Jako pierwszy producent samochodów ciężarowych na świecie, Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich, elektrycznych samochodów ciężarowych o DMC 44 tony*
Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych wersji najbardziej popularnych modeli marki, czyli ciężkich samochodów ciężarowych: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. Te pojazdy, dla których dopuszczalna masa całkowita zestawu wynosi 44 tony, stanowią około dwóch trzecich całkowitej sprzedaży firmy.
Dzięki tym nowościom, Volvo Trucks oferuje sześć modeli elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej na całym świecie – to najszersza linia elektrycznych samochodów ciężarowych w branży.
„To kamień milowy i dowód na to, że przewodzimy transformacji branży. Niecałe dwa lata temu, po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nasze ciężkie pojazdy elektryczne. Teraz zwiększamy wolumeny i będziemy dostarczać te wspaniałe samochody ciężarowe Klientom w całej Europie, a później także Klientom w Azji, Australii i Ameryce Łacińskiej” – mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.
Seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo rozpoczęła się w fabryce Tuve, w Göteborg,u w Szwecji, a w przyszłym roku dołączy do niej również fabryka w Gandawie, w Belgii. Volvo produkuje elektryczne samochody ciężarowe na tej samej linii co swoje konwencjonalne pojazdy, co zapewnia dużą elastyczność produkcji i wzrost wydajności. Akumulatory są dostarczane przez Volvo Trucks z nowej fabryki montażu akumulatorów w Gandawie.
Popyt na elektryczne samochody ciężarowe szybko rośnie na wielu rynkach, a jedną z sił napędowych jest konieczność przestawienia się przez nabywców transportu na transport bez emisyjny w celu realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Elektryczne portfolio Volvo Trucks mogłoby objąć około 45% wszystkich towarów przewożonych obecnie w Europie.**
„Sprzedaliśmy około 1 000 sztuk naszych ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych i łącznie ponad 2 600 sztuk wszystkich elektrycznych pojazdów, jakich mamy w ofercie. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych kilku lat wolumeny znacznie wzrosną. Do 2030 r. co najmniej 50 proc. sprzedawanych przez nas globalnie samochodów ciężarowych powinno być elektrycznych” – komentuje Roger Alm.
Elektryczna linia sześciu modeli samochodów ciężarowych Volvo Trucks obejmuje szeroki zakres zastosowań, takich jak dystrybucja miejska i wywóz śmieci, transport regionalny czy budowlany.
*Dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego
**Zgodnie ze statystykami Eurostatu „Road Freight Transport by distance” (2018), 45% wszystkich towarów przewożonych po drogach w Europie pokonuje dystans mniejszy niż 300 km
14 września 2022
Źródło: Volvo Trucks Polska