NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania wprowadza pojazdy elektryczne do kopalni LKAB w północnej Szwecji

Scania wprowadza pojazdy elektryczne do kopalni LKAB w północnej Szwecji

poniedziałek, 21 marzec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Scania wprowadza pojazdy elektryczne do kopalni LKAB w północnej Szwecji

Scania wprowadza pojazdy elektryczne do kopalni LKAB w

Elektryczna wywrotka Scania zostanie wykorzystana do pracy w kopalni LKAB w Malmberget, gdzie będzie pracować wraz z elektrycznym dźwigiem, przystosowanym do operacji górniczych. Współpraca jest dla Scania okazją do sprawdzenia w praktyce w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych w wymagającym środowisku kopalni.

Scania i LKAB działają w branżach, które przechodzą obecnie znaczące zmiany, aby osiągnąć wyższy poziom zrównoważonego rozwoju. Dwie duże firmy łączą siły, aby wdrożyć pojazdy elektryczne w kopalniach, co jest istotnym krokiem w kierunku rozwoju zrównoważonego transportu w tej branży.

LKAB dąży do tego, aby stać się jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie w przemyśle górniczym. Droga do bezpiecznej, wydajnej i wolnej od emisji dwutlenku węgla produkcji żelaza i stali zaczyna się od wydobycia rudy żelaza w kopalniach, a obecnie jest rozszerzona również na transport.

Elektryczne pojazdy ciężarowe to element procesu tworzenia nowego standardu dla zrównoważonego górnictwa, wolnego od paliw kopalnych. Przestawiamy naszą flotę z oleju napędowego i testujemy możliwości pojazdów elektrycznych. Nie tylko pojazdy muszą zapewniać wyższą wydajność, ale przede wszystkim kopalnie muszą działać w sposób bardziej zrównoważony i stanowić bezpieczniejsze środowisko pracy – mówi Peter Gustavsson, kierownik projektu w LKAB.

Ciężka wywrotka o masie całkowitej, łącznie z ładunkiem, wynoszącej 49 ton będzie transportować resztki produktów. Drugi pojazd jest wyposażony w dźwig, przeznaczony do transportu stali wiertniczej do podziemnych platform wiertniczych.  Elektryczna ciężarówka z dźwigiem będzie ładowana w zajezdni. Jest również możliwe jej mobilne ładowanie w różnych lokalizacjach, co zwiększy elastyczność zadań transportowych. Pojazdy rozpoczną działalność w LKAB w 2022 roku.

Kontynuujemy współpracę z klientami, którzy chcą wspólnie z nami testować innowacyjne rozwiązania. Dla Scania bardzo cenna jest możliwość sprawdzenia w praktyce pojazdów elektrycznych, które pracują w ekstremalnych warunkach wykonując rzeczywiste operacje klientów w kopalni. Co więcej, elektryczna ciężka wywrotka jest pierwszą tego typu w branży. To kolejny duży krok na drodze do wdrażania zrównoważonych rozwiązań transportowych we wszystkich zastosowaniach – mówi Fredrik Allard, dyrektor działu e-mobilności w Scania.

 

Włączenie Scania w nasz proces transformacji jest niezwykle cenne, ponieważ daje nam możliwość sprawdzenia elektrycznych pojazdów tej marki. Wspólnie mamy nadzieję stworzenia pojazdów wolnych od paliw kopalnych, które nawet bardziej wydajne niż te, które obecnie posiadamy – podsumowuje Peter Gustavsson.

 

Źródło: Scania

TAG: elektryczna ciężarówka, elektryczna scania, Elektryczna wywrotka, Elektryczna wywrotka Scania, Fredrik Allard, kopalnia LKAB w Malmberget, LKAB, Peter Gustavsson, scania

Co możesz jeszcze przeczytać

Pytanie o czas pracy kierowcy międzynarodowego | Na Osi 1075
W roku 2021 Daimler Truck wyraźnie zwiększył sprzedaż, obrót i zysk, pozostając na właściwej drodze do realizacji ambitnych celów finansowych
W roku 2021 Daimler Truck wyraźnie zwiększył sprzedaż, obrót i zysk, pozostając na właściwej drodze do realizacji ambitnych celów finansowych
trucks&machines_4_2
Trucks & Machines 4/2021

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP