NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania wprowadza elektryczne pojazdy ciężarowe do transportu regionalnego

Scania wprowadza elektryczne pojazdy ciężarowe do transportu regionalnego

piątek, 10 czerwiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Scania wprowadza elektryczne pojazdy ciężarowe do transportu regionalnego

Scania wprowadza elektryczne pojazdy ciężarowe do transportu regionalnego

Zgodnie z zapowiedzianą strategią, Scania wprowadza rozwiązania oparte na pojazdach elektrycznych nowej generacji (ang. BEV – Battery Electric Vehicle). Pojazdy, dostępne z kabinami sypialnymi R lub S, stanowią część kompleksowego rozwiązania, które umożliwi elektryfikację transportu znacznej liczbie klientów, dla różnych aplikacji. Dzięki zainstalowanym w pojazdach akumulatorom o mocy 624 kWh, Scania zapewnia narzędzia do zasadniczej zmiany, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne i ich dostępność w transporcie regionalnym.

Wprowadzenie elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu regionalnego stanowi kamień milowy dla nas i dla naszych partnerów. Obecnie poszerzamy ofertę Scania, stwarzając nowe możliwości dla szerokiego grona klientów i całego ekosystemu transportowego. Nasze pojazdy stanowią część rozwiązania, którego oczekuje branża transportowa w związku z elektryfikacją – komentuje Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scania.

Elektryczne pojazdy ciężarowe Scania nowej generacji opierają się na klasycznych podstawach Scania, takich jak modułowość, zrównoważony rozwój i całkowita ekonomika eksploatacji, z potencjałem dorównującym, a nawet przekraczającym to, czego można oczekiwać od konwencjonalnych pojazdów ciężarowych. Najnowszym pojazdom elektrycznym Scania towarzyszy wsparcie w obszarze serwisu i usług, które czynią je kompletnymi rozwiązaniami, łącznie z ładowaniem, finansowaniem, ubezpieczeniem i obsługą serwisową.

Włączenie tych rozwiązań do portfolio Scania to ważna zmiana dla klientów, którzy chcą być częścią elektryfikacji transportu. Ułatwiamy ją naszym klientom, uwzględniając takie wartości, jak bliskie partnerstwo i zeroemisyjność – mówi Fredrik Allard, starszy wiceprezes i dyrektor ds. elektryfikacji w Scania.

Scania wprowadza zeroemisyjne elektryczne pojazdy ciężarowe nowej generacji, które stanowią doskonałe rozwiązanie na regionalnych trasach długodystansowych dla zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 64 ton. Rozszerzenie portfolio zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych Scania to duża szansa dla klientów, którzy chcą dołączyć do zmiany w transporcie, przy zerowej emisji spalin.

Dzięki nowym pojazdom Scania klienci będą mogli wybrać podwozia pod zabudowę lub zestaw: ciągnik z naczepą, dostosowane do transportu żywności w kontrolowanej temperaturze. Zasięgi  pojazdu różnią się w zależności od masy i konfiguracji pojazdu oraz od topografii terenu, na którym jest wykonywany transport. Zasięg ciągnika w konfiguracji osi 4×2 z sześcioma akumulatorami może sięgać do 350 km między każdym ładowaniem, ze średnią prędkością 80 km/h na autostradzie. Stałe trasy, które obejmują zaplanowane ładowanie w zajezdni lub w miejscu docelowym są najlepsze dla tego typu rozwiązań. Możliwość ładowania podczas obowiązkowego 45-minutowego odpoczynku kierowcy zwiększy zasięg operacyjny.

Oferta pojazdów elektrycznych Scania stale rozwija się. Dzięki wzbogaceniu naszego portfolio, w którym znajdują się hybrydy i pojazdy BEV do dystrybucji miejskiej, wprowadzone na rynek w 2020 roku, możemy obecnie zaoferować klientom zrównoważone i szerokie portfolio rozwiązań o zerowej emisji — mówi Fredrik Allard.

Nowe pojazdy Scania BEV mogą być zamawiane w konfiguracji: ciągnik 4×2 lub podwozie 6×2*4. Ciągnik 4×2 będzie wymagał rozstawu osi 4150 mm do montażu sześciu akumulatorów, bazując na europejskich przepisach dotyczących zwiększonych wymiarów pojazdów. Istnieje możliwość wyspecyfikowania pojazdu o całkowitej masie zestawu do 64 ton, zgodnego z typową kombinacją nordycką.

Moc ładowania wynosi do 375 kW, co oznacza, że ​​godzina ładowania zwiększa zasięg pojazdu o około 270 do 300 km. Ciągła moc wyjściowa Scania 45 R lub S wynosi 410 kW (odpowiednik około 560 KM). Produkcja zelektryfikowanych pojazdów Scania nowej generacji rozpocznie się w IV kwartale 2023 r.

Stawienie czoła globalnym wyzwaniom związanym z emisją CO2 oznacza, że ​​wszyscy musimy produkować i konsumować w nowy sposób. Redukcja, ponowne użycie i recykling zawsze były ważne dla Scania. To, co stoi między nami, a przestawieniem się na system transportu wolny od paliw kopalnych, oparty na rozwiązaniach zelektryfikowanych, to kompleksowa infrastruktura do ładowania, ale tu również widzimy duży postęp – dodaje Christian Levin.

Dostępność rozwiązań do ładowania jest kluczowa dla europejskich klientów, którzy chcą zacząć inwestować w pojazdy typu BEV na większą skalę. Scania nawiązała już współpracę z globalnymi partnerami w tym obszarze, dlatego może oferować kompleksowe rozwiązania w zakresie ładowania dla klientów BEV.

 

Źródło: Scania Polska

TAG: Battery Electric Vehicle, bev, Christian Levin, elektryczne pojazdy ciężarowe, Fredrik Allard, pojazd elektryczny, pojazdy elektryczne, scania, scania r, scania s, transport regionalny, zeroemisyjność

Co możesz jeszcze przeczytać

XII Bezpłatne Spotkanie Przewoźników 02 czerwca 2023
Aplikacja Tachograf
Rozstrzygnięto największy na świecie konkurs dla mechaników samochodów ciężarowych

Najczęściej czytane

  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...
  • Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern | Na Osi 1133

    Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern. ...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP