Frigo Logistics, wiodący operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała kilkadziesiąt nowych pojazdów i naczep.
W pierwszym kwartale nowego roku do floty Frigo Logistics dołączyło 13 ciągników siodłowych Volvo FH 460 z I-Save, 4 podwozia Volvo FL (z zabudowami JEGGER i z agregatami Carrier HE 8), 5 samochodów MAN TGM 18.250 (również z zabudowami JEGGER oraz agregatami Carrier HE 11 i Carrier HE 9), jak również 23 naczepy chłodnicze Schmitz (z agregatami Carrier Vector HE17). Zakupy zostały przeprowadzone w ramach realizacji planu rozwoju firmy.
Nasze usługi są bardzo specjalistyczne, przewozimy towary w kontrolowanej temperaturze, dlatego potrzebujemy niezawodnego sprzętu i pojazdów. Inwestycja we flotę jest więc naturalnym kierunkiem rozwoju. Nowe pojazdy są bardziej oszczędne w eksploatacji, co pozwala na optymalizację naszych operacji. Równocześnie, dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych na rynku pojazdów, możemy utrzymać najwyższą jakość usług dla naszych klientów. Nowe samochody są już wykorzystywane w naszych działaniach operacyjnych, a równocześnie czekamy na odbiór kolejnych zamówionych pojazdów – mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
Przed podjęciem decyzji o zakupie nowych pojazdów, Frigo Logistics przeprowadziło serie wielotygodniowych testów poszczególnych pojazdów we współpracy z partnerami biznesowymi i poszczególnymi klientami. Proces, który trwał kilka miesięcy, pozwolił na szczegółową weryfikację i analizę wszystkich parametrów technicznych, jak również ocenę efektywności pojazdów.
Faza testów była dla nas bardzo ważna w kontekście podjęcia decyzji o nowych inwestycjach. Zależy nam na tym, żeby nasza flota była nie tylko nowoczesna i spełniała aktualne wymogi pod kątem norm środowiskowych i bezpieczeństwa, ale także, aby była jak najlepiej dopasowana do typu naszych operacji. Testy pozwoliły nam na weryfikację pewnych założeń w praktyce, dzięki czemu łatwiej było podjąć ostateczne decyzje zakupowe– komentuje Krzysztof Pawlik dyrektor zarządzający ds. transportuFrigo Logistics.
O firmie Frigo Logistics
Frigo Logistics to wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów spożywczych wymagających kontrolowanej temperatury. Firma specjalizuje się w dystrybucji, transporcie i magazynowaniu produktów mrożonych, a także w kategorii dry, fresh oraz płynnej dla produktów spożywczych. Firma świadczy międzynarodowe usługi frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego. Frigo Logistics obecnie obsługuje na wyłączność sześć sieci handlowych działających na polskim rynku oraz grupę około osiemdziesięciu producentów oferujących artykuły spożywcze. Operator dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4500 punktów w całej Polsce.
Frigo Logistics posiada jedenaście lokalizacji: w Żninie, Błoniu koło Warszawy, Radomsku, Czeladzi, Żdżarach koło Szczecina, Lublinie oraz (po przejęciu firmy transportowej ARMIR) w Obornikach Wielkopolskich, Wrocławiu, Mysłowicach i Nowym Dworze Mazowieckim. Łącznie zatrudnia około 550 pracowników. Operuje obecnie flotą około 60 pojazdów własnych oraz flotą około 400 pojazdów na zasadzie stałej współpracy z podwykonawcami. Współpracuje z około 150 stałymi przewoźnikami. Firma Frigo Logistics powstała w 2001 roku, a od 2004 roku stanowi część Nichirei Logistics Group Inc. Koncern Nichirei zajmuje pierwsze miejsce na rynku japońskim i piąte na świecie wśród firm specjalizujących się w usługach transportowych dla branży spożywczej.
Źródło: Frigo Logistics