Między innymi taka propozycja zawarta jest w rządowym projekcie zmian przepisów, zakładającym zatrzymanie uprawnień na 3 miesiące po stwierdzeniu ingerencji w pracę tachografu.
Czy to właściwy kierunek? Podzielamy wątpliwości portalu truckfocus i przedstawiciela ZMPD, z którym obszerny wywiad właśnie się tam ukazał.
„Czy takie działanie przyniesie skutki? Trudno powiedzieć, myślę, że może to wyglądać podobnie jak w wypadku procederu zabierania uprawnień za jazdę pod wpływem alkoholu. Wszyscy mają świadomość tego, że mogą stracić prawo jazdy, jednak duża część kierowców wciąż wsiada za kierownicę po kieliszku. Tak samo może być w tym przypadku.” – powiedział Piotr Mikiel, dyrektor Departamentu Transportu w ZMPD i dodał „… nadal będziemy mieć sporą część uczestników ruchu, którzy będą sobie zdawać sprawę z grożącego „niebezpieczeństwa” stojącego za nowym taryfikatorem, ale ze względu na minimalne prawdopodobieństwo kontroli drogowej nadal nie będą przestrzegać przepisów. Mam więc pewne wątpliwości co do skuteczności nowego prawa.”
Zachęcamy do zapoznania się z całym, niezwykle interesującym artykułem na portalu truckfocus.