NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN na europejskim Roadshow prezentuje nowy system cyfrowych lusterek MAN Optivie, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo na drodze.

MAN na europejskim Roadshow prezentuje nowy system cyfrowych lusterek MAN Optivie, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo na drodze.

piątek, 27 sierpień 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN na europejskim Roadshow prezentuje nowy system cyfrowych lusterek MAN Optivie, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo na drodze.

MAN na europejskim Roadshow prezentuje nowy system cyfrowych lusterek MAN Optivie, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo na drodze.Ciągnik siodłowy nowej generacji MAN TGX MY 2022 podczas prezentacji w Porcie 2000

MAN Truck & Bus uświadamia profesjonalistom branży transportowej i opinii publicznej znaczenie najnowszej technologii  systemów wspomagania bezpieczeństwa na drodze. W dniach od 3 do 24 sierpnia pojazdy MAN nowej generacji brały udział w trasie MAN TruckLife Tour prowadzącej przez sześć państw europejskich. Zaproszeni kierowcy testowali swoją sprawność w posługiwaniu się nowym systemem cyfrowych lusterek – MAN OptiView. Zapewnia on widoczność w martwych polach po stronie kierowcy i pasażera oraz ogólnie poprawia komfort obserwacji w trudnych sytuacjach na drodze. W połączeniu z radarowym systemem wspomagania przy skręcaniu dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo podczas skręcania. Prezentacje pojazdów w ramach MAN TruckLife Tour odbywały się na dużych parkingach przy autostradach na europejskich szlakach transportowych.

Innowacje technologiczne w pojazdach ciężarowych odgrywają ważną rolę dla zwiększenia bezpieczeństwa kierowców ciężarówek i innych uczestników ruchu drogowego. MAN chce zwrócić na to uwagę, organizując TruckLife Tour. Przy tej okazji prezentuje inteligentne systemy wspomagania, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort pracy kierowcy, zwłaszcza nowy system zastępujący lusterka MAN OptiView. Roadshow rozpoczął się 3 sierpnia 2021 pod Monachium przez Włochy, Polskę, Belgię, Hiszpanię i Francję. Przedsięwzięcie koncentrowało się na aspektach bezpieczeństwa drogowego idealnie pasuje do letnich wakacji, podczas których wiele osób odbywa podróże, przemieszczając się po autostradach obok pojazdów ciężarowych.

Główną atrakcją TruckLife Tour była możliwość jazd próbnych nowym pojazdem MAN TGX wyposażonym w najnowsze systemy wspomagania: MAN OptiView, MAN CruiseAssist (asystent podczas jazdy na długich trasach) i LCCPA (asystent zapobiegania kolizjom przy zmianie pasa ruchu). Podczas jazdy zręcznościowej przy wykorzystaniu systemu MAN OptiView zadanie kierowcy polega na bezpiecznym i bezbłędnym manewrowaniu do tyłu slalomem. Eksperci MAN omawiali funkcje i specyfikę pojazdów nowej generacji TGX. Niektórzy kierowcy mieli mozliwość przenocować w dużej, przestrzennej kabinie MAN TGX, aby przekonać się o wyjątkowym komforcie podczas odpoczynku po pracy. Wyspany i zrelaksowany kierowca także ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo na drodze.

MAN na europejskim Roadshow prezentuje nowy system cyfrowych lusterek MAN Optivie, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo na drodze.Bartosz Ostałowski oraz trener Man Profi Drive komentują wrażenia z jazdy nowym ciągnikiem MAN TGX MY2022

MAN OptiView w istotny sposób przyczynia się do zapobiegania wypadkom. Cyfrowy system lusterek MAN OptiView zdecydowanie zmniejsza ryzyko niezauważenia przez kierowcę pojazdu ciężarowego innych uczestników ruchu drogowego. Dzięki zakresowi widoczności tego systemu nie istnieją już martwe pola po stronie kierowcy i pasażera, co zapewnia ochronę rowerzystom w mieście czy pieszym w strefie serwisowej przy drodze. System MAN OptiView będzie można zamawiać od października 2021 jako opcjonalne wyposażenie pojazdówMAN nowej generacji. System zastępuje tradycyjne lusterka zewnętrzne i współpracuje z kamerami zainstalowanymi po bokach i z przodu pojazdu, opcjonalnie uzupełnionymi o kamerę jazdy wstecz. Wszystkie kamery pokazują sytuację na drodze i wokół pojazdu na dwóch dużych wyświetlaczach wysokiej rozdzielczości zlokalizowanych przy słupkach A i dodatkowo także na ekranie systemu medialnego. Kierowcy mogą wybierać dogodną opcję widoku. Koncepcja obrazowania sytuacji na drodze obejmuje także system wspomagania przy skręcaniu. Oba te systemy wykorzystują radar i idealnie łączą funkcję identyfikacji zagrożeń i ostrzegania podczas skręcania z wizualizacją stref z obu stron i z przodu pojazdu, co pozwala na wyeliminowanie martwego pola. W ten sposób system MAN OptiView zdecydowanie przyczynia się, we współpracy z innymi systemami wspomagającymi kierowcę, do poprawy bezpieczeństwa na drodze.

Dodatkowo system ten zapewnia kierowcom ciężarówek większe bezpieczeństwo podczas przerw w pracy i noclegów na postojach. Dzięki systemowi kamer dostarczającemu pełen obraz sytuacji wokół pojazdu w przypadku podejrzanych odgłosów na zewnątrz kierowcy mogą się zorientować w sytuacji bez konieczności opuszczania pojazdu lub rozchylania zasłon. W ten sposób są bezpieczniejsi i mogą ewentualnie powiadomić policję.

W ramach TruckLife Tour czas postoju na parkingu autostradzie to czas w którym dzięki MAN wspólnie można zapoznać się z nowymi technologiami zwiększającymi bezpieczeństwo na drogach.

W Polsce pokaz odbył się w dniach 09-10.08, w Porcie 2000 w Mostkach przy trasie nr 92 w pobliżu granicy polsko-niemieckiej. W imprezie udział wzięło ponad 100 kierowców. Pokaz umiejętności szoferskich dał podczas spotkania Bartosz Ostałowski, niepełnosprawny kierowca posiadający międzynarodową licencję wyścigową FIA. Od dnia, w którym stracił obie ręce w wypadku komunikacyjnym, rękami dla Bartosza Ostałowskiego stały się jego nogi. To nimi tworzy też cudowne obrazy, bo oprócz tego, że jest kierowcą sportowym, to jest też artystą i inżynierem. W Porcie 2000 poprowadził 40 tonowy zestaw MAN TGX z naczepą i udowodnił, że kabina nowego MAN TGX MY2022 to idealne miejsce pracy dla każdego.

 

źródło: MAN Truck & Bus

TAG: asystent podczas jazdy na długich trasach, asystent zapobiegania kolizjom przy zmianie pasa ruchu, Bartosz Ostałowski, FIA, LCCPA, MAN, MAN CruiseAssist, MAN OptiView, MAN TGX, MAN TGX MY 2022, MAN Truck Bus, MAN TruckLife Tour, międzynarodowa licencja wyścigowa FIA, Port 2000, roadshow, TruckLife Tour

Co możesz jeszcze przeczytać

Rozwiązania rozbudowujące sprzęt - Bauma 2022 / cz.3 [Na Osi 1015]
Rozwiązania rozbudowujące sprzęt – Bauma 2022 / cz.3 [Na Osi 1015]
Master Truck Show w Trucker Clubie i tuningowany bus z Finlandii [ZAJAWKA 19/2021]
Erontrans a bezpieczeństwo

Najczęściej czytane

  • Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze | Na Osi 1140

    Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defender | Na Osi 1140

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defend...
  • Niewłaściwa obsługa tachografu | Na Osi 1140

    Niewłaściwa obsługa tachografu. Materiał pochod...
  • Bauma część 5: zrobotyzowane koparki | Na Osi 1140

    Bauma część 5: zrobotyzowane koparki. Materiał ...
  • Volvo Trucks Polska przekazuje rekordową partię Volvo FH Aero firmie SIS Trans.

    Volvo Trucks Polska zrealizowało największe w t...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP