NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo Trucks zwiększa wykorzystanie stali o niskiej emisji CO2

Volvo Trucks zwiększa wykorzystanie stali o niskiej emisji CO2

piątek, 13 wrzesień 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo Trucks zwiększa wykorzystanie stali o niskiej emisji CO2

Volvo zwiększa wykorzystanie stali o niskiej emisji CO2* w swoich produktach. Stal ta jest produkowana z materiałów pochodzących z recyklingu i energii wolnej od paliw kopalnych i będzie wykorzystywana w dziesiątkach tysięcy pojazdów Volvo od przyszłego roku.

Volvo zwiększa obecnie wykorzystanie stali niskoemisyjnej CO2 w swoich ciężarówkach. Volvo było pierwszym na świecie producentem, który wprowadził ten rodzaj stali do swoich elektrycznych pojazdów ciężarowych w 2022 roku. Teraz firma rozszerza wykorzystanie tego rodzaju stali na wszystkie układy napędowe.

Nowa stal jest produkowana przez szwedzką firmę stalową SSAB i nazywa się SSAB Zero. Jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu i produkowana przy użyciu energii elektrycznej i biogazu wolnych od paliw kopalnych. W rezultacie emisja CO2 jest zmniejszona o około 80% w porównaniu do produkcji konwencjonalnej stali przy użyciu energii kopalnej.

W przyszłym roku ramy w około 12 000 ciężarówek Volvo FH i FM zostaną wykonane ze stali o niskiej emisji CO2. To działanie doprowadzi do oszczędności 6600 ton ekwiwalentu CO2**. Wraz ze wzrostem dostępności stali o niskiej emisji CO2, będzie ona wprowadzana do większej liczby modeli ciężarówek, jak również do innych części.

Volvo planuje również zastąpić inne materiały w swoich pojazdach ciężarowych alternatywnymi materiałami o niższej emisji.

„To kolejny krok w kierunku naszej wizji zerowej emisji. Stal jest jednym z głównych materiałów w naszych ciężarówkach. Chcemy również wymienić inne materiały, takie jak aluminium i plastik, na alternatywy o niskiej emisji. Jesteśmy dumni, że jesteśmy liderami w branży, jeśli chodzi o wykorzystanie zrównoważonych materiałów w naszych produktach”, mówi Jan Hjelmgren, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktami i jakości, Volvo Trucks.


Połowa pojazdu składa się ze stali

Potencjał obniżenia emisji CO2 jest wysoki, ponieważ prawie połowa ciężarówki składa się ze stali (47% modelu Volvo FH z silnikiem Diesla) i stanowi około 44% emisji CO2 z produkcji (od powstania do dostawy) z 21 ton ekwiwalentu CO2 dla Volvo FH z silnikiem Diesla. Grupa Volvo współpracuje z kilkoma dostawcami stali o niskiej emisji CO2. Stal o niskiej emisji CO2 będzie ważnym uzupełnieniem tradycyjnej i pochodzącej z recyklingu stali stosowanej w pojazdach ciężarowych Volvo.

Volvo Trucks zobowiązuje się do przestrzegania porozumienia paryskiego i osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w łańcuchu dostaw najpóźniej do 2040 r.

„Nieustannie dążymy do dalszego minimalizowania naszego śladu klimatycznego. Zmierzamy także do większej cyrkulacji zarówno w naszej działalności, jak i w naszych pojazdach. Wiele naszych fabryk, pojazdów transportowych i dealerów wykorzystuje obecnie energię odnawialną,” — mówi Jan Hjelmgren.

Fakty:

Głównymi materiałami w modelu Volvo FH z silnikiem Diesla są stal (47%), żeliwo (26%), polimery (11%) i aluminium (8%). Stanowią one około 44%, 26%, 14% i 8% emisji CO2 z produkcji (od powstania do dostawy) z całkowitej ilości 21 ton ekwiwalentu CO2 dla Volvo FH z silnikiem Diesla.

 

* Stal o niskiej emisji CO2 to stal o znacznej redukcji CO2 (80% lub więcej) od kołyski do bramy

** Ekwiwalenty CO2 obejmują wszystkie emisje gazów cieplarnianych, w tym np. metan

 

Źródło: Volvo Trucks

TAG: niska emisji CO2, SSAB, SSAB Zero, stal o niskiej emisji CO2, Volvo, Volvo FH, volvo fm, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Pierwsza na świecie Scania zamówiona przez internet wydana w Polsce / Informacja prasowa
Ciekawa propozycja współpracy w przewozach intermodalnych | Na Osi 1133
Przewoźnicy na drodze do cyfryzacji floty – gdzie jesteśmy na tle Europy?

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP