Volvo Trucks Polska otrzymało prestiżową nagrodę Partnera Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego w kategorii „Firma”. Volvo Trucks od lat buduje świadomość w społeczeństwie
na temat bezpiecznego zachowania w ruchu drogowym. Flagowymi projektami są
„Profesjonalni Kierowcy” i „Stop Look Wave”.
Za nami 13. edycja konkursu Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Konkursu
doceniającego inicjatywy, osoby i firmy, które podejmują działania na rzecz zwiększania
bezpieczeństwa na drogach.
Bezpieczeństwo priorytetem dla Volvo Trucks
W tym roku nagrodę przyznano w 5 kategoriach: Osoba, Projekt Medialny, Firma, Organizacja
Pozarządowa oraz Instytucja Publiczna. Nagroda w kategorii Firma „powędrowała” do Volvo
Trucks Polska, które podejmuje szereg działań mających za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo
w ruchu drogowym.
Otrzymana nagroda, to dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie naszego ciągłego zaangażowania w tworzenie środowiska transportowego, w którym bezpieczeństwo odgrywa kluczową rolę. Dla Volvo Trucks bezpieczeństwo to priorytetowa wartość obecna w strategii rozwoju Firmy od początku istnienia. Odnajdujemy ją we wszystkich naszych produktach i usługach. Badania i analizy wyraźnie pokazują, że do większości wypadków dochodzi z powodu błędu ludzkiego. W związku z tym Volvo Trucks od lat wdraża nowoczesne rozwiązania transportowe, które spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa i standardy – przede wszystkim systemy wspomagające kierowcę i innych użytkowników dróg. Jednocześnie wiemy też, że podstawą do zachowania uważności na drogach jest wysoka świadomość, dlatego szerzymy wiedzę na temat bezpieczeństwa wśród społeczeństwa. Nagroda ta nie byłaby możliwa bez zaufania, jakim obdarzyli nas nasi Klienci, partnerzy biznesowi oraz codziennego wkładu naszych pracowników, którzy systematycznie pracują nad podnoszeniem standardów bezpieczeństwa w branży. Szkoła Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks Polska to miejsce, gdzie najlepsi, doskonale doświadczeni instruktorzy nie tylko podnoszą umiejętności kursantów do kierowania pojazdem, ale przede wszystkim inspirują do stałego doskonalenia się w sztuce bezpiecznej jazdy w trakcie takich inicjatyw jak „Akcja Profesjonalni Kierowcy” i „Stop Look Wave”
– mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks
Polska.
Zmieniamy oblicze zawodowych kierowców
Wśród flagowych kampanii Volvo Trucks, w których stawia się na bezpieczeństwo wszystkich
uczestników ruchu drogowego, znajdują się „Akcja Profesjonalni Kierowcy” i „Stop Look
Wave”.
Pierwsza inicjatywa powstała z myślą o zawodowych kierowcach z kategorią C i C+E,
niebędących obecnie aktywnymi zawodowo. Jest to największych projekt w branży TSL, który
zmienia oblicze sektora transportowego. I robi to z sukcesami od 2016 roku, pokazując, że
zawód kierowcy daje ogromne możliwości zawodowe.
Transport, spedycja i logistyka stanowią jedną z ważniejszych oraz najprężniej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki.
Niestety nadal wiele firm transportowych odnotowuje braki kadrowe wśród zawodowych kierowców. Dlatego też stworzyliśmy akcję „Profesjonalni Kierowcy”, która ma „dostarczyć” wykwalifikowanych pracowników. Jednocześnie pragniemy odczarować wizerunek kierowców z kategorią C+E, którzy nie zawsze są odbierani pozytywnie przez opinię publiczną, a jednak pośrednio przyczyniają się do wzrostu PKB– mówi Piotr Werner, Product Digital & Marketing
Manager Volvo Trucks Polska.
W ramach „Profesjonalnych Kierowców” prowadzone są bezpłatne szkolenia, mające za
zadanie poszerzyć umiejętności zawodowych kierowców oraz zwiększyć ich szanse na
znalezienie atrakcyjnej pracy w zawodzie.
Dotychczas w projekcie wzięło udział ponad 1000 osób, ale zgłoszeń jest 4-krotnie więcej. To, co nas wyróżnia na rynku, to fakt, że stawiamy przede wszystkim na praktykę, gdzie zajęcia wykraczają poza standardowe kursy w szkołach jazdy. Uczestnicy szkoleń pod okiem instruktorów ze Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks mają możliwość sprawdzenia swoich możliwości m.in. podczas jazdy po drogach czy też w trudnych warunkach
– opowiada Małgorzata Kulis.
Bezpieczni od najmłodszych lat
Kolejnym projektem znajdującym się w portfolio Volvo Trucks Polska jest „Stop Look Wave”.
Kampania promuje bezpieczne zachowanie na drogach wśród uczniów klas 1-3 szkół
podstawowych. Projekt jest realizowany w ponad 30 krajach na całym świecie, w tym także w
Polsce.
Większa świadomość to szansa na zminimalizowanie wypadków, których uczestnikami są dzieci. Bezpieczne zachowanie może uratować komuś życie
– mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska. I dodaje:
Podczas akcji prowadzone są zajęcia, gdzie uczniowie poznają nie tylko zasady prawidłowego zachowania na drodze, ale także dowiadują się jak udzielić pierwszej pomocy.
Spotkania tak jak w przypadku „Profesjonalnych Kierowców” są prowadzone przez
instruktorów Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks Polska. Odbywają się przynajmniej raz w
miesiącu. W 2023 r. wyedukowano ponad 320 dzieci w 7 lokalizacjach w całej Polsce.