NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo FH I-Save – zwycięzca w testach dotyczących ekonomiki paliwowej

Volvo FH I-Save – zwycięzca w testach dotyczących ekonomiki paliwowej

czwartek, 19 maj 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo FH I-Save – zwycięzca w testach dotyczących ekonomiki paliwowej

W kilku niezależnych testach przeprowadzonych przez niemieckie czasopisma dla kierowców i klientów samochodów ciężarowych, Volvo FH z systemem I-Save okazało się zwycięzcą pod względem oszczędności paliwa, biorąc pod uwagę zużycie oleju napędowego i AdBlue, mimo że testowany samochód ciężarowy nie był wyposażony w najnowsze aktualizacje Volvo dotyczące efektywności paliwowej.

Koszty paliwa są dziś dla przewoźników ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko ceny oleju napędowego poszybowały ostatnio w górę ale wiele firm transportowych odczuwa również skutki wzrostu cen AdBlue, które zwiększyły się ponad dwukrotnie.

„Inwestując w nowy samochód ciężarowy, bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby zwracać uwagę na całkowite zużycie energii przez dany samochód,” mówi Peter Franzén, Menedżer Produktu w Volvo Trucks.

Zwycięzca pod względem oszczędności paliwa w wielu testach

Niezależne niemieckie czasopisma „Trucker” i „Transport” przetestowały ostatnio Volvo FH 500 I-Save porównując go z innymi głównymi europejskimi konkurentami jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe. W obu testach Volvo okazało się zwycięzcą pod względem oszczędności paliwa, biorąc pod uwagę całkowite zużycie oleju napędowego i AdBlue. Pomimo niskiego zużycia paliwa, samochód ciężarowy Volvo osiągnął bardzo wysoką średnią prędkość w teście „Truckera,” a w teście magazynu „Transport” pokonał w tym zakresie konkurencję.

„Naszym inżynierom udało się połączyć wysoką prędkość z bardzo niskim zużyciem paliwa, co jest fantastycznym osiągnięciem. Często trzeba wybrać jedno lub drugie, ale my udowodniliśmy, że można połączyć ekonomikę paliwową i osiągi” – wyjaśnia Peter Franzén. „Jeszcze bardziej imponujące jest to, że w obu testach udało nam się zająć najlepsze miejsce pod względem oszczędności paliwa, mimo że testowany pojazd nie miał jeszcze naszych najnowszych aktualizacji, które obniżą zużycie paliwa o kilka kolejnych punktów procentowych!”

Nowe udoskonalenia pozwalają obniżyć całkowite koszty paliwa nawet o 13%.

Testowane Volvo FH było wyposażone w specyfikację I-Save, czyli wariant łączący różne elementy układu napędowego i oprogramowania w celu maksymalnego zwiększenia oszczędności paliwa. Sercem I-Save jest silnik turbocompound, który umożliwia jazdę z niskimi obrotami i wysokim biegiem przez dłuższy czas. Dzięki wprowadzonym ostatnio udoskonaleniom, I-Save może łącznie przyczynić się do poprawy zużycia paliwa nawet o 13% – w porównaniu z poziomem zużycia w momencie jego wprowadzenia w 2019 roku.

„W celu poprawy efektywności paliwowej poszliśmy teraz o krok dalej, aby zapewnić pełną optymalizację silnika w naszym Volvo FH I-Save. Biorąc pod uwagę historycznie wysokie ceny energii, z jakimi mamy obecnie do czynienia, nie mogliśmy wybrać lepszego momentu jej wprowadzenia”, podsumowuje Peter Franzén.

Fakty dotyczące nowych aktualizacji w zakresie zużycia paliwa

Proces spalania w silnikach został jeszcze bardziej udoskonalony poprzez dostosowanie wtryskiwaczy, kompresji i wałka rozrządu specjalnie do udoskonalonych i unikalnych tłoków z misą w kształcie fali. Zmniejszono również masę całkowitą i tarcie wewnętrzne. Zmodernizowano wysokowydajną turbosprężarkę i pompę olejową; nawet filtry oleju, paliwa i powietrza zyskały opatentowane udoskonalenia w celu uzyskania jeszcze lepszych osiągów.

Zmodernizowany silnik współpracuje z inteligentną i zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift, która jest teraz szybsza nawet o 30%. Szybsza reakcja przyczynia się do dalszego zwiększenia oszczędności paliwa, poprawy właściwości jezdnych i płynności jazdy.

I-Torque to nowe, inteligentne oprogramowanie momentu obrotowego, które zwiększa wydajność energetyczną poprzez analizę danych dotyczących topografii drogi przy użyciu funkcji I-See i dostosowanie jazdy do aktualnej trasy. Funkcja I-See wykorzystuje informacje o planowanej trasie, aby jak najlepiej wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego podczas jazdy po pagórkowatym terenie. Nowe oprogramowanie I-Torque optymalizuje zarówno wybór biegów, jak i moment obrotowy silnika. Funkcja ta patrzy na drogę przed pojazdem i ocenia topografię terenu oraz masę pojazdu, aby zdecydować, jaki dokładnie moment obrotowy jest potrzebny silnikowi i kiedy, w celu uzyskania jak najwyższej wydajności paliwowej.

Podczas jazdy na długich dystansach, aerodynamika samochodu ciężarowego odgrywa ważną rolę w oszczędzaniu paliwa. W związku z tym wprowadzono kilka kluczowych zmian poprawiających przepływ powietrza, w tym zacieśnienie szczelin w przedniej części kabiny i wydłużenie drzwi.

Wszystkie te udoskonalenia składają się na najlepszą ekonomikę paliwową i najniższe koszty całkowite, jakie kiedykolwiek osiągnęło Volvo Trucks. Kolejne testy w prasie branżowej mogą pokazać zatem jeszcze lepsze wyniki i pobijać kolejne rekordy w zakresie oszczędności paliwa.

 

Źródło: Volvo Trucks Polska

TAG: Adblue, efektywność paliwowa, I-Save, I-See, I-Shift, I-Torque, Peter Franzén, turbocompound, Volvo, Volvo FH, Volvo FH 500 I-Save, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

szkolenia okresowe dla kierowcó on line na osi
SZKOLENIA OKRESOWE ON-LINE
Niemiecki tuning na Master Truck Show 2022 i felieton na milenium [ZAJAWKA Na Osi 1000]
Millenium Na Osi i niemiecki tuning na Master Truck Show 2022 [Na osi 1000]
Wystawa Autobusów | Na Osi 1060

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP