NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • TSL Green Day – Rośnie znaczenie dekarbonizacji w Polsce – w tym również w transporcie drogowym

TSL Green Day – Rośnie znaczenie dekarbonizacji w Polsce – w tym również w transporcie drogowym

piątek, 22 Listopad 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

TSL Green Day – Rośnie znaczenie dekarbonizacji w Polsce – w tym również w transporcie drogowym

6 na 10 biznesów w Polsce przyznaje, że jest to dla nich istotny aspekt

Znaczenie dekarbonizacji dla firm z branży, m.in. budownictwa i nieruchomości, TSL, handlu, energetyki, górnictwa czy finansów wzrosło o 60 proc. w porównaniu do ubiegłego roku – to dane PITD przytoczone podczas jednego z paneli dyskusyjnych na Targach TransLogistica 2024 w Warszawie.[1] W ramach cyklu „TSL Green day” rozmawiano o wyzwaniach związanych z przejściem firmy transportowych na bardziej „eco”, ale także o metodach i rozwiązaniach, które mogą wspomóc przewoźników w tej transformacji. O tym, kto jest gotowy na ekologiczną rewolucję i co mogą zrobić przewoźnicy, by przygotować się do transformacji energetycznej transportu, opowiadali podczas wystąpienia eksperci Grupy Eurowag.

Zielony transport musi iść w parze z rentownością i wydajnością

Od wielu lat branża transportu drogowego mierzy się z tymi samymi wyzwaniami, m.in. niską wydajnością realizacji zleceń transportowych i zbyt dużą liczbą przejazdów na pusto, dużą złożonością operacyjną, a także małą rentownością biznesu na poziomie 3-5 proc. marży.[2]  Jak  przewoźnicy mogą poradzić sobie ze wszystkimi trudnościami, a jednocześnie wziąć pod uwagę cele zakładane przez UE w dążeniu do zrównoważonego transportu?

„To na co chcemy zwrócić szczególną uwagę firmom transportowym to kwestia dekarbonizacji transportu. Jest to trend, który już teraz kształtuje branżę TSL i będzie dalej to robić w przyszłości. Dlatego też nie można go ignorować, a należy skupić się na technologiach, które uproszczą i usprawnią operacje logistyczne oraz pozwolą sprostać wyzwaniom podyktowanym przez rynek. Takim narzędziem jest Eurowag Office, czyli platforma, na której dostępne są wszystkie rozwiązania z pakietu Eurowag, a dzięki temu przewoźnicy z poziomu jednego miejsca mogą zarządzać transportem na wielu płaszczyznach. Jest to nie tylko wygodne, ale przede wszystkim pozwala na budowanie rentowności firmy. Integracja danych z wielu źródeł daje wgląd do tego, jak opłacalność biznesu może rosnąć w przeliczeniu na każdy pojazd, wchodzący w skład floty“ – zaznacza Grzegorz Wójcik, Country Manager Eurowag w Polsce.

Z kolei Tomasz Czyż, główny ekspert ds. rozwiązań technologicznych w Inelo z Grupy Eurowag podkreśla, że rentowność firmy przewozowej jest podstawą do budowy zielonego biznesu „Trzeba zadbać o dużą wydajność transportu i maksymalne wykorzystanie ciężarówek oraz skoncentrować się na szukaniu oszczędności. Tylko wtedy możemy myśleć o ekologii w biznesie. Punktem wyjściowym do redukcji kosztów jest telematyka, programy do rozliczania czasu pracy kierowców czy systemy klasy TMS, ale to dopiero początek możliwości, które daje rozwój technologii dla branży TSL. Eurowag Office jest miejscem, w którym wszystkie nasze usługi są scentralizowane i dostępne zarówno dla właściciela firmy, spedytora i kierowcy w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Dzięki temu możemy, m.in. sprawdzić saldo naszych rozliczeń, wyfiltrować pojazdy z naszej floty, które wymagają zatankowania w najbliższym czasie czy sprawdzić bieżący czas pracy kierowcy. To wszystko sprawia, że zarządzanie transportem staje się łatwiejsze i bardziej efektywne“– dodaje ekspert.

TSL Green day – zrównoważony rozwój w transporcie

Cykl paneli dyskusyjnych i wystąpień prelegentów 6 listopada był poświęcony głównym wyzwaniom związanym z dekarbonizacją transportu i ideą zrównoważonego rozwoju. Wśród najczęściej poruszanych kwestii można wymienić, m.in. opóźnienia we wprowadzeniu dyrektywy RED II dotyczącej odnawialnych źródeł energii, brak polskich regulacji związanych z wprowadzeniem HVO100, źródeł jego pozyskiwania i zapotrzebowania dla transportu w UE.

„Mocno wierzymy w transformację energetyczną transportu, którą jedną ze ścieżek będzie dalsze umacnianie się na rynku i dostępność odnawialnego oleju napędowego HVO100. Już teraz widzimy, że rośnie zainteresowanie HVO100 i coraz częściej słyszymy zapytania od naszych Klientów, czym jest to rozwiązanie. Obecnie „zielone” paliwo można zakupić w ponad 370 europejskich punktach z wybranej sieci akceptacji Eurowag. Co najważniejsze, pod względem technicznym jesteśmy przygotowani do wprowadzenia go również na polski rynek – na nasze stacje Truck Park Eurowag. Czekamy tylko na niezbędne regulacje“ – komentuje Julian Michański, Supplier and Operations Manager Poland, Grupa Eurowag.

Uczestnicy „TSL Green day” rozmawiali również o konieczności rozbudowy infrastruktury w UE, która nadal stanowi jedno z największych wyzwań na drodze do elektryfikacji zgodnie z regulacjami zawartymi w rozporządzeniu AFIR. W debacie pt. „Czy przewoźnicy są gotowi na dekarbonizację?“ prelegenci powiedzieli również szerzej o różnych programach wsparcia dla branży TSL na drodze do ekologii, na które łącznie rządzący planują przeznaczyć 6 mld złotych. Podkreślono również rolę edukacji firm transportowych z racji tego, że polski rynek jest znacznie rozdrobniony, a część z nich może nie orientować się we wszystkich przepisach.

Targi Translogistica to jedno z najważniejszych wydarzeń z branży logistycznej i transportowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna odsłona eventu skupiła ponad 400 wystawców, 12 000 profesjonalistów z branży TSL i blisko połowę firm (45 proc.)  z zagranicy.

 

[1] IDPG Pracodawców RP, Fundacji Instrat i QEMETICA, Drugi odczyt Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki, I półrocze 2024.

[2] Targi Translogistica 2024, Prezentacja ekspertów Eurowag pt. Transport bez kompromisów: Ekologia, efektywność i oszczędność z Eurowag.

 

Źródło: Grupa Eurowag

TAG: budownictwo, dekarbonizacja, eurowag, Grupa Eurowag, Targi Translogistica, TransLogistica 2024, TSL, TSL Green day

Co możesz jeszcze przeczytać

Łatwe wejście w elektromobilność – Mercedes-Benz Trucks otwiera w Wörth park ładowania dla klientów
Decyzja o istotnym znaczeniu dla przyszłości: MAN wybuduje fabrykę baterii w Norymberdze
MAN z projektem WOMAN
MAN z projektem WOMAN

Najczęściej czytane

  • Trucker Club ODCINEK 16/2025

    9 część relacji z Master Truck Show 2024, oraz ...
  • Bauma 2025 część 3 | Na Osi 1138

    Relacja z targów Bauma 2025 - część 3. Materia...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Szczęściarze | Na Osi 1138

    Analiza wypadku na przejściu dla pieszych: Szcz...
  • Czy do jazdy próbnej po serwisie pojazdu trzeba używa karty kierowcy? | Na Osi 1138

    Ekspert odpowiada: Czy do jazdy próbnej po serw...
  • Muzeum Motoryzacji WENA i San H 100 | Na Osi 1138

    Muzeum Motoryzacji WENA i San H 100. Materiał...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP