Taki wniosek można wysnuć z opublikowanego na stronach ZMPD wspólnego stanowiska szefów trzech organizacji przewoźników, poddającego miażdżącej krytyce projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, który ma dostosować polskie prawo krajowe do przepisów Pakietu Mobilności, a także rzekomo wykonać wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie K11/15 (diety i ryczałty za nocleg).
Panowie Jan Buczek (ZMPD), Piotr Litwiński (OZPTD) i Maciej Wroński (TLP) jednym głosem oświadczają (cyt.): „Wstępna lektura projektu i dołączonego uzasadnienia jednoznacznie wskazują, iż projekt nie zawiera ŻADNYCH rozwiązań mających na celu złagodzenie drastycznego wzrostu kosztów pracy w przewozach międzynarodowych od 2 lutego 2022 r., a na dodatek przez nieodpowiedzialne MAJSTROWANIE w przepisach ustawy o czasie pracy kierowców wygeneruje, ze względu na specyfikę pracy w transporcie drogowym, DODATKOWE (niezależne od Pakietu Mobilności) olbrzymie koszty dla przewoźników zatrudniających kierowców w oparciu o umowę o pracę, a także utrudni wykonywanie pracy przewozowej!” (pisownia oryginalna).
Z całym dokumentem możecie się zapoznać na stronie ZMPD.
źródło: ZMPD