NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Nocna zmiana eActrosa: zeroemisyjne dostawy części do serwisów Mercedes-Benz Trucks i FUSO

Nocna zmiana eActrosa: zeroemisyjne dostawy części do serwisów Mercedes-Benz Trucks i FUSO

czwartek, 02 styczeń 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Nocna zmiana eActrosa: zeroemisyjne dostawy części do serwisów Mercedes-Benz Trucks i FUSO

Każdej nocy z centralnego magazynu części Daimler Truck Polska w Strykowie pojazdy firmy Seifert Logistics Group wyruszają z zamówieniami do wszystkich serwisów autoryzowanej sieci Mercedes-Benz Trucks i FUSO. Kierowcy dostarczają je wyznaczonymi dziewięcioma trasami. Jedną z nich, liczącą 741 km, w ramach testu obsługiwał eActros 400.

Poniedziałek, 2 grudnia, ok. godz. 19, magazyn Daimler Truck Polska, Stryków

W centralnym magazynie części Daimler Truck Polska w Strykowie trwa załadunek zamówień, które muszą w nocy trafić do serwisów sieci w Opolu, Pyskowicach, Rudzie Śląskiej, Świerklanach, Skoczowie i Żorach. Dziś akurat nie ma ich bardzo dużo, wszystkie umieszczone są w specjalnych plastikowych pojemnikach. Kierowca Krzysztof Michalski odbiera od pracownika magazynu listę dealerów, do których ma je dostarczyć – przy każdym widnieją numery zamówionych paczek – i zgodnie z nią będzie realizował dostawy. eActros 400, w pełni naładowany i gotowy do drogi ma przed sobą do pokonania łącznie 741 km. Pierwszy odcinek jest najdłuższy: liczy 234 km. Na dworze dość chłodno i wilgotno, temperatura nie przekracza 6 st. C, ale na południu Polski będzie zimniej. Załadunek zamówień trwa około godziny – wreszcie wszystko jest gotowe i można ruszać!

Opole-Wrzoski, serwis Grupy Wróbel, ok. 22.30

eActros planowo podjeżdża pod bramę nieczynnego o tej porze serwisu. Szybki kontakt z ochroną i brama powoli się otwiera – można wjechać. Kierowca powoli manewruje na tył budynku, gdzie znajduje się specjalna komora przeznaczona do nocnych dostaw części. Dzięki zabudowie eActrosa 400 z wygodną windą firmy Bär Cargolift rozładunek jest szybki i wygodny, paczki lądują w miejscu, z którego rano pracownicy serwisu zabiorą je do swojego magazynu. Robi się coraz zimniej, temperatura oscyluje wokół
0 st. C, na szczęście jest dość sucho, a w kabinie ciepło.

Nie ma powodu, żeby na tym oszczędzać – mówi kierowca. – To już trzecia dostawa eActrosem 400 na tej trasie i jestem spokojny, że energii wystarczy.

Części przekazane, Krzysztof Michalski raźno wskakuje do środka, ściągając kurtkę – trzeba ruszać: kolejny odcinek liczy ok. 89 km. Wyświetlacz pokazuje, że cztery ogniwa baterii eActrosa 400 dysponują jeszcze 48 proc. energii – wszystko idzie zgodnie z planem. Wyjeżdżamy na drogę nr 45, którą dojedziemy do autostrady A4. Na pustej o tej porze trasie można trochę porozmawiać.

Bardzo dobre jest w tym samochodzie to, że baterie są umieszczone wzdłuż podwozia, dzięki temu eActros jest równomiernie dociążony, dobrze trzyma się drogi i jest stabilny, szczególnie zimą to ma znaczenie – mówi Krzysztof Michalski, który jest kierowcą od 1999 roku. – Ciężarówki wtedy i teraz to dwie różne epoki. Od lat jeżdżę Mercedesami, ale z elektrycznym mam do czynienia pierwszy raz. Dwie rzeczy są tu na pewno fantastyczne z punktu widzenia kierowcy: światła i dynamika. Ja mam dużo nocnych kursów i widoczność jest o wiele lepsza, oczy się mniej męczą. Z kolei pomysł z silnikami na tylnej osi sprawia, że moment obrotowy jest natychmiastowy – to daje większą płynność, ta ciężarówka naprawdę ma porządne przyspieszenie.

Światła High LED Performance rzeczywiście robią wrażenie, szczególnie podczas jazdy przez mniejsze miejscowości i tereny niezabudowane: dobrze doświetlone pobocza i przestrzeń przed pojazdem zwiększa bezpieczeństwo. Dojeżdżamy do autostrady – dalsza trasa do kolejnego serwisu, w Pyskowicach, mimo ciemności jest mniej wymagająca, a ruch raczej niewielki.

Pyskowice, serwis Viva-Inwestycje, ok. godz. 0.00

Kolejna brama uchyla się dzięki czuwającemu w obiekcie pracownikowi ochrony. Kierowca podjeżdża cicho i precyzyjnie pod komorę do nocnych dostaw na tyłach budynku serwisu. Procedura jest ta sama – szybki rozładunek za pomocą wózka widłowego, części błyskawicznie trafiają na miejsce i po niecałych 10 minutach można ruszać do kolejnego punktu. Teraz wyświetlacz eActrosa 400 wskazuje poziom naładowania akumulatorów 23 proc. – ale kolejny przystanek oddalony jest o zaledwie 26 km, to serwis Daimler Truck Retail Polska w Rudzie Śląskiej, gdzie kierowca będzie miał przerwę, a samochód zostanie podpięty pod ładowarkę.

Realny zasięg tego pojazdu wychodzi mi ok. 357 km – przy takim trybie jazdy, czyli w trasie, praktycznie bez wielkich możliwości odzyskiwania energii. W mieście sytuacja jest inna, bo tam częste przystanki pozwalają lepiej wykorzystać rekuperację i wówczas zasięg mógłby być większy. Dodatkowo dziś mamy spory wiatr, co także ma wpływ na zużycie energii – podkreśla Krzysztof Michalski.

Ruda Śląska, serwis Daimler Truck Retail Polska, godz. 0.30

Nowy serwis Daimler Truck Retail Polska dysponuje ogromnym placem i specjalnym „tunelem”, zadaszonym stanowiskiem, gdzie podjeżdżamy, żeby rozładować zamówienia.

To spore udogodnienie, bo niezależnie od pogody można komfortowo przekazać dostawę – mówi Krzysztof Michalski. Rozładunek przebiega sprawnie, teraz można podpiąć eActrosa pod ładowarkę – w baterii pozostało ok. 15 proc. energii i zanim ciężarówka wyruszy do ostatnich trzech punktów, trzeba ją nieco uzupełnić. Podjeżdżamy pod ładowarkę, a tu niespodzianka – tuż koło ładowarki mimo oznakowania słupkami miejsca dla ciężarówki, zaparkował… autobus, który przyjechał do serwisu. Na szczęście mimo to eActros zdołał jakoś wcisnąć się na miejsce i możemy rozpocząć proces ładowania. Ten czas kierowca wykorzystuje na pauzę, może na chwilę się zdrzemnąć, wykorzystując łóżko w kabinie, a potem napić kawy. – Dobre jest to, że dzięki cichej jeździe, zmęczenie jest jednak mniejsze – mówi.

Ładowarka w Rudzie Śląskiej ładuje obecnie z mocą 105 kW – dlatego 47 proc. naładowania pojazd osiąga w czasie ok. 70 min. To dlatego, że moc ładowarki, 180 kW, tymczasowo jest ograniczona, przez co ładowanie trwa dłużej. Ok. godz. 1.50, z zasięgiem ok. 143 km wyruszamy do kolejnych trzech, ostatnich na trasie, serwisów.

Świerklany, serwis Inter-Car – Skoczów – Żory, serwisy BTC Czapka, godz. 3.00-4.10   

Ostatni etap nocnej trasy eActrosa to cztery krótkie odcinki: 43 km do Świerklan, 38 km do Skoczowa, 36 km do Żor i ponownie 38 km do Rudy Śląskiej. Pierwszy z nich prowadzi głównie autostradą A1 i A4 – do serwisu w Inter-Car podjeżdżamy po mniej więcej 70 min. jazdy. W kabinie nadal jest przyjemnie ciepło, ale na zewnątrz temperatura spadła już poniżej 0 st. C, a na drodze miejscami pojawił się szron. Zamówienie zostaje sprawnie przekazane i można ruszać do Skoczowa i Żor. Drogą nr 81 dojeżdżamy do pierwszego serwisu BTC Czapka mniej więcej w ciągu 40 minut – tu także, jak we wszystkich serwisach, które odwiedziliśmy tej nocy, pracownik ochrony udostępnia specjalne pomieszczenie na zamówione części. W ostatnim punkcie, serwisie tej samej firmy w Żorach, zadanie ogranicza się do zabrania zwrotów do magazynu centralnego w Strykowie.

Ruda Śląska, serwis Daimler Truck Retail Polska, 4.40

Ostatni, ponownie autostradowy, etap do Rudy Śląskiej zamykamy ok. godz. 4.40 – wszystkie części udało się dostarczyć nawet przed wyznaczonym czasem! Teraz przez około 2,5 godziny eActros 400 będzie się ładował, by powrócić do Strykowa – wskaźnik na wyświetlaczu pokazuje tylko 11 proc. naładowania energią. Po naładowaniu będzie to ok. 75 proc. – to całkowicie wystarczy na trasę powrotną. Zadania zostały wykonane – ostatnie nocne godziny można więc wykorzystać na sen.

Zanim Krzysztof Michalski wyruszy z powrotem do Strykowa, do serwisu w Rudzie Śląskiej przyjeżdża Jarosław Brachmański, dyrektor spedycji w firmie Seifert Polska. Jest okazja, żeby podsumować wrażenia z tygodniowego testu eActrosa 400

Przede wszystkim cieszymy się, że udało się przeprowadzić test w warunkach normalnej eksploatacji, samochód pracował dokładnie tak, jak wersja z silnikiem spalinowym – i wszystkie zadania udało się bez problemu zrealizować – podkreśla Jarosław Brachmański. – Celowo też staraliśmy się nie wywierać na kierowcy presji na oszczędną jazdę – chcieliśmy się przekonać, jaka jest wydajność tego pojazdu bez takich umiejętności i korzystania z systemów wspierających ekonomiczną jazdę. Po trzech zrealizowanych nocnych dostawach możemy powiedzieć, że eActros 400 sprawdził się doskonale.

Należący do floty demonstracyjnej Daimler Truck Polska dystrybucyjny eActros 400 o DMC 19 ton może przewieźć 16 europalet. Lekką, opływową zabudowę ze spoilerami dachowymi i bocznymi wykonała firma GT Trailers – jej aerodynamiczny kształt dodatkowo poprawia wydajność eActrosa, podobnie jak składana burta załadowcza zamiast tylnych drzwi. Z kolei winda marki Bär Cargolift ułatwia załadunek. Pojazd wyposażony jest w cztery ogniwa akumulatorowe o łącznej pojemności 448 kWh.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Bär Cargolift, Daimler Truck Polska, Daimler Truck Retail Polska, eActros 400, eActros 400 o DMC 19 ton, elektromobilność, Fuso, GT Trailers, Inter Car, kierowca zawodowy, Mercedes-Benz Trucks, praca kierowcy, Seifert Logistics Group, Stryków, trasa kierowcy

Co możesz jeszcze przeczytać

Serwis Scania Zielona Góra zmienia lokalizację
Serwis Scania Zielona Góra zmienia lokalizację
trucker club 19
Tuningowany MB Sprinter ze zlotu Master Truck Show [Trucker Club 19/2021]
Wypadek z udziałem radiowozu na sygnale | ZAJAWKA Na Osi 1131

Najczęściej czytane

  • ZWIASTUN Na Osi 1158

    W 1158 odcinku Na Osi analiza wypadku z jazdą n...
  • ZWIASTUN Na Osi 1158

    W 1158 odcinku Na Osi piknik siedleckiego oddzi...
  • 500. Actros dla Daw-Trans: uroczyste wydanie 
w Wörth

    Wieloletni klient Daimler Truck Polska, firma D...
  • ODCINEK Na Osi 1157

    W 1157 odcinku Na Osi tymczasowe drogi modułowe...
  • Amerykański zakątek na XXI Ultor Master Truck Show – część 9 | Na Osi 1156

    Amerykański zakątek na XXI Ultor Master Truck S...

Archiwum

  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP