NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • eMAN’y w Berlinie

eMAN’y w Berlinie

środa, 17 marzec 2021 / Opublikowane w All, GŁÓWNA, NEWS

eMAN’y w Berlinie


MAN Truck & Bus dostarczył elektryczne modele TGM i wspólnie z kilkoma partnerami prowadzi w Berlinie program badawczy pod nazwą „Zeroemisyjne Dostawy – Berlin” („ZeroEmissionDeliveries – Berlin“). Badania realizowane są przez ekologiczne stowarzyszenie Transport & Environment. Na konkretnym przykładzie REWE Group, przeanalizuje się możliwość przestawienia regionalnego transportu dostawczego na pojazdy elektryczne i odpowie na pytania co można zdziałać już dziś, co możliwe będzie wkrótce, a o czym należy pamiętać w bardziej odległej perspektywie.

Zastąpienie tradycyjnych flot pojazdami z napędem elektrycznym jest procesem złożonym.Wymaga powstania nowej infrastruktury ładowania oraz odpowiedniego dostosowania sieci elektrycznych i trybu pracy. Wraz z zespołem ekspertów MAN Transport Solutions, producent MAN już od 2018 roku wspiera swoich klientów przy wymianie floty na pojazdy elektryczne.

Wraz z rozwojem napędu elektrycznego pojawiają się nowe możliwości. Jedną z nich jest realizacja dostaw w centrach miast poza godzinami szczytu, przy użyciu pojazdów z napędem elektrycznym, które generują mniej hałasu. W tym zakresie firma MAN współpracowała już w ramach projektu EIT Urban Mobility ZEUS.

Rozpoczęty przez Transport & Environment program ma na celu zbadanie możliwości elektryfikacji na konkretnym przykładzie. Trzon projektu tworzą T&E, REWE Group, MAN Truck & Bus i Instytut Fraunhofer ISI zajmujący się badaniem systemów i rozwiązań innowacyjnych (Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung), który będzie realizował badanie. Pozostałymi partnerami uczestniczącymi w projekcie są: Stromnetz Berlin, Allego i Compleo.

„Wspólny projekt jest ważnym krokiem w kierunku wprowadzenia pojazdów elektrycznych do transportu dostawczego. Po licznych ‚projektach i „mapach drogowych” nadszedł już czas, aby przedstawić przedsiębiorstwom jasny obraz sytuacji. Przy pomocy Instytutu Fraunhofer ISI staramy się ustalić, jakie możliwości istnieją już dziś, a jakie działania muszą być podjęte przez polityków, operatorów infrastruktury i producentów pojazdów, aby elektryfikacja flot pojazdów dostawczych w dużych miastach mogła ruszyć z miejsca“, wyjaśnia Jekaterina Boening, Senior Policy Manager w T&E Germany.

MAN eTGM

Badanie skupi się na należących do Grupy REWE centrach logistycznych Oranienburg i Alt-Mariendorf. Szczegółowej analizie poddane zostaną trasy zaopatrzenia ponad 250 marketów w Berlinie i jego okolicach.

„Przy zaopatrywaniu naszych supermarketów w Berlinie i w okolicy wszystko ściśle się zazębia. Niezawodny napęd naszej floty pojazdów dostawczych odgrywa tu kluczową rolę. Dotychczas dzięki poprawie techniki jazdy i optymalizacji planów tras udało nam się znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Jesteśmy bardzo zainteresowani innowacyjnymi rozwiązaniami zapewniającymi poszanowanie surowców i dlatego z przyjemnością angażujemy się w ten projekt“, mówi Torsten Prag, kierownik działu REWE Ost.

Wyniki badania mają przynieść, m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Jakie pojazdy są potrzebne?

  • Jak wygląda optymalny plan tras dla pojazdu elektrycznego?

  • Jak można stworzyć sprawny mix obejmujący infrastrukturę prywatną i publiczną?

  • Jakie wymagania wynikają z tego dla sieci rozdzielczej i wytwórców energii?

Spodziewane są na jesieni tego roku.

 

źródło: MAN Truck & Bus

 

TAG: badanie berlin, Berlin, elektryczny man, etgm, MAN, MAN eTGM, MAN Truck Bus, rewe, rewe group, tgm, ZeroEmissionDeliveries, Zeroemisyjne dostawy

Co możesz jeszcze przeczytać

Tymczasowe Drogi Modułowe na Master Truck Show 2021 i 4 część relacji ze zlotu [Na Osi 945]
Tymczasowe Drogi Modułowe na Master Truck Show 2021 i 4 część relacji ze zlotu [Na Osi 945]
W 1111 odcinku Na Osi razem z Sebastianem Wątrobą przeanalizujemy… | ZAJAWKA Na Osi 1111
Studio Chróścina – zdjęcia z imprez

Najczęściej czytane

  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP