NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Stalowe transporty ciężarówkami na biogaz. ArcelorMittal Poland testuje kolejne alternatywne paliwa

Stalowe transporty ciężarówkami na biogaz. ArcelorMittal Poland testuje kolejne alternatywne paliwa

środa, 19 luty 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, NEWS

Stalowe transporty ciężarówkami na biogaz. ArcelorMittal Poland testuje kolejne alternatywne paliwa

35 tys. kilometrów. Taki dystans pokonały ciężarówki na bioLNG, które przewoziły stalowe produkty z hut w Dąbrowie Górniczej i Krakowie do klientów w Belgii i Holandii. To już trzeci test alternatywnego paliwa w transporcie lądowym koncernu – po elektrykach i pojazdach zasilanych paliwem HVO100 przyszedł czas na biogaz, który dostarczyła firma Shell. 

W ostatnim kwartale ubiegłego roku dwa pojazdy tankowane skroplonym gazem ziemnym (LNG) oraz nowością na rynku – paliwem bioLNG, czyli skroplonym biometanem wykonały łącznie prawie 30 kursów z Polski i z powrotem przewożąc blisko 600 ton wyrobów stalowych do klientów ArcelorMittal w Polsce, w Belgii i Holandii. Ciężarówki przejechały aż 35 tys. kilometrów i zredukowały emisję CO2 z transportu lądowego koncernu w Polsce o blisko 50 ton.

Przyszedł czas… na biogaz

Możliwości zastąpienia tradycyjnego paliwa alternatywnymi formami jest sporo, ale nie każdą można z powodzeniem wdrożyć w polskich realiach, dlatego sukcesywnie sprawdzamy co i w jaki sposób możemy wykorzystać w transporcie stali – wyjaśnia Grzegorz Kotarba, szef ds. zakupów transportu drogowego dla ArcelorMittal Poland. – Przygotowujemy się do nadchodzącej transformacji, która dotknie nie tylko proces produkcji, ale również transport. Chcemy już teraz być przygotowani na planowanie dostaw także w sytuacji ograniczonego dostępu do paliw alternatywnych w Polsce – dodaje.

O obsługę logistyczną testów zadbała firma REGESTA S.A., która dostarczyła dwie ciężarówki na trasy międzynarodowe.

Ciężarówki, które dostarczyliśmy do ArcelorMittal Poland musiały być tankowane na terenie Niemiec i Holandii, bo właśnie tam był zapewniony stały dostęp do paliwa bioLNG. To sprawiło, że musieliśmy tak zaplanować trasy, by pojazdy mogły maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i przewieźć jak najwięcej wyrobów stalowych tracąc przy tym jak najmniej czasu na tankowanie – podkreśla Rafał Kwiecień, prezes zarządu Regesta.

Od dawna aktywnie wspieramy dekarbonizację sektora transportowego, tworząc produkty pomagające zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych przez floty i takim produktem bez wątpienia jest bioLNG, które może zapewniać do 100% redukcji emisji CO₂ w całym cyklu życia produktu, w porównaniu do oleju napędowego – mówi Alicja Badowska, marketing manager w Shell Commercial Road Transport Poland. – Wyszliśmy naprzeciw potrzebom firmy ArcelorMittal Poland, która korzystała z paliwa Shell Bio LNG na stacjach w Niemczech i Holandii, tak, by możliwe było przeprowadzenie pilotażowych dostaw stali między Polską, a Belgią i Holandią. Nieustannie wspieramy firmy z Polski w ich celach dekarbonizacyjnych – dodaje.

Tiry na stacji do dekarbonizacji

Pilotażowe testy transportu stali przy użyciu alternatywnego zasilania ArcelorMittal Poland rozpoczął już w 2023 roku. Wtedy to pierwsze 200 ton stali trafiło do klientów koncernu na kołach elektrycznej ciężarówki. Następnie firma przetestowała pojazdy napędzane paliwem HVO, teraz przyszedł czas na biogaz. To przyszłość transportu. ArcelorMittal Poland wierzy, że to niedaleka przyszłość.

Nasze działania zmierzające do ograniczania oddziaływania na środowisko to nie tylko milionowe inwestycje w instalacje w części surowcowej naszego koncernu. To także wartościowe projekty w obszarze logistyki, takie, jak choćby testy paliw alternatywnych. Transport lądowy, ze względu na uwarunkowania logistyczne, jeszcze przez długi czas będzie intensywnie wykorzystywany w dostawach stali, dlatego robimy wszystko, by już teraz zmniejszać emisję CO2 na tym etapie. Kiedy paliwa takie jak biogaz będą łatwo dostępne w Polsce, my już będziemy gotowi, by sprawnie wdrożyć je w naszej firmie. Mamy to już przetestowane i czekamy tylko na możliwość komercyjnego użycia któregoś z tych rozwiązań. Jednak, tak, jak już wspomniałem – by to się udało te paliwa muszą być ogólnodostępne w Polsce, w dużych ilościach – podkreśla Wojciech Koszuta, prezes zarządu i dyrektor generalny ArcelorMittal Poland.

 

Źródło: ArcelorMittal Poland

TAG: alternatywne paliwa, alternatywne paliwo, ArcelorMittal, ArcelorMittal Poland, biogaz, dekarbonizacja, REGESTA S.A.

Co możesz jeszcze przeczytać

Były pracownik i nieuczciwa konkurencja? [Ekspert Na Osi radzi]
Były pracownik i nieuczciwa konkurencja? [Ekspert Na Osi radzi]
Wehikuł czasu: VIII Master Truck Show
Scania wygrywa w Wielkiej Brytanii

Najczęściej czytane

  • BAUMA 2025,odwiedziny w jednostce OSPi w muzeum WENA | ODCINEK Na Osi 1136

    W 1136 odcinku Na Osi odwiedziny w jednostce OS...
  • MAN TGE Next Level 4×4 “Made in Poland”

    W dniach 26-29 maja 2025 roku firma MAN Truck &...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...
  • Truck Story: Iveco Massif | Na Osi 1135

    W cyklu Truck Story opowieść o Iveco Massif. M...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Na drodze też czasami jest dziko | Na Osi 1135

    Analiza wypadku: Na drodze też czasami jest dzi...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP