NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

środa, 25 sierpień 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących szybkie ładowanie za pomocą przewodów napowietrznych na drogach elektrycznych w transporcie długodystansowym.

Będzie to pierwsze tego typu badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii – jego celem jest wykazanie gotowości do wprowadzenia tej technologii na rynek krajowy. Scania bierze udział w badaniu jako jeden z członków konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens Mobility, Costain, The Centre for Sustainable Road Freight (Uniwersytet Cambridge i Uniwersytet Heriot-Watt), ARUP, Milne Research, SPL Powerlines, CI Planning, BOX ENERGI i Possible.

Badanie stanowi część wartego 20 mln funtów planu dekarbonizacji transportu (Transport Decarbonisation Plan, TDP), utworzonego niedawno przez rząd brytyjski w celu prowadzenia testów nad bezemisyjnym drogowym transportem towarowym. Ministerstwo Transportu przyznało środki finansowe konsorcjum za pośrednictwem agencji Innovate UK, która jest częścią UK Research and Innovation, pozarządowej instytucji publicznej finansowanej z dotacji państwowych.

Konsorcjum zaproponowało utworzenie elektrycznego systemu drogowego na bazie technologii eHighway opracowanej przez Siemens Mobility. Będzie to najszybszy, najmniej emisyjny i najbardziej opłacalny sposób dekarbonizacji brytyjskiego sektora drogowego transportu towarowego, a zarazem jeden ze sposobów poprawy stanu brytyjskiego powietrza. Dziewięciomiesięczne badania rozpoczynają się w tym miesiącu. Oczekuje się, że w ich efekcie możliwe będzie utworzenie fundamentów dla takiego systemu, który od 2030 roku pozwoli obsłużyć główne drogi w Wielkiej Brytanii za pomocą linii napowietrznych.

W podobnych badaniach prowadzonych na terenie Niemiec, Szwecji i Włoch technologia eHighway umożliwia specjalnie przystosowanym pojazdom ciężarowym wpięcie do sieci trakcyjnych i poruszanie się z wykorzystaniem energii elektrycznej (podobnie jak w systemach kolejowych i trolejbusowych). Pojazdy ciężarowe Scania wyposażone są w akumulator, który ładuje się podczas jazdy, dzięki czemu mogą odłączać się od linii w celu wyprzedzania innych pojazdów. W ten sposób udaje się dotrzeć do celu bez emitowania żadnych zanieczyszczeń na całej trasie.

Elektryfikacja transportu drogowego ma kluczowe znaczenie z perspektywy osiągnięcia przez Wielką Brytanię zeroemisyjności netto Współpracujemy z naszymi partnerami nad rozwojem i doskonaleniem technologii elektrycznych pojazdów drogowych. Udowodniliśmy już, że można je wdrożyć. Udowodniliśmy, że stanowią atrakcyjną i opłacalną alternatywę dla pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi. Współpraca pozwoli nam połączyć doskonałość techniczną z wizjonerskimi ambicjami. W efekcie będziemy mogli stworzyć praktyczny i przystępny cenowo system dróg elektrycznych dla branży transportu towarowego i logistyki – podkreśla James Armstrong, dyrektor zarządzający Scania (Great Britain) Limited.

 

źródło: Scania Polska

TAG: dekarbonizacja transportu, drogi elektryczne, eHighway, Innovate UK, James Armstrong, Ministerstwo Transportu, plan dekarbonizacji transportu, pojazdy elektryczne, scania, Siemens Mobility, Siemens Mobility eHighway, TDP, technologia eHighway, technologia elektrycznych pojazdów drogowych, Transport Decarbonisation Plan, transport długodystansowy, UK Research and Innovation, zeroemisyjność

Co możesz jeszcze przeczytać

IVECO S‑WAY NP 460 zdobywa tytuł „Zrównoważonej Ciężarówki Roku 2021” w kategorii Ciągniki Siodłowe
Kierowca i jego MAN Morawiec | Na Osi 1120
e-TOLL i nieświadomy przewóz nielegalnych imigrantów? [Eksperci Na Osi radzą]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP