi zespołami pozwala nam oferować i budować wydajne rozwiązania transportowe z wykorzystaniem wysokiej jakości pojazdów i usług serwisowych. Każdego dnia Berto Polska wykorzystuje ponad 100 pojazdów do transportu towarów swoich klientów w całej Polsce. Jesteśmy obecni na 3 rynkach: spożywczym z kontrolą temperatury, farmaceutycznym i materiałów budowlanych. Dysponujemy różnymi punktami przeładunkowymi, co pozwala nam na organizowanie transportu wahadłowego, jak i lokalną dystrybucję. Nasza gama pojazdów jest zróżnicowana i pozwala zaspokoić różne potrzeby naszych klientów (bus-solo-zestaw-HDS). Berto Polska zamierza kontynuować odnawianie floty w 2025 r., aby móc dalej oferować rozwiązania transportowe spełniające nowe wymagania transportowe (normy środowiskowe i bezpieczeństwa). Na koniec należy podkreślić, iż Berto Polska to także zespół ponad 60 specjalistów ds. transportu, którzy każdego dnia ciężko pracują, aby znaleźć optymalne rozwiązania dla naszych klientów. Zapraszamy do współpracy.”.
IGLOOCAR to znany w kraju jak również w Europie producent nadwozi izolowanych, przeznaczonych do dystrybucji towarów świeżych oraz mrożonych, wymagających stabilnej i kontrolowanej temperatury, niezależnie od pory roku i warunków zewnętrznych.
Rafał Czeluśniak Dyrektor Handlowy Igloocar „Przekazane zestawy prezentują zabudowy IGLOOCAR powstałe na bazie wieloletnich doświadczeń, przy użyciu najwyższej jakości materiałów w oparciu o zaawansowaną technologię podciśnieniowego klejenia płyt warstwowych. Gwarantuje to uzyskanie najwyższych parametrów izolacyjnych wyrobów, spełniających rygorystyczne wymagania stawiane przy transporcie artykułów spożywczych. Konfiguracja nadwozi obejmuje między innymi przystosowanie pod agregat chłodniczy z dwoma parownikami oraz montaż ścianek działowych co umożliwia podział wnętrza na dwa niezależne przedziały o różnych temperaturach. Podłoga pokryta jest blachą antypoślizgową ze stopu AL. spawaną z kątownikiem przypodłogowym tworząc tzw. szczelną „wannę”. Listwy do blokowania ładunku na ścianach bocznych oraz drążki poziome i pionowe umożliwiają bezpieczne przewożenie towaru. Drzwi tylne dwuskrzydłowe oraz boczne jednoskrzydłowe na prawej ścianie pozwalają na łatwy i szybki dostęp do przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo nadwozia zostały wyposażone w szereg lamp oświetleniowych, błyskowych i roboczych, aby kierowca mógł wykonywać swą pracę komfortowo, w bezpiecznych warunkach. Dziękujemy za zaufanie i wybór naszej marki w realizacji tego ciekawego projektu. Życzymy szerokiej drogi i wielu bezpiecznie przejechanych kilometrów.”.
Firma Bar Cargolift jest jednym z największych producentów wind załadowczych w Europie. Specjalizujemy się w urządzeniach dla firm transportowych wymagających bardzo trwałego, bezpiecznego a zarazem łatwego w obsłudze i serwisie urządzenia.
Krzysztof Moskwiński Prezes Zarządu Bar Cargolift Polska „Nasza firma w Polsce działa już od prawie 30 lat. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy spełnić najwyższe wymagania firmy Berto Polska i zostaliśmy wybrani na dostawców wind dla tej firmy. Do prezentowanych tutaj zestawów dostarczyliśmy windy o ładowności 2000 kg z momentem udźwigu wynoszącym aż 20 kNm. Tak wysoki moment udźwigu gwarantuje długą, intensywną i bezpieczną eksploatację. Wysoka na ponad 2 m aluminiowa platforma gwarantuje załadowanie jednocześnie co najmniej dwóch palet, a zamontowane na platformie rollstopy umożliwiają jednoczesny transport co najmniej dwóch roll- kontenerów. Windy wyposażone są w sterowanie nożne na platformie, migacze oraz dodatkowy pilot z kablem. Na przyczepach zamontowaliśmy urządzenia specjalnie zaprojektowane pod tego typu pojazdy (z krótkim tylnym zwisem). Dodatkowo na przyczepach zamontowane została niezależne akumulatory, które są ładowane podczas jazdy z alternatora ciężarówki. System niezależnych akumulatorów umożliwia to, że winda na przyczepie jest zawsze gotowa do pracy, nawet jeżeli przyczepa nie jest spięta z samochodem. Dziękujemy naszym partnerom, firmie Renault Trucks oraz Igloocar za bardzo dobrą współpracę przy tym projekcie, a firmie Berto Polska życzymy długiej i bezpiecznej eksploatacji.”.
Zygmunt Pachulski Transport Supervisor, Logistics Havi Logistics Sp. z o. o. „Jako partner biznesowy firmy Berto, z dużym zadowoleniem obserwowaliśmy przekazanie do użytku dwóch nowych zespołów pojazdów, których specyfika wpisuje się w nasze oczekiwania, a co za tym idzie, także naszych klientów. Decyzję o zakupie samochodów poprzedziły owocne negocjacje i zbieżne cele obydwu firm dotyczące dalszej współpracy. Charakterystyka branży, w której działamy wymaga na każdym etapie niezawodności, elastyczności, a także efektywności. Jesteśmy przekonani, że nowe pojazdy pozwolą firmie Berto realizować zadania dystrybucyjne najwyższej jakości co finalnie przyniesie wymierne korzyści dla wszystkich uczestników tego procesu.”.
Źródło: Renault Trucks