NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • ZGK Bolesław odbiera śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-Tech

ZGK Bolesław odbiera śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-Tech

czwartek, 26 styczeń 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

ZGK Bolesław odbiera śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-Tech

Dostarczona do ZGK Bolesław śmieciarka elektryczna Renault Trucks D Wide E-TECH to 3-osiowe podwozie o rozstawie osi 3900 mm i DMC równej 27 ton. Jest napędzana przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy ciągłej/szczytowej 260 kW (350 KM)/370 kW (500 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 850 Nm. Są one zblokowane z 2‑stopniową mechaniczną skrzynią biegów, z której napęd jest przekazywany na standardowy tylny most. Zmiany przełożenia zupełnie nie czuć. Dzieje się tak, ponieważ jeden silnik jest stale połączony z mostem przez drugie przełożenie, a tylko dla drugiego jest ono zmieniane z „jedynki” na „dwójkę” po przekroczeniu 30 km/h. Nie ma zatem przerw w napędzie. Redukcja do „jedynki” następuje dopiero po całkowitym zatrzymaniu pojazdu.

Źródłem energii są cztery pakiety akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych, każdy o pojemności 66 kWh, co daje łącznie 264 kWh. Jej uzupełnianie może odbywać się na kilka sposobów i zależnie od zastosowanego rozwiązania zajmuje od 8‑12 h (ładowanie prądem zmiennym z typowego gniazda siłowego) do poniżej 2 h (ładowanie prądem stałym z wykorzystaniem ładowarki stacjonarnej). W ZGK Bolesław będzie się ono odbywało pierwszym sposobem, za pomocą 32-amperowego przyłącza, co zajmuje ok. 8 h. Wszystkie śmieciarki są bowiem wykorzystywane na jednej zmianie i zjeżdżają do bazy najpóźniej o godzinie 16. Jest więc sporo czasu na naładowanie pojazdu przed rozpoczęciem kolejnej zmiany i na razie nie ma potrzeby zakupu tzw. szybkiej ładowarki.

Oferowane przez nas rozwiązania są sprawdzone, ponieważ Renault Trucks rozwija napędy elektryczne od ponad 10 lat. Jednocześnie cały czas zapewniamy alternatywę w postaci pojazdów spalinowych, ale można już zaobserwować tendencję, w której samochody zasilane dieslem są coraz droższe, natomiast ceny samochodów elektrycznych pozostają na dotychczasowym poziomie lub zaczynają spadać. Legislacja krajów członkowskich Unii Europejskiej w kolejnych latach wprowadzi opłaty związane z emisją CO2 również w segmencie pojazdów ciężarowych. Modernizując flotę w kierunku pojazdów zasilanych energia elektryczną, wydatki z tytułu takich opłat można istotnie zmniejszyć – tłumaczy Artur Bartosiewicz, dyrektor sprzedaży podwozi w Renault Trucks Polska.

Zabudowę pojazdu elektrycznego dostarczonego do ZGK Bolesław wykonała firma TTCS z Zawiercia, która wygrała postępowanie przetargowe i była odpowiedzialna za realizację zamówienia. Aby nadwozie jak najlepiej komponowało się z kabiną, zastosowano 19-metrowy model Kombi serii 300 charakteryzujący się wysokością wnętrza 1850 mm. Odwłok ma pojemność 2 m3 i jest zakończony jednokrzesłowym wrzutnikiem sterowanym manualnie. Podobnie jak wszystkie produkty oferowane przez spółkę TTCS, cała zabudowa wyróżnia się wytrzymałą, ale nieskomplikowaną konstrukcją z ograniczoną do minimum elektroniką. Dzięki temu stanowi idealne rozwiązanie do najtrudniejszych zadań, np. odbioru zmieszanych odpadów komunalnych zawierających popiół. Dla ZGK Bolesław ma to istotne znaczenie, ponieważ ok. 80% obsługiwanych rejonów stanowią tereny wiejskie, na których cały czas występuje problem takich zanieczyszczeń.

Zbigniew Szkop, współwłaściciel firmy TTCS nie kryje zadowolenia z dostawy wyjątkowego pojazdu: Cieszę się, że wygraliśmy to zamówienie, bo wykonując je mieliśmy szansę udowodnić, że nasza niewielka, relatywnie młoda spółka z całkowicie polskim kapitałem jest w stanie z sukcesem uczestniczyć w tak dużych projektach. Ponadto pokazaliśmy, że nawet prostą zabudowę można połączyć z bardzo zaawansowanym podwoziem i wynikają z tego wymierne korzyści. Nasza konstrukcja nie stanowi dużego obciążenia elektrycznego dla samochodu, więc zwiększa się jego zasięg, a całość wypada dość atrakcyjnie pod względem cenowym, więc przełamujemy stereotyp, że śmieciarka z takim napędem jest bardzo droga.

Renault Trucks Polska nie ogranicza się tylko do sprzedaży samych pojazdów elektrycznych z podstawowymi pakietami usług, ale traktuje zagadnienie elektromobilności kompleksowo, wychodząc naprzeciw różnym potrzebom klientów.

Biorąc pod uwagę, że elektromobilność jest nową gałęzią branży automotive, wraz z pojazdami oferujemy cały pakiet nowych produktów i usług; od doradztwa w zakresie wymaganej infrastruktury ładowania (audyt obiektu pod kątem zaspokojenia potrzeb eksploatacji floty elektrycznej), poprzez wybranie odpowiedniego produktu lub rozwiązania oferowanego przez jednego z naszych partnerów (m.in. dostarczenie, instalację i uruchomienie ładowarek, wsparcie w zgłoszeniu do gestora sieci energetycznej o zwiększenie przyłącza), aż po wsparcie w użytkowaniu systemu ładowania. Opieka posprzedażowa nie polega tylko na analizie floty pod kątem jej ekonomicznego użytkowania, ale również obejmuje ciągły monitoring akumulatorów i ich ewentualną naprawę, regenerację lub w przypadku długiej eksploatacji pojazdu wymianę – mówi Szymon Szenicer, kierownik ds. elektromobilności w Renault Trucks Polska.

Wszystkie działania zawiązane z elektromobilnością są realizowane przez Renault Trucks Polska w czterech etapach. Pierwszy to zrozumienie potrzeb, w trakcie którego firma poznaje klienta, jego oczekiwania w zakresie dekarbonizacji oraz zastosowane technologie wykorzystywane w prowadzonej działalności biznesowej. Etap drugi to analiza transportu. Pozwala ona na zapoznanie się z flotą, potrzebami transportowymi, pokonywanymi trasami, ładunkami oraz miejscami i długością postojów, załadunków i rozładunków. Analizowane są też obiekt klienta pod kątem przyłącza energetycznego i możliwości rozmieszczenia systemu ładowania. Kolejny etap obejmuje projekt rozwiązania. Po testach pojazdu przez klienta, w oparciu o pozyskane wcześniej informacje, Renault Trucks Polska przedstawia kompleksową ofertę. W czwartym etapie – wdrożenie i eksploatacja – uruchamiany jest pełny pakiet produktów razem z profesjonalnym nadzorem.

Tydzień po oficjalnym przekazaniu śmieciarki elektrycznej do ZGK Bolesław, identyczny pojazd, ale z zabudową Farid, zasilił tabor Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Rumii. To już piąta śmieciarka elektryczna pracująca w Polsce, trzy z nich zostały zbudowane w oparciu o podwozia Renault Trucks D Wide E-TECH.

Żródło: Renault Trucks Polska

TAG: Artur Bartosiewicz, elektromobilność, Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Rumii, Renault Trucks, Renault Trucks D Wide E-TECH, Renault Trucks Polska, śmieciarka elektryczna, śmieciarka elektryczna Renault Trucks D Wide E-TECH, Szymon Szenicer, TTCS z Zawiercia, Zbigniew Szkop, ZGK Bolesław

Co możesz jeszcze przeczytać

Co daje klauzula reprezentantów w OCPD? [Ekspert Na Osi radzi]
I etap remontu na autostradzie A4 zakończony
technology road street droga transport
Polska Grupa INELO wyposaży europejski transport drogowy w nowe oprogramowanie

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP