NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Szwedzki przewoźnik wybiera elektryczne autobusy Scania

Szwedzki przewoźnik wybiera elektryczne autobusy Scania

czwartek, 08 lipiec 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, PRZEWOŹNIK

Szwedzki przewoźnik wybiera elektryczne autobusy Scania

Szwedzki przewoźnik wybiera elektryczne autobusy Scania

Scania dostarczy firmie Bergkvarabuss sześć autobusów elektrycznych ładowanych w zajezdni. Pojazdy będą wykorzystywane do obsługi rejonu Strängnäs w imieniu Sörmlandstrafiken. Scania zapewni także kompletną infrastrukturę ładowania, aby zoptymalizować i utrzymać obsługę serwisową oraz ładowanie autobusów.

Pasażerowie ze Strängnäs będą podróżować przyjaznymi dla klimatu pojazdami w ramach nowego programu Scania, który obejmuje nie tylko najnowsze rozwiązania techniczne, ale także poprawę komfortu jazdy. Z punktu widzenia podróżnych autobusy elektryczne to mniejszy hałas i większa płynność jazdy – mówi Staffan Karlsson, wiceprezes Bergkvarabuss.

Nowa generacja niskopodłogowych autobusów Scania CityWide LF charakteryzuje się bardziej przyjaznym wnętrzem, a także ulepszonym fotelem kierowcy, zapewniającym optymalną ergonomię. Mniejsza masa pojazdu umożliwia zwiększenie liczby pasażerów.

Scania wprowadziła autobusy elektryczne do eksploatacji w Szwecji w 2018 roku, głównie w Östersund na północy kraju, gdzie pojazdy ładowane są za pomocą pantografów. Bergkvarabuss wybrał jednak opcję ładowania w zajezdni. Autobusy są wyposażone w akumulatory o pojemności 330 kWh i ładowane prądem do 150 kWh.

Infrastruktura do ładowania została dostarczona we współpracy z LaddAlliansen Nordic AB i Kempower Oy.

Autobusy elektryczne Scania mają obecnie wyjątkowo wydajny układ napędowy, z inteligentnym sterowaniem układem kierowniczym, jak i układem elektrycznym. Ograniczyliśmy zużycie energii do minimum dzięki wysokowydajnym silnikom w połączeniu z odzyskiem energii z siły hamowania i inteligentnym układem klimatyzacji – mówi Henrik Eng, szef sprzedaży autobusów w Scania Sverige.

Dzięki nowemu systemowi klimatyzacji operatorzy mogą z powodzeniem użytkować pojazdy w temperaturach od –35°C do +40°C. Elektryczna pompa ciepła jest połączona z dodatkowym systemem ogrzewania i zintegrowanym obiegiem grzewczym w akumulatorach. Energooszczędny system zwiększa zasięg o 50 km na jednym ładowaniu.

Na czas pracy oraz zasięg wpływa również system optymalizacji zasilania akumulatorów pod kątem potrzebnej mocy w ruchu drogowym. Zazwyczaj wykonuje się to w zajezdni przy w pełni naładowanych akumulatorach, co wiąże się ze stratą czasu na postój i ładowanie. Obecnie procedurę stabilizacji akumulatorów nowy pojazd wykonuje podczas jazdy.

Zaawansowany system obsługi akumulatorów podaje dla każdego autobusu dane dotyczące m.in. stanu naładowania, zużycia energii elektrycznej oraz ewentualnych błędów. System Scania Fleet Management przekazuje przewoźnikowi dodatkowe informacje o możliwościach ładowania, zużyciu energii i potrzebach serwisowych, co ułatwia pracę kierowcy.

 

źródło: Scania

TAG: Bergkvarabuss, Henrik Eng, Kempower Oy, LaddAlliansen Nordic AB, Östersund, scania, Scania CityWide LF, Scania Sverige, Sörmlandstrafiken, Staffan Karlsson, Strängnäs, System Scania Fleet Management

Co możesz jeszcze przeczytać

Na Osi odc. 915
Trasa na Wrocław zablokowana między Strzelcami a Krapkowicami. Wypadek na autostradzie A4 koło Góry św. Anny.
Szybki nieplanowany rozładunek | Na Osi 1070

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP