NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania wprowadza nowe skrzynie biegów do pracy w trudnych warunkach

Scania wprowadza nowe skrzynie biegów do pracy w trudnych warunkach

czwartek, 18 maj 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Scania wprowadza nowe skrzynie biegów do pracy w trudnych warunkach

Do gamy skrzyń biegów Scania G25CM oraz G33CM dołączyły dwie nowe opcje z oznaczeniem H, jak „heavy”. G25CH i G33CH mają wszystkie zalety istniejących na rynku modeli, a ich dodatkowym atutem jest bardziej wytrzymała przekładnia planetarna. W ten sposób Scania oferuje prawdopodobnie najlepsze na rynku połączenie wytrzymałości, płynnej zmiany biegów i wydajności paliwowej.

Dodając nowe opcje, jeszcze wyraźniej zaznaczamy, że nasza gama XT i oferta dla przemysłu wydobywczego sprosta wykonywaniu najtrudniejszych zadań transportowych. Ich zdolność do radzenia sobie z wyzwaniami, przed którymi stają pojazdy ciężarowe w wymagających operacjach, będzie miała dla klientów znaczenie z punktu widzenia dyspozycyjności floty oraz obniżenia kosztów obsługi i napraw – mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

Najnowsza generacja zautomatyzowanych skrzyń biegów Scania słynie z dopracowanej konstrukcji i doskonałych osiągów. Skrzynie zostały wprowadzone na rynek w 2020 roku, zapewniając najlepsze w swojej klasie wyniki w wydajności paliwowej, efektywność transportu, płynnej oraz szybkiej zmianie biegów i redukcji masy własnej. Jedną z ich głównych zalet jest szeroki zakres przełożeń, który (wraz z odpowiednim przełożeniem tylnej osi) pozwala utrzymywać silnik na niskich obrotach, zapewniając jednocześnie wysoki moment obrotowy.

Oferta pojazdów ciężarowych Scania nigdy nie była tak bogata. Oferujemy pełną gamę silników, a nowe skrzynie biegów w połączeniu z szeroką gamą osi, oznaczają, że nasze pojazdy mogą jeszcze lepiej sprostać najbardziej wymagającym i ciężkim zadaniom transportowym – komentuje Eduardo Landeo, dyrektor produktu w Scania Trucks.

Idealna równowaga

Ciężkie zestawy o wysokiej ładowności i masie całkowitej zwykle mają napęd 6×4 z zespołem dwóch osi napędowych o dużym przełożeniu przekładni głównej (3,5:1 lub większym). W terenie górzystym lub przy dużych oporach ruchu powoduje to duże obciążenie wałka wyjściowego skrzyni biegów. Wysokie przełożenie, zwykle w połączeniu ze zwolnicami w piastach jest korzystne przy ruszaniu z miejsca, zwiększa moment obrotowy przekazywany do kół, ale zarazem podnosi obroty silnika przy prędkości przejazdowej.

Ponieważ Scania dąży do utrzymywania silnika na niskich obrotach, co przyczynia się do redukcji zużycia paliwa, należy znaleźć równowagę między przełożeniem tylnej osi i warunkami pracy pojazdu. Cechy wytrzymałych skrzyń biegów Scania sprawiają, że więcej pojazdów ciężarowych może teraz korzystać z szybszych przełożeń, zachowując jednocześnie wszystkie zalety ważne w ciężkich zastosowaniach.

Aluminiowa, cicha i wydajna

Gama skrzyń G ze zautomatyzowanym sterowaniem Scania Opticruise została wprowadzona w 2020 roku i od razu wyznaczyła nowy standard na rynku. Dzięki aluminiowej obudowie i mniejszym wymiarom nowa skrzynia jest o 60 kg lżejsza niż poprzedni model, a także gwarantuje niższy poziom hałasu.

Skrzynie biegów typu G przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, dzięki niższym oporom wewnętrznym i ograniczeniu liczby synchronizatorów do dwóch, na co pozwoliło wprowadzenie sterowania skrzynią przy użyciu siłowników pneumatycznych i hamulców wałka pośredniego (łącznie trzech). W zestawieniu z dopracowanym systemem zarządzania silnikiem występującym w układzie napędowym Super, skrzynie serii G mają kluczowe znaczenie dla płynnej i szybkiej zmiany przełożeń.

 

Źródło: Scania Polska

TAG: scania, Scania G25CH, Scania G25CM, Scania G33CH, Scania G33CM, Scania Opticruise, skrzynie biegów Scania G25CM, skrzynie biegów Scania G33CM, Stefan Dorski

Co możesz jeszcze przeczytać

Nowy bolid Kubicy na osi
Coraz większe obawy przewoźników
Coraz większe obawy przewoźników
Trujący
Trujący „Pakiet Mobilności”

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP