Obecny od niedawna na rynku, nowy autokar MAN Lion’s Intercity LE zdobywa pierwsze wyróżnienie. Jury międzynarodowego konkursu iF International Forum Design uhonorowało go prestiżową nagrodą iF Design Award w kategorii „Produkt/Samochody/Pojazdy”. MAN Lion’s Interciy LE to autokar z obniżonym wejściem. Zwrócił on uwagę jury dzięki swojej wyjątkowej funkcjonalności połączonej z inteligentnym wzornictwem.
Do rywalizacji w tegorocznej edycji konkursu iF Design Award 2022 przystąpiło najwięcej kandydatów w historii. Przed jury stało trudne zadanie wyłonienia zwycięzców spośród niemal 11 000 produktów i projektów zgłoszonych przez firmy z 57 krajów.
„To, że nasz nowy autokar MAN Lion’s Intercity LE zdołał przekonać jury i otrzymał nagrodę iF Design Award cieszy nas szczególnie – mówi Barbaros Oktay, kierownik działu technicznego autobusów i autokarów (Bus Engineering) w MAN Truck & Bus. „Uznanie jury zdobyliśmy dzięki wyjątkowemu połączeniu przemyślanego i funkcjonalnego wzornictwa. To zadecydowało o doskonałej ocenie autokaru.” dodaje Oktay.
70 ekspertów od designu z 23 krajów obradowało w Berlinie przez trzy dni, w trakcie których badali, analizowali i oceniali zgłoszenia. Ostatecznie projekt Lion’s Intercity LE przekonał niezależne jury ekspertów, zdobywając zwycięską liczbę punktów w głosowaniu nad jedną z najbardziej pożądanych nagród: iF Design Awards.
„To znakomite osiągnięcie, które zawdzięczamy nie tylko doskonałym wynikom naszego zespołu projektowego, ale też świetnej współpracy pomiędzy wszystkimi działami i ciężkiej pracy całego zespołu. Dajemy z siebie wszystko, aby osiągać jak najlepsze wyniki dla naszych klientów, kierowców i pasażerów.” – powiedział Barbaros Oktay. Nagrody zostaną wręczone laureatom pod koniec maja, w Berlinie.
Klarowny język stylistyki MAN: Nowoczesna konstrukcja „Smart Edge” nadaje ton
Firma MAN wprowadziła nowy autokar Lion’s Intercity LE na rynek jesienią ubiegłego roku. Na początku 2022 roku do seryjnej produkcji weszły dwie wersje przeznaczone do obsługi transportu międzymiastowego: Lion’s Intercity LE 12 i Lion’s Intercity LE 13.
„W przypadku nowego Lion’s Intercity LE chcieliśmy zaoferować atrakcyjny model autokaru o maksymalnej elastyczności i w rozsądnej cenie, który na dodatek inspirowałby swoim designem, co oczywiście nam się udało – mówi Stephan Schönherr, kierownik ds. Designu i HMI w MAN Truck & Bus, dodając: „Dzięki konsekwentnemu rozwojowi naszego udanego projektu MAN „Smart Edge” nadaliśmy naszemu nowemu pojazdowi, przeznaczonemu dla bardzo wrażliwego na cenę segmentu LE, zupełnie nowy wygląd. Jak się okazuje, nawet bardzo praktyczne pojazdy mogą mieć atrakcyjny wygląd i wysoką jakość. Nowy MAN Lion’s Intercity LE w najpiękniejszy sposób łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów!
Projekt „Smart Edge” podkreśla, że Lion’s Intercity LE jest autokarem należącym do nowoczesnej rodziny pojazdów MAN. Konsekwentne użycie wyraźnych, dynamicznych linii, fazowań i krawędzi w całym pojeździe, harmonijnie współgrających z ogólną koncepcją stylistyczną, przyciąga wzrok zarówno w ruchu miejskim, jak i międzymiastowym. Przednia i tylna część pojazdu nadają dużej bryle autokaru elegancką, dynamiczną i dominującą stylistykę, a jednocześnie przyjazny wygląd. Przednia maska ma sportowy, smukły kształt i jest ustawiona bardziej poziomo, co dodaje wyglądowi autokaru mocy. Autokar świetnie się prezentuje nie tylko z przodu, ale też z boku. Wynika to, między innymi, z dynamicznie połączonej czarnej sekcji przedniej i potężnych nadkoli. Ponadto szerokie, solidne tylne słupki i typowy tylny spojler dachowy również zwiększają poczucie bezpieczeństwa i sprawności.
Zachęcające jest również pozbawione barier wnętrze, przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne, które zostało przeprojektowane i stworzone z myślą o zapewnieniu maksymalnych korzyści klientom. Kierowca ma do wyboru dwa opcjonalne stanowiska pracy. Oba są ergonomiczne, funkcjonalne, intuicyjne i estetyczne.
„Każdy widoczny element został przez nas starannie zaprojektowany. Stylistyka wnętrza „Smart Edge”, a także dopasowana koncepcja kolorystyczna i wykończeniowa zapewniają pasażerom przyjemne wrażenia, dobrą widoczność i wizualny porządek.” – mówi Stephan Schönherr. Szczególną uwagę zwrócono na wykończenie powierzchni, które zaprojektowano z najwyższą troską o jakość. Dzięki nowatorskiej i nowoczesnej koncepcji oświetlenia, z oświetleniem bezpośrednim i ciągłym, wnętrze autokaru wydaje się szczególnie przestronne i jasne.
Miejsce pracy kierowcy w nowym autobusie MAN Lion’s Intercity LE również doskonale wpisuje się w koncepcję stylistyczną autokaru. Dla kierowcy dostępne są do wyboru następujące miejsca pacy: znana z autokarów Lion’s Intercity wersja klasyczna oraz opracowane przez MAN, w pełni zgodne z wymaganiami VDV, dedykowane stanowisko kierowcy dla autobusów Lion’s City nowej generacji. Nacisk położono w nim w szczególności na ergonomię, komfort i bezpieczeństwo. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu przełączników i wskaźników, zoptymalizowano też łatwość obsługi systemów pojazdu.
To już 20. nagroda za projekt autobusów i autokarów MAN i NEOPLAN
Autobusy miejskie i autokary marek MAN i NEOPLAN słyną z doskonałego wzornictwa. Oprócz nagrody iF Design Award zostały one wyróżnione nagrodami: Red Dot Design Award, German Design Award, Automotive Brand Contest oraz Busworld Europe Design Label.
„Zdobyliśmy już w sumie 20 nagród, co jest imponującym potwierdzeniem tego, jak wiele innowacji i ciężkiej pracy projektowej wkładamy w nasze autokary.” mówi Stephan Schönherr. Oprócz nowego autokaru MAN Lion’s Intercity LE nagrodę iF Design Award otrzymały wcześniej: MAN Lion’s Intercity (2016), NEOPLAN Tourliner (2017), MAN Lion’s Coach (2018), MAN Lion’s City (2019) i w pełni elektryczny MAN Lion’s City E (2020).
Nagroda ta przyznawana jest od 1953 roku, według sztywnych kryteriów. Obejmują one wygląd zewnętrzny i kształt pojazdu, a także stopień innowacyjności, ergonomię, funkcjonalność i aspekty środowiskowe.
„Nagroda ta jest jedną z najważniejszych nagród w dziedzinie wzornictwa na świecie. Jako zespół projektowy jesteśmy bardzo dumni z tego, że w tym roku otrzymaliśmy ją po raz kolejny” – mówi Stephan Schönherr.
Źródło: MAN Truck & Bus Polska