NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Zarobią więcej, czy stracą pracę?

Zarobią więcej, czy stracą pracę?

piątek, 28 styczeń 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS, PRZEWOŹNIK

Zarobią więcej, czy stracą pracę?

Zarobią więcej, czy stracą pracę?

Stało się! W środę, 26 stycznia 2022 roku – a więc na tydzień przed wejściem w życie przepisów unijnych – Sejm uchwalił nowelizację ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców oraz niektórych innych ustaw. Następnego dnia Prezydent Andrzej Duda podpisał Ustawę i została ona skierowana do publikacji w Dzienniku Ustaw.

Jej przepisy zasadniczo wejdą w życie po upływie miesiąca od dnia ogłoszenia – wyjątkiem są zmiany dotyczące podróży służbowej kierowców, które będą obowiązywać od 2 lutego 2022 roku. To ich właśnie najbardziej obawiają się przewoźnicy międzynarodowi, bo przewracają do góry nogami obowiązujące dotychczas zasady wynagradzania kierowców. Spowoduje to skokowy wzrost kosztów pracy. Jedni mówią o 20% przyroście, inni spodziewają się nawet 40%.

Tak, czy siak – będzie to ogromne obciążenie dla naszych firm, obsługujących całą Europę. Po pierwsze zmiany wprowadzono w ostatniej chwili, pozostawiając tylko kilka dni roboczych na zrewidowanie dokumentów kadrowo – płacowych, zweryfikowanie systemów rozliczania czasu pracy i odpowiednie ustawienie algorytmów wyliczających składki ZUS. Trzeba więc działać w pośpiechu, a ten – jak wiadomo – nie jest dobrym doradcą. Po drugie – te nowe regulacje zbiegają się w czasie z właśnie zaczynającym swoje panowanie Polskim Ładem, który – póki co – budzi więcej trosk, niż daje nadziei. Po trzecie wreszcie wszystko swoimi mackami zagarnia coraz głębsza inflacja.

Kocioł z tą zupą już stoi na ogniu. Jedni liczą, że się nią najedzą do syta dzięki wyższym podatkom i większej daninie na ZUS. Kierowcom błądzi po głowach nadzieja na grubsze portfele. Pracodawcom zaś strach zagląda w oczy. Polscy przewoźnicy międzynarodowi już nie raz dowiedli swojej siły, wytrwałości i uporu. Czy tym razem wytrzymają, czy będą padać jak muchy? A może dadzą Państwu pstryczka w nos i przeniosą swoje firmy za granicę? Odpowiedzi poznamy szybko – 2 luty już za klika dni.

TAG: czas pracy kierowcy, delegacja kierowcy, inflacja, kabotaż, koszty pracy, nowelizacja ustawy, pakiet mobilności, polski ład, transport międzynarodowy, wynagrodzenie kierowcy, zarobki kierowców, zarobki kierowcy

Co możesz jeszcze przeczytać

Charged & Ready – premiera eTrucków od Daimler Truck na polskim rynku
Drugi kierowca korzystał z mojej karty. Czy coś mi za to grozi? | Na Osi 1098
Truck Story: slang kierowców | Na Osi 1037
Truck Story: slang kierowców | Na Osi 1037

Najczęściej czytane

  • Na Osi ODCINEK 1141

    Jak powstaje ekspozycja na Baumie? Kiedy można ...
  • Trucker Club ODCINEK 18/2025

    W 18 odcinku Trucker Clubu 11 część relacji z M...
  • Lipcowy numer e-Route online!

    Lipcowy numer magazynu e-Route możecie już czyt...
  • Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze | Na Osi 1140

    Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defender | Na Osi 1140

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defend...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP