NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo dostarczy firmie Amazon 20 ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym

Volvo dostarczy firmie Amazon 20 ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym

piątek, 07 październik 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo dostarczy firmie Amazon 20 ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Samochody ciężarowe i inne pojazdy użytkowe odpowiadają za około 36% krajowych emisji pochodzących z transportu w Niemczech*, co sprawia, że ​​dekarbonizacja transportu drogowego jest ważną kwestią, którą należy się zająć.

„Wielcy gracze w branży transportowej odgrywają kluczową rolę w kierowaniu wysiłkami na rzecz obniżenia śladu węglowego. Dlatego cieszę się, że Amazon współpracuje z nami, aby pomóc zmniejszyć emisje przy dłuższych i cięższych zadaniach transportowych – mówi Jessica Sandström, Senior Vice President of Product Management w Volvo Trucks.

Volvo Trucks rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności we wrześniu tego roku, a ich dostępność do transportu międzymiastowego i regionalnego stanowi ważny kamień milowy w dekarbonizacji transportu drogowego.

„Na całym świecie mamy teraz sześć modeli ciężarówek elektrycznych gotowych do zamówienia i w produkcji seryjnej, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na dekarbonizację transportu towarów. To zachęcający krok naprzód w zmniejszaniu negatywnego wpływu na zmiany klimatyczne” – komentuje Jessica Sandström.

Elektryczne wersje najważniejszej gamy produktów – ciężkich samochodów ciężarowych Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX – odegrają kluczową rolę w osiągnięciu globalnego celu Volvo Trucks, zgodnie z którym w 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych nowych samochodów ciężarowych Volvo będą stanowić  te napędzane akumulatorami lub elektrycznym ogniwem paliwowym. Te elektryczne pojazdy o dużej ładowności mogą pracować przy masie całkowitej 44 ton, a wymienione trzy modele stanowią około dwóch trzecich sprzedaży firmy.

Dostarczone do Amazona elektryczne samochody ciężarowe Volvo zastąpią swoje odpowiedniki z silnikiem Diesla i odegrają kluczową rolę w inicjatywach elektryfikacji łańcucha transportowego.

„Amazon jest zaangażowany w dekarbonizację swojej floty, a transport pomiędzy magazynami, a sklepami wymaga jeszcze wielu udoskonaleń w zakresie redukcji emisji CO2.”, wyjaśnia Andreas Marschner, wiceprezes Transportation Services Europe w Amazon. „Dlatego wprowadzenie elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo do naszej floty jest tak ważnym kamieniem milowym. Prowadzimy jeden z najszybciej rozwijających się programów elektryfikacji transportu komercyjnego i będziemy nadal inwestować i wprowadzać innowacje w celu dekarbonizacji i redukcji śladu węglowego w procesie dostarczania przesyłek”.

Kilka faktów o Volvo FH Electric

  • Pojemność baterii: 540 kWh
  • Moc wyjściowa: 490 kW mocy ciągłej
  • Zasięg wynosi do 300 km, ale Volvo FH Electric może przejechać do 500 km podczas normalnego dnia pracy,  jeśli by zapewnić dodatkowe doładowanie, na przykład podczas przerwy na lunch

Fakty o gamie elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

  • Volvo Trucks dysponuje globalną gamą sześciu w pełni elektrycznych ciężarówek zaprojektowanych do realizacji różnych zadań transportowych
  • Modele Volvo FH, FM i FMX Electric mają GCW do 44 ton. W Europie trwa sprzedaż, a produkcja seryjna rozpoczęła się we wrześniu 2022.
  • Produkcja Volvo FL i FE Electric, do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w Europie już w roku 2019.
  • Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 roku.

 

*Bundesministerium für Umwelt und Verkehr, Klimaschutz in Zahlen – Fakten, Trends und Impulse deutscher Klimapolitik, Ausgabe 2021 (bmuv.de), Page 36

 

Źródło: Volvo Trucks Polska

TAG: Amazon, Amazon w Niemczech, Andreas Marschner, ciężkie samochody ciężarowe, dekarbonizacja transportu drogowego, diesel, elektryczne samochody ciężarowe, elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności, elektryczne samochody ciężarowe Volvo, elektryfikacja transportu komercyjnego, emisja CO2, essica Sandström, silnik Diesla, Volvo FH Electric, volvo fm, Volvo FMX, Volvo Trucks, VOLVO TRUCKS POLSKA

Co możesz jeszcze przeczytać

Zmiany w zarządzie MAN Truck & Bus SE
Zmiany w zarządzie MAN Truck & Bus SE
Przewoźnicy autokarowi protestują
na osi 934
Honda Goldwing Club Poland na Master Truck Show 2021, zlot w Jelczu i klipy z truckami [Na Osi 934]

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP