NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Wiele nowości i dobre wyniki – DAF Trucks w 2024 roku

Wiele nowości i dobre wyniki – DAF Trucks w 2024 roku

czwartek, 06 luty 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Wiele nowości i dobre wyniki – DAF Trucks w 2024 roku

Po zwiększeniu udziału w rynku w ostatnim kwartale minionego roku do 15,8% (2023: 15,6%) oraz dostarczeniu klientom pierwszych egzemplarzy nowych elektrycznych pojazdów ciężarowych, DAF jest gotowy do kontynuowania ścieżki rozwoju w nadchodzących miesiącach. Ubiegły rok upłynął również pod znakiem wprowadzenia szeregu innowacji w modelach nowej generacji DAF oraz obchodów 75-lecia produkcji pojazdów ciężarowych.

Wczesną jesienią na wystawie IAA Transportation w Hanowerze firma DAF zaprezentowała liczne modyfikacje wielokrotnie nagradzanych modeli XD, XF, XG oraz XG+. Zmodernizowane silniki PACCAR MX-11 i MX-13 oraz zmiany w układzie przeniesienia napędu wraz z ulepszeniami aerodynamicznymi pozwalają na zmniejszenie zużycie paliwa o kolejne 3 procent. W ten sposób marka DAF po raz kolejny wyznaczyła nowe standardy branżowe. Ponadto wprowadzono PACCAR Connect – nową, kompleksową platformę do zarządzania flotą online, ułatwiającą całodobowe monitorowanie wydajności floty.

Transformacja energetyczna

W 2024 roku firma DAF dostarczyła klientom pierwsze pojazdy elektryczne DAF XD i XF o zerowej emisji spalin i zasięgu wynoszącym nawet do 500 km na jednym ładowaniu. Dodatkowo pracę rozpoczął dział PACCAR Power Solutions, którego celem jest wspieranie firm transportowych w zakresie transformacji energetycznej. Ta jednostka dostarcza firmie DAF i innym klientom kompleksową gamę produktów i usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb, w tym ładowarki PACCAR oraz kompletne systemy akumulatorowych magazynów energii.

Znacząca pozycja na rynku

W segmencie pojazdów powyżej 16t DMC firma DAF osiągnęła udział w europejskim rynku na poziomie 14,4%, sprzedając 316 tys. pojazdów w 2024 roku. DAF jest liderem w Wielkiej Brytanii (27,1%) i Holandii (28,9%) oraz jest największą marką zagraniczną w segmencie ciężkich ciągników na dwóch największych rynkach samochodów ciężarowych w Europie, a więc w Niemczech i we Francji. W segmencie średnich pojazdów (50,9 tys. egz. w 2024 r.) udział firmy DAF w rynku wyniósł 9,5%, a na rynkach brytyjskim i holenderskim DAF-y są najchętniej wybieranymi ciężarówkami z tej kategorii.

Nagrody

W 2024 roku holenderski producent otrzymał kilka prestiżowych wyróżnień. Pojazdy z serii DAF XF zdobyły nagrodę za najniższe koszty eksploatacji uzyskane podczas długodystansowych testów terenowych przeprowadzanych przez niemiecką firmę transportową Fehrenkötter. Z kolei uniwersalne ciężarówki dystrybucyjne DAF XD i LF uznano za „najlepsze podwozia pod zabudowę” w Wielkiej Brytanii. Seria DAF XD zdobyła również tytuł „Irish Fleet Truck of the Year 2025” w kategorii ciągników, natomiast modele z serii DAF XB zostały uhonorowane tytułem „TOP Light Truck” przez magazyn „Transport a Logistika” w Czechach i na Słowacji. Ponadto firma DAF została nagrodzona tytułem „Fleet Manufacturer of the Year” w Wielkiej Brytanii i otrzymała prestiżową nagrodę „Factory of the Future” dla zakładu w Westerlo. Fabrykę, w której powstają kabiny oraz osie, doceniono za innowacje, wydajność i wysoką jakość produktów.

Sprzedaż poza Europą

W 2024 roku brazylijski oddział DAF-a wyprodukował rekordową liczbę 10,7 tys. ciężarówek i osiągnął najwyższy w historii udział (9,9%) w segmencie pojazdów o DMC powyżej 16t. Ponadto holenderski producent sprzedał także ponad 4,8 tys. pojazdów ciężarowych poza Unią Europejską i Brazylią oraz podwoił sprzedaż w Jordanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W Turcji ustanowiono nowy rekord dostaw, a w Nowej Zelandii odnotowano znaczący wzrost udziału w rynku.

DAF Components

Firma DAF Components sprzedała ponad 3 tys. silników PACCAR czołowym producentom autokarów, autobusów i pojazdów specjalistycznych na całym świecie. Najnowsza odsłona silników PACCAR MX-11 i MX-13 wyznacza standardy w dziedzinie oszczędności paliwa, a dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu przy niskich obrotach silnika również w kwestii komfortu pasażerów.

Wyjątkowa obsługa serwisowa

Ważnym krokiem w dążeniu do jeszcze lepszego poziomu obsługi posprzedażowej było otwarcie nowoczesnego centrum dystrybucji części w Massbach w Niemczech. Oprócz tego firma PACCAR Parts obchodziła jubileusz 30-lecia programu TRP, obejmującego już ponad 87 tys. części do pojazdów różnych marek, w tym samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep/naczep, dostępnych za pośrednictwem ogólnoświatowej sieć dealerów firmy DAF. Sukcesem jest też program PACCAR Parts, zapewniający stałe ceny części i jednolity system fakturowania w całej Europie. Korzysta z niego już przeszło 1,3 tys. flot na Starym Kontynencie.

W 2024 roku firma DAF Trucks osiągnęła kamień milowy w liczbie 275 tys. pakietów serwisowo-obsługowych DAF MultiSupport. W globalnej sieci dealerów firmy DAF otwarto 31 nowych placówek w Europie, Ameryce Południowej, Afryce i Oceanii, rozszerzając ją do około 1150 lokalizacji.

Firma DAF w 2025 r.

Szacuje się, że w Europie liczba rejestrowanych pojazdów ciężarowych o masie powyżej 16 ton w 2025 r. znajdzie się w przedziale od 270 do 300 tys. egz. – stwierdził Harald Seidel, prezes firmy DAF Trucks. – Jesteśmy dobrze przygotowani do zwiększenia naszego sukcesu dzięki naszym wiodącym w branży pojazdom ciężarowym, pierwszorzędnym usługom i planom zwiększenia produkcji gamy znakomitych pojazdów elektrycznych.

 

Źródło: DAF

TAG: DAF, DAF Trucks, IAA Transportation, IAA Transportation w Hanowerze, MX-13, PACCAR Connect, PACCAR MX-11, XD, xf, xg, XG⁺

Co możesz jeszcze przeczytać

Aplikacja Tachograf
Szwedzki przewoźnik wybiera elektryczne autobusy Scania
Szwedzki przewoźnik wybiera elektryczne autobusy Scania
Master Truck Show cz.7 | Na Osi 1050

Najczęściej czytane

  • Coroczne spotkanie sieci serwisowej Volvo Trucks Polska: kierunek 2025 i dalej

    W centrali Volvo Trucks Polska w Młochowie odby...
  • Postawiono pierwszą podporę fabryki Mercedes-Benz Vans w Jaworze

    Mercedes-Benz Vans robi duże postępy w budowie ...
  • Elektryczny DAF dla pań | Na Osi 1132

    Ciekawa propozycja ze stajni DAF'a, o napędzie ...
  • Analiza wypadku: kopnięcie koniem | Na Osi 1132

    Analiza wypadku na przejeździe kolejowym. Mater...
  • Jak opisać przerwanie odpoczynku dobowego? | Na Osi 1132

    Jak opisać przerwanie odpoczynku dobowego? Mate...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP