NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Większy kontyngent zezwoleń Polska-Rosja

Większy kontyngent zezwoleń Polska-Rosja

wtorek, 01 grudzień 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Większy kontyngent zezwoleń Polska-Rosja

24-25 listopada br., w formie videokonferencji, odbyło się posiedzenie polsko-rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych. Mimo niezwykle trudnych rozmów obie strony doszły do porozumienia w sprawie wysokości kontyngentu zezwoleń na rok 2021. Wyniesie on po 220 000 zezwoleń dla każdej ze stron, czyli o 10 000 więcej niż w roku bieżącym – informuje TLP.
W ramach kontyngentu Polska otrzyma 68 750 zezwoleń kr-3 oraz 151 250 zezwoleń ogólnych. Rosja natomiast dysponować będzie 210 000 zezwoleń ogólnych i 10 000 zezwoleń kr-3. Dodatkowo, jeszcze na rok 2020 Polska uzyska 4 5000 zezwoleń kr-3, a Rosja 10 000 zezwoleń ogólnych. Strony uzgodniły ponadto, że wszystkie zezwolenia z kontyngentu 2020, zarówno podstawowe jak i te dodatkowe, będą ważne do 16 marca 2021 r.

Kompromisowe rozwiązanie

Negocjując wysokość kontyngentu zezwoleń przewodniczący delegacji polskiej Bogdan Oleksiak, dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury, podkreślał, że ustalona liczba zezwoleń w roku 2020 jest wystarczająca dla przewoźników z obu krajów i nie ma potrzeby jej zwiększania. Rosjanie proponowali bowiem znaczące powiększenie kontyngentu. Na taką propozycję nie mogło być zgody Polski. Niemniej, w ramach osiągnięcia pożądanego przez obie strony kompromisu Polska zgodziła się na nieznaczne zwiększenie liczby zezwoleń, w tym przede wszystkim niezwykle istotnych dla polskich przewoźników zezwoleń kr-3.

Jednostronne interpretacje Rosji

Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska zwrócił uwagę na to, że w dalszym ciągu strona rosyjska jednostronnie interpretuje postanowienia umowy pomiędzy naszymi krajami. Wprowadziła w tej kwestii przepisy krajowe, które są niezwykle kontrowersyjne i utrudniają polskim przewoźnikom prawidłowe wykonywanie przewozów do Rosji. Wskazał jednocześnie, że interpretacja zapisów umowy powinna być dokonana wspólnie przez oba kraje, a następnie respektowana przez ich służby kontrolne. Zarówno polscy, jak i rosyjscy przewoźnicy oferują usługi transportowe na takim samym, najwyższym poziomie. Z jednej strony np. Polska ma większy dostęp do rynku UE, z drugiej zaś Rosja ma niższe koszty kierowców. Dzięki temu przewoźnicy z obu krajów mogą uczciwie i na równych warunkach konkurować ze sobą na rynku przewozów drogowych. Prezes Wroński zaapelował także do strony rosyjskiej o wypracowanie porozumienia w sprawie jednolitej interpretacji przepisów oraz do współpracy w zakresie jak najlepszych warunków funkcjonowania polskich i rosyjskich przewoźników.
Za nami już rozmowy z głównymi partnerami na rynkach wschodnich, tj. Białorusią, Rosją oraz Ukrainą. Co dla polskich przewoźników najistotniejsze, już pod koniec listopada mają oni jasną informację dotyczącą wysokości kontyngentów zezwoleń do tych krajów na rok 2021. Mogą więc spokojnie planować swoją pracę oraz negocjować kontrakty z uwzględnieniem wielkości i dostępności liczby poszczególnych zezwoleń.
Źródło: Truck.pl
TAG: na osi, news, polska, Rosja, Większy kontyngent zezwoleń Polska-Rosja

Co możesz jeszcze przeczytać

KIA ujawnia zdjęcia nowego samochodu elektrycznego EV6
Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.
Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.
Truck Story: DAF LF | Na Osi 1077

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP