14 lipca 2021 roku na prośbę ZMPD odbyło się posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury, poświęcone działaniom rządu, a raczej ich brakiem, w sprawie rozwiązań, które łagodziłyby skutki wchodzących w lutym 2022 roku przepisów Pakietu Mobilności dotyczących wynagradzania kierowców.
„Od pół roku zwracamy się do premiera i ministra infrastruktury z prośbą o podjęcie konkretnych działań w tej sprawie; w odczuciu przewoźników ten czas został zmarnowany” – powiedział prezes Jan Buczek i dodał: „wynagrodzenie kierowców w świetle Pakietu Mobilności to kluczowa kwestia dla przyszłości polskiego międzynarodowego transportu drogowego”.
Prezes ZMPD ostrzegł posłów, że jeśli rząd nie podejmie działań, skaże branżę międzynarodowego transportu drogowego na bankructwo, bo nowe regulacje spowodują nawet stu procentowy wzrost kosztów związanych z wynagrodzeniami.
Wątpliwości nie miał też dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel: „musimy wiedzieć, jakie od przyszłego roku będą koszty funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych. Firmy muszą się odpowiednio przygotować do tych rozwiązań, między innymi tworząc nowe regulaminy pracy. Tego z dnia na dzień się nie zrobi”, po czym dodał: „tymczasem do tej pory nie ma żadnych rozwiązań. Mamy nadzieję, że rząd przedstawiając nam swoje propozycje przeanalizuje możliwości finansowego wsparcia międzynarodowego transportu drogowego”.
Strona rządowa poinformowała, że trwają prace nad zmianami w przepisach, lecz zostaną one przedstawione branży dopiero po politycznych uzgodnieniach. Ciekawe jakich – pytamy ze swojej strony.