NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

środa, 17 Listopad 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

Ford Bronco DR bazuje na konstrukcji seryjnego, 4-drzwiowego modelu, ale ten jedyny w swoim rodzaju Bronco ma przenieść wiedzę i doświadczenia marki na nowy poziom. Limitowana wersja DR została zbudowana wyłącznie jako samochód do jazdy w terenie. Wykorzystuje imponujące możliwości seryjnego Bronco wzbogacone o trzecią generację 5-litrowego silnika V8 Coyote (o przewidywanej mocy ponad 400 KM), amortyzatory Multimatic Positional Selective DSSV, klatkę bezpieczeństwa Multimatic oraz wiele innych technicznych modyfikacji.

Bronco DR to nasz najlepszy samochód stworzony do rajdów i wyścigów terenowych, zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić entuzjastom i miłośnikom wyczynowej jazdy terenowej, starty w najtrudniejszych imprezach – powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports. – Współpraca między Ford Performance i Multimatic kontynuuje dziedzictwo startów Bronco w pustynnych rajdach, sięgające czasów Roda Halla i Larry’ego Minora i ich, dotąd nigdy niepowtórzonej wiktorii seryjnym Bronco w Baja 1000 w 1969 roku – dodał.

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

Prototyp Bronco DR zadebiutuje w SCORE Baja 1000 w 2022 roku nosząc czerwone, białe, czarne i niebieskie barwy Ford Performance, by upamiętnić jedyne zwycięstwo w Baja 1000. Pierwsze 50 sztuk Bronco DR 2023 będzie dostępnych w sprzedaży pod koniec 2022 roku z ceną wywoławczą około 200 000 dolarów.

Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji na temat Bronco DR.

Skoncentrowane na Baja zdolności terenowe i trwałość zgodne z Built Wild

W duchu przesłania modelu Bronco – Built Wild – zespół Ford Performance zbudował wersję Desert Racer tak, aby pomóc przetrwać wiele dni tortur w wyczerpującym terenie i w wysokich temperaturach podczas SCORE Baja 1000 w Baja California w Meksyku.

Bronco DR istnieje, aby dać zagorzałym entuzjastom off-roadu kwintesencję przesłania Built Wild, czyli kompletne wyczynowe auto terenowe, gotowe do rywalizacji w pustynnych wyścigach, w tym – w bezlitosnym Baja 1000 – powiedział Rushbrook. – Wszystko zaczęło się od czterodrzwiowego Bronco opartego na seryjnej ramie z napędem AWD, w którym zmodyfikowaliśmy i zoptymalizowaliśmy każdy aspekt, a w rezultacie stworzyliśmy pojazd, o którym marzą entuzjaści off-roadu – dodał.

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000
Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000
Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

Podczas gdy ostateczna specyfikacja zostanie udostępniona bliżej daty sprzedaży, Bronco DR zawiera długą listę wyposażenia opracowanego specjalnie dla ekstremalnych rajdów pustynnych. Wieloletni partner Ford Performance – Multimatic – ulepszył, dostępny wyłącznie w Bronco, system „High-performance Off-road Stability Suspension” (H.O.S.S.), dodając amortyzatory z systemem regulacji pracy DSSV o 80-milimetrowych obudowach chłodzonych płynem, a także zaprojektowane przez Multimatic aluminiowe dolne wahacze. W porównaniu do czterodrzwiowego wariantu Bronco serii Badlands, DR dysponuje o 55,1% większym skokiem przedniego zawieszenia i o 58,6% większym skokiem na tylnej osi – gwarantując niezwykłą dzielność w niemal każdym terenie.

Pojazd – o masie startowej około 2 812 kg – ma kąt natarcia 47 stopni, kąt zejścia 37 stopni i kąt rampowy 33 stopni. Takie parametry podwozia pozwalają pokonać nawet najbardziej wymagające trasy off-road. Dodatkowo 73,7-calowy (1,87 metra) rozstaw kół przednich i 73,3-calowy (1,86 metra) rozstaw kół tylnych, zapewniają stabilność podwozia na drodze.

Bronco DR wyposażono w 37-calowe opony całoroczne BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3 (37×12.5R17) i koła beadlock. Opony zostały wykonane z zaawansowanej mieszanki Krawl-TEK, która poprawia przyczepność na nawierzchniach skalnych i śliskich, a Linear Flex Zone zapewnia lepszą przyczepność podczas jazdy z obniżonym ciśnieniem w oponach.

Klatka bezpieczeństwa Multimatic, zoptymalizowana z wykorzystaniem metody elementów skończonych (FEA) ze zintegrowany orurowaniem OE ACCRA, osłania kabinę dla dwóch pasażerów wyposażoną w parę kubełkowych foteli sportowych oraz wyświetlacz Motec C187 wraz z systemem gromadzenia danych CAN – z opcjonalnym dostępem do danych w chmurze.

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000
Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

 

Bronco DR wyposażono w przetestowany i sprawdzony układ przeniesienia napędu 10R80 oraz elektryczny system sterowania napędem 4×4 (shift on the fly) z modelu Ford F-150. Moment obrotowy jest przenoszony przez niezależny, elektronicznie blokowany przedni i tylny mechanizm różnicowy o przełożeniach 4,70:1. Przednie półosie to unikalne konstrukcje RCV, które zapewniają przeniesienie potężnego momentu obrotowego przy zwiększonym skoku zawieszenia.

Duże wloty powietrza w przedniej części auta i kolejne na dachu zapewniają dodatkowe transfery powietrza do zamontowanej z tyłu chłodnicy. Zbiornik paliwa o pojemności 65 galonów (246 litrów) znajduje się poniżej przestrzeni ładunkowej. Bronco DR posiada hamulce tarczowe na czterech kołach z produkcyjnego modelu Bronco, z ulepszonymi klockami oraz układ kierowniczy ze wzmocnionymi przegubami drążków kierowniczych.

Podporządkowany rajdowym wymogom innowacyjny design Built Wild

Muskularne nadwozie z włókna szklanego, którego styl opiera się na szóstej generacji Bronco, pomaga – dzięki niskiej masie własnej – zapewnić maksymalne osiągi w terenie, jednocześnie podkreślając imponującą historię marki.

To nie tylko Bronco z paskami – powiedział Paul Wraith, główny projektant Bronco. – Zainspirowaliśmy się ekstremalnymi samochodami rajdowymi, a potem poszliśmy na całość. W tym projekcie zespół Bronco szybko odnalazł motyw przewodni i opracował projekt z szerokim wykorzystaniem wirtualnych narzędzi inżynieryjnych. Jest to terenowa “rajdówka”, zbudowana na bazie pojazdu seryjnego. Cieszymy się, że mogliśmy się zaangażować w ten niezwykle ciekawy projekt – dodał.

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

Za panelami nadwozia z włókna szklanego formowanymi żywicą (RTM) Bronco DR zachowuje ramę i strukturę nadwozia modelu czterodrzwiowego. W celu optymalizacji i zmniejszenia masy usunięto system klimatyzacji, część udogodnień seryjnego modelu oraz wszystkie szyby. Panele boczne, które zajmują miejsce standardowych drzwi, są inspirowane Bronco R. Rurowy metalowy zderzak przedni, a także wiele innych detali, nawiązują do obecnego seryjnego Bronco. DR posiada m.in. fabryczny grill, seryjne okrągłe reflektory, tylne lampy itp.

Rozwijanie dziedzictwa sportów motorowych Bronco

Portfolio pustynnych rajdów, w których triumfowało Bronco, rozrosło się z biegiem lat. Bronco pierwszej generacji odniosło zwycięstwa w swojej klasie w Baja 1000 w 1967, 1969 (jedyne w historii zwycięstwo w klasyfikacji generalnej 4×4), w 1971 i 1972 roku, a także dwa zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Baja 500 w 1970 i 1973 roku. Późniejsze generacje Bronco, 1978-1995, kontynuowały legendarną zwycięską passę z dziewięcioma zwycięstwami Baja 500 Class 3 w latach 2004-2015 i 15 zwycięstwami Baja 1000 Class 3 w latach 2002-2019.

Portfolio ponownie wzbogaciło się zeszłej jesieni, kiedy Shelby Hall, wnuczka Roda Halla i Penny Dale, prowadząc Bronco Sport, wygrała klasę Rebelle Rally X-Cross 2020, a następnie powtórzyła ten sukces miesiąc później, kiedy za kierownicą prototypowego Bronco R rywalizowała w 53. SCORE-International Baja 1000.

Podczas gdy celem Bronco R było sprawdzenie konstrukcji układu napędowego, podwozia i zawieszenia modelu Bronco 2021, Bronco DR przybywa z zupełnie inną misją – oferując gotowe rozwiązanie motorsportowe dla topowych zawodników klasy off-road. Jego celem jest rywalizacja w światowej klasy zawodach terenowych.

To jest stworzona od podstaw na bazie seryjnego modelu Bronco konstrukcja, która sama w sobie jest wyjątkowa – powiedział Rushbrook. – Osią tej przebudowy, było bowiem uchwycenie entuzjazmu fanów otaczającego Bronco, a następnie wykorzystanie go poprzez stworzenie pustynnego auta wyczynowego, które jest gotowe do rywalizacji zaraz po opuszczeniu fabryki – coś, czego Ford nigdy wcześniej nie zrobił – dodał.

Ford prezentuje limitowaną, ponad 400-konną edycję modelu Bronco DESERT RACER (DR), stworzoną z myślą o starcie w legendarnym rajdzie Baja 1000

źródło: Ford Polska

 

TAG: Baja 1000, Bronco, Bronco DR, Built Wild, Desert Racer, Ford, Ford Bronco, Ford Bronco DR, Ford Performance, Ford Performance Motorsports, ford polska, ford terenowy, klatka bezpieczeństwa Multimatic, Mark Rushbrook, off road, Paul Wraith, Prototyp Bronco DR, samochód terenowy, SCORE Baja 1000, system „High-performance Off-road Stability Suspension” (H.O.S.S.), system HOSS, wyczynowe auto terenowe

Co możesz jeszcze przeczytać

Safe w kilku wariantach
Rząd przeznaczy blisko 300 mld zł na budowę dróg
Rząd przeznaczy blisko 300 mld zł na budowę dróg
Mercedes-Benz Vans rozpoczyna budowę fabryki na Dolnym Śląsku

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP