NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym

wtorek, 27 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym

Jako pierwszy producent samochodów ciężarowych na świecie, Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich, elektrycznych samochodów ciężarowych o DMC 44 tony*

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych wersji najbardziej popularnych modeli marki, czyli ciężkich samochodów ciężarowych: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. Te pojazdy, dla których dopuszczalna masa całkowita zestawu wynosi 44 tony, stanowią około dwóch trzecich całkowitej sprzedaży firmy.

Dzięki tym nowościom, Volvo Trucks oferuje sześć modeli elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej na całym świecie – to najszersza linia elektrycznych samochodów ciężarowych w branży.

„To kamień milowy i dowód na to, że przewodzimy transformacji branży. Niecałe dwa lata temu, po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nasze ciężkie pojazdy elektryczne. Teraz zwiększamy wolumeny i będziemy dostarczać te wspaniałe samochody ciężarowe Klientom w całej Europie, a później także Klientom w Azji, Australii i Ameryce Łacińskiej” – mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

Seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo rozpoczęła się w fabryce Tuve, w Göteborg,u w Szwecji, a w przyszłym roku dołączy do niej również fabryka w Gandawie, w Belgii.  Volvo produkuje elektryczne samochody ciężarowe na tej samej linii co swoje konwencjonalne pojazdy, co zapewnia dużą elastyczność produkcji i wzrost wydajności. Akumulatory są dostarczane przez Volvo Trucks z nowej fabryki montażu akumulatorów w Gandawie.

Popyt na elektryczne samochody ciężarowe szybko rośnie na wielu rynkach, a jedną z sił napędowych jest konieczność przestawienia się przez nabywców transportu na transport bez emisyjny w celu realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Elektryczne portfolio Volvo Trucks mogłoby objąć około 45% wszystkich towarów przewożonych obecnie w Europie.**

„Sprzedaliśmy około 1 000 sztuk naszych ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych i łącznie ponad 2 600 sztuk wszystkich elektrycznych pojazdów, jakich mamy w ofercie. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych kilku lat wolumeny znacznie wzrosną. Do 2030 r. co najmniej 50 proc. sprzedawanych przez nas globalnie samochodów ciężarowych powinno być elektrycznych” – komentuje Roger Alm.

Elektryczna linia sześciu modeli samochodów ciężarowych Volvo Trucks obejmuje szeroki zakres zastosowań, takich jak dystrybucja miejska i wywóz śmieci, transport regionalny czy budowlany.

*Dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego

**Zgodnie ze statystykami Eurostatu „Road Freight Transport by distance” (2018), 45% wszystkich towarów przewożonych po drogach w Europie pokonuje dystans mniejszy niż 300 km

14 września 2022

 

Źródło: Volvo Trucks Polska

TAG: Belgia, ciężkie elektryczne samochody ciężarowe Volvo, DMC 44 tony, elektryczne samochody ciężarowe, Gandawa, Göteborg, Roger Alm, Szwecja, Tuve, Volvo, Volvo FH, volvo fm, Volvo FMX, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Forte Exhaust Crystal Preventer
Forte Exhaust Crystal Preventer
Pojazdy nienormatywne - zmiany zasad? Odszkodowanie od kierowcy? [Eksperci Na Osi radzą]
Pojazdy nienormatywne – zmiany zasad? Odszkodowanie od kierowcy? [Eksperci Na Osi radzą]
Afrykańsko- japońskie Volvo

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP