NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • ZGK Bolesław odbiera śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-Tech

ZGK Bolesław odbiera śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-Tech

czwartek, 26 styczeń 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

ZGK Bolesław odbiera śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-Tech

Dostarczona do ZGK Bolesław śmieciarka elektryczna Renault Trucks D Wide E-TECH to 3-osiowe podwozie o rozstawie osi 3900 mm i DMC równej 27 ton. Jest napędzana przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy ciągłej/szczytowej 260 kW (350 KM)/370 kW (500 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 850 Nm. Są one zblokowane z 2‑stopniową mechaniczną skrzynią biegów, z której napęd jest przekazywany na standardowy tylny most. Zmiany przełożenia zupełnie nie czuć. Dzieje się tak, ponieważ jeden silnik jest stale połączony z mostem przez drugie przełożenie, a tylko dla drugiego jest ono zmieniane z „jedynki” na „dwójkę” po przekroczeniu 30 km/h. Nie ma zatem przerw w napędzie. Redukcja do „jedynki” następuje dopiero po całkowitym zatrzymaniu pojazdu.

Źródłem energii są cztery pakiety akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych, każdy o pojemności 66 kWh, co daje łącznie 264 kWh. Jej uzupełnianie może odbywać się na kilka sposobów i zależnie od zastosowanego rozwiązania zajmuje od 8‑12 h (ładowanie prądem zmiennym z typowego gniazda siłowego) do poniżej 2 h (ładowanie prądem stałym z wykorzystaniem ładowarki stacjonarnej). W ZGK Bolesław będzie się ono odbywało pierwszym sposobem, za pomocą 32-amperowego przyłącza, co zajmuje ok. 8 h. Wszystkie śmieciarki są bowiem wykorzystywane na jednej zmianie i zjeżdżają do bazy najpóźniej o godzinie 16. Jest więc sporo czasu na naładowanie pojazdu przed rozpoczęciem kolejnej zmiany i na razie nie ma potrzeby zakupu tzw. szybkiej ładowarki.

Oferowane przez nas rozwiązania są sprawdzone, ponieważ Renault Trucks rozwija napędy elektryczne od ponad 10 lat. Jednocześnie cały czas zapewniamy alternatywę w postaci pojazdów spalinowych, ale można już zaobserwować tendencję, w której samochody zasilane dieslem są coraz droższe, natomiast ceny samochodów elektrycznych pozostają na dotychczasowym poziomie lub zaczynają spadać. Legislacja krajów członkowskich Unii Europejskiej w kolejnych latach wprowadzi opłaty związane z emisją CO2 również w segmencie pojazdów ciężarowych. Modernizując flotę w kierunku pojazdów zasilanych energia elektryczną, wydatki z tytułu takich opłat można istotnie zmniejszyć – tłumaczy Artur Bartosiewicz, dyrektor sprzedaży podwozi w Renault Trucks Polska.

Zabudowę pojazdu elektrycznego dostarczonego do ZGK Bolesław wykonała firma TTCS z Zawiercia, która wygrała postępowanie przetargowe i była odpowiedzialna za realizację zamówienia. Aby nadwozie jak najlepiej komponowało się z kabiną, zastosowano 19-metrowy model Kombi serii 300 charakteryzujący się wysokością wnętrza 1850 mm. Odwłok ma pojemność 2 m3 i jest zakończony jednokrzesłowym wrzutnikiem sterowanym manualnie. Podobnie jak wszystkie produkty oferowane przez spółkę TTCS, cała zabudowa wyróżnia się wytrzymałą, ale nieskomplikowaną konstrukcją z ograniczoną do minimum elektroniką. Dzięki temu stanowi idealne rozwiązanie do najtrudniejszych zadań, np. odbioru zmieszanych odpadów komunalnych zawierających popiół. Dla ZGK Bolesław ma to istotne znaczenie, ponieważ ok. 80% obsługiwanych rejonów stanowią tereny wiejskie, na których cały czas występuje problem takich zanieczyszczeń.

Zbigniew Szkop, współwłaściciel firmy TTCS nie kryje zadowolenia z dostawy wyjątkowego pojazdu: Cieszę się, że wygraliśmy to zamówienie, bo wykonując je mieliśmy szansę udowodnić, że nasza niewielka, relatywnie młoda spółka z całkowicie polskim kapitałem jest w stanie z sukcesem uczestniczyć w tak dużych projektach. Ponadto pokazaliśmy, że nawet prostą zabudowę można połączyć z bardzo zaawansowanym podwoziem i wynikają z tego wymierne korzyści. Nasza konstrukcja nie stanowi dużego obciążenia elektrycznego dla samochodu, więc zwiększa się jego zasięg, a całość wypada dość atrakcyjnie pod względem cenowym, więc przełamujemy stereotyp, że śmieciarka z takim napędem jest bardzo droga.

Renault Trucks Polska nie ogranicza się tylko do sprzedaży samych pojazdów elektrycznych z podstawowymi pakietami usług, ale traktuje zagadnienie elektromobilności kompleksowo, wychodząc naprzeciw różnym potrzebom klientów.

Biorąc pod uwagę, że elektromobilność jest nową gałęzią branży automotive, wraz z pojazdami oferujemy cały pakiet nowych produktów i usług; od doradztwa w zakresie wymaganej infrastruktury ładowania (audyt obiektu pod kątem zaspokojenia potrzeb eksploatacji floty elektrycznej), poprzez wybranie odpowiedniego produktu lub rozwiązania oferowanego przez jednego z naszych partnerów (m.in. dostarczenie, instalację i uruchomienie ładowarek, wsparcie w zgłoszeniu do gestora sieci energetycznej o zwiększenie przyłącza), aż po wsparcie w użytkowaniu systemu ładowania. Opieka posprzedażowa nie polega tylko na analizie floty pod kątem jej ekonomicznego użytkowania, ale również obejmuje ciągły monitoring akumulatorów i ich ewentualną naprawę, regenerację lub w przypadku długiej eksploatacji pojazdu wymianę – mówi Szymon Szenicer, kierownik ds. elektromobilności w Renault Trucks Polska.

Wszystkie działania zawiązane z elektromobilnością są realizowane przez Renault Trucks Polska w czterech etapach. Pierwszy to zrozumienie potrzeb, w trakcie którego firma poznaje klienta, jego oczekiwania w zakresie dekarbonizacji oraz zastosowane technologie wykorzystywane w prowadzonej działalności biznesowej. Etap drugi to analiza transportu. Pozwala ona na zapoznanie się z flotą, potrzebami transportowymi, pokonywanymi trasami, ładunkami oraz miejscami i długością postojów, załadunków i rozładunków. Analizowane są też obiekt klienta pod kątem przyłącza energetycznego i możliwości rozmieszczenia systemu ładowania. Kolejny etap obejmuje projekt rozwiązania. Po testach pojazdu przez klienta, w oparciu o pozyskane wcześniej informacje, Renault Trucks Polska przedstawia kompleksową ofertę. W czwartym etapie – wdrożenie i eksploatacja – uruchamiany jest pełny pakiet produktów razem z profesjonalnym nadzorem.

Tydzień po oficjalnym przekazaniu śmieciarki elektrycznej do ZGK Bolesław, identyczny pojazd, ale z zabudową Farid, zasilił tabor Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Rumii. To już piąta śmieciarka elektryczna pracująca w Polsce, trzy z nich zostały zbudowane w oparciu o podwozia Renault Trucks D Wide E-TECH.

Żródło: Renault Trucks Polska

TAG: Artur Bartosiewicz, elektromobilność, Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Rumii, Renault Trucks, Renault Trucks D Wide E-TECH, Renault Trucks Polska, śmieciarka elektryczna, śmieciarka elektryczna Renault Trucks D Wide E-TECH, Szymon Szenicer, TTCS z Zawiercia, Zbigniew Szkop, ZGK Bolesław

Co możesz jeszcze przeczytać

Przewoźniku dopilnuj nowego obowiązku, jeśli nie chcesz stracić zezwolenia na wykonywanie zawodu
Przewoźniku dopilnuj nowego obowiązku, jeśli nie chcesz stracić zezwolenia na wykonywanie zawodu
Zespół De Rooy z Polakiem w składzie na podium Rajdu Dakar
AUTO - DAKAR 2022 - STAGE 11
PETRONAS Team De Rooy IVECO ukończył Rajd Dakar 2022 z trzema ciężarówkami zespołu w pierwszej dziesiątce

Najczęściej czytane

  • ODCINEK Na Osi 1164

    Podsumowanie roku 2025 - część 1 i XXI Ultor Ma...
  • Ekipa telewizyjna na XXI Ultor Master Truck Show – część 16 relacji | Na Osi 1163

    XXI Ultor Master Truck Show: ekipa telewizyjna ...
  • Nieszczęśliwy zjazd | Na Osi 1163

    Nie zabija nie daj się zabić: Nieszczęśliwy zja...
  • Czy przewóz paszy jest wyłączony z zakazów jazdy? | Na Osi 1163

    Czy przewóz paszy jest wyłączony z zakazów jazd...
  • Ostatnia relacja z wystawy Agro Show 2025 | Na Osi 1163

    Ostatnia relacja z wystawy Agro Show 2025. Mate...

Archiwum

  • grudzień 2025
  • Listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP