Firmy Ford-Werke GmbH z siedzibą w Kolonii i Erwin Hymer Group (EHG) z siedzibą w Bad Waldsee ogłosiły, że podpisały umowę ramową na dostawę Fordów – Transita i Transita Custom jako modeli, na bazie których będą powstawać samochody rekreacyjne i kampery.
Ponadto Ford i EHG uzgodniły strategiczne partnerstwo, które formalizuje wspólny pogląd na przyszłe potrzeby klientów aut rekreacyjnych, regulacje prawne, przepisy dotyczące emisji, elektryfikację, cyfryzację i łączność, a także na integrację systemów asystujących. Ford – wiodący europejski producent lekkich samochodów dostawczych – będzie również współpracował z EHG przy opracowywaniu pojazdów rekreacyjnych marek, które należą do Grupy Erwin Hymer.
Umowa umożliwi obydwu firmom dalsze czerpanie korzyści z rynku pojazdów rekreacyjnych, który znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich ośmiu lat, co tworzy nowe możliwości dla Forda. Z kolei EHG – europejski lider rynku samochodów kempingowych – poszerza w ten sposób bazę dostawców pojazdów i poprawia swoje zdolności produkcyjne, które zostały ograniczone przez kryzys półprzewodników. EHG jest również częścią Thor Industries – największego na świecie producenta pojazdów rekreacyjnych – i jako zaletę postrzega fakt, że Ford produkuje modele z rodziny Transita także w Ameryce Północnej i Chinach.
Od miejskich samochodów rekreacyjnych po duże kampery
Nowa umowa obejmuje dostawę modelu Ford Transit w wersji furgon i jako podwozie do zabudowy, a także samochodu dostawczego Ford Transit Custom kombi, przeznaczonego do przeróbki przez marki EHG na kampery typu van, kampery półzintegrowane i kampery z wnęką. Ford będzie produkować pojazdy dla EHG w zakładzie w Kocaeli w Turcji, które będą dostarczane od 2022 do 2024 roku. Ford zainwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych w fabryce w Kocaeli, a także wzmocni strukturę organizacyjną w różnych europejskich i niemieckich oddziałach.
EHG spodziewa się silnego wzrostu popytu na kompaktowe samochody kempingowe klasy 1T oparte na modelu Transit Custom także dlatego, że ich wszechstronność, zwrotność i rozmiar sprawiają, że świetnie nadają się one do codziennej eksploatacji. Samochody kempingowe z podnoszonym dachem – dostępne z krótkim lub z długim rozstawem osi – stają się coraz popularniejsze, ponieważ umożliwiają korzystanie z, na przykład, wielopoziomowych parkingów i promów.
Relacja biznesowa z tradycją
Ogłoszenie strategicznego partnerstwa nie jest pierwszą umową biznesową między Fordem a EHG. Na początku lat 80. Ford Transit był podstawą pojazdu o nazwie Hymercar – pierwszego kampera marki Hymer. W 2004 r. Ford i Hymer zgodzili się na wykorzystanie samochodów marki Ford w kamperach półzintegrowanych, w pełni zintegrowanych oraz wnękowych.
– Dwie serie Forda Transita przekonały nas o swojej przydatności na potrzeby naszych marek. Nasi klienci docenią szczególnie ich wszechstronność, innowacyjne systemy asystujące i atrakcyjny design. Ford ma również jasną strategię rozwoju działalności w Europie w zakresie samochodów użytkowych, która naszym zdaniem jest niezbędna do dalszego rozszerzania długoterminowego partnerstwa – powiedział Martin Brandt, dyrektor generalny Erwin Hymer Group.
– W Fordzie mamy wieloletnie doświadczenie w produkcji kamperów i wielką pasję do tego typu aut. Cieszymy się również, że Transit i Transit Custom – zwłaszcza nowe wersje Active i Trail – spodobały się Erwin Hymer Group i że będziemy zaopatrywać kolejnego silnego i innowacyjnego partnera w jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku w Europie – powiedział Hans-Jörg Klein, wiceprezes Zarządu Ford-Werke GmbH.
Młodsi nabywcy napędzają wzrost sprzedaży oraz rozwój innowacji
Typowy nabywca kampera zmienia się, co stwarza nowe wyzwania i daje nowe możliwości rozwoju producentom. W 2020 roku 45 procent wszystkich nowych samochodów kempingowych zarejestrowanych w Niemczech kupiły osoby w wieku od 55 do 64 lat. Teraz samochody kempingowe coraz częściej przyciągają młodszych nabywców – co prowadzi do nowych projektów z nowoczesnym zagospodarowaniem wnętrza, inteligentniejszymi rozwiązaniami umeblowania, większą liczbą akcesoriów do wyboru i atrakcyjnym wyglądem z dwukolorowym nadwoziem. Młodsi klienci to osoby samotne i rodziny, poszukujące bardziej elastycznego stylu życia, w którym kamper może być mobilnym biurem lub stałym domem w ramach trendu „van life”.
Źródło: Ford