NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania: ABB E-mobility i Scania – sukces pierwszego testu

Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania: ABB E-mobility i Scania – sukces pierwszego testu

środa, 17 maj 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania: ABB E-mobility i Scania – sukces pierwszego testu

Eksperci Scania z powodzeniem zainstalowali i przetestowali pilotażowy Megawatowy System Ładowania wykorzystywany w produktach ABB E-mobility. Stanowi to kolejny ważny krok w opracowywaniu wydajnego rozwiązania do ładowania pojazdów ciężarowych. Technologia ta pozwoli skrócić czas ładowania ciężarówek aż o połowę.

Oba podmioty zaangażowały się w rozwój transportu o zerowej emisji. Stworzenie rozwiązania, które umożliwi szybkie ładowanie elektrycznych pojazdów użytkowych oraz zapewni im większy zasięg, jest kluczem do zwiększenia sprzedaży  pojazdów ciężarowych, które nie korzystają z paliw kopalnych.

Wstępne testy, które sprawdzają techniczne możliwości ładowania pojazdów prądem o wysokim natężeniu  są pierwszym ważnym krokiem w kierunku przyszłego Megawatowego Systemu Ładowania (MCS) od ABB E-mobility. Efektem będzie stopniowe wdrażanie stacji ładowania dużej mocy – począwszy od ładowania prądem o natężeniu  1500 A, a kończąc na pełnym wykorzystaniu technologii MCS, charakteryzującej się ładowaniem prądem o natężeniu 3000 A. Jest to standard ładowania, w który zainwestowały zarówno Scania, jak i ABB E-mobility, tym samym przyczyniając się do jego rozwoju  we współpracy z CharIN (wprowadzenie w życie standardu MCS spodziewane jest w 2024 roku).

Technologia MCS ma kluczowe znaczenie dla długodystansowych elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania, dla  których czas jazdy i postoju regulowany jest przez  przepisy. Kierowca może prowadzić przez maksymalnie 4,5 godziny, po czym musi zrobić 45-minutową przerwę. W tym czasie pojazd powinien zostać naładowany w stopniu wystarczającym do jazdy przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na pojemność akumulatorów trakcyjnych, niezbędne jest szybkie ładowanie o dużej mocy.

Jesteśmy świadkami rozwoju transportu elektrycznego. Zgodnie z założonym przez nas celem, do 2030 roku 50 procent naszej sprzedaży powinny stanowić pojazdy z napędem elektrycznym.  Osiągnięcie tego celu wymaga odpowiedniej infrastruktury, a technologia MCS jest kluczowym elementem jej rozwoju – podkreśla Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w Scania.

ABB E-mobility, światowy lider w dziedzinie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, przewodzi w dostarczaniu niezawodnej infrastruktury do ładowania oraz jej obsługi  serwisowej – kluczowych elementów transformacji flot w kierunku napędów elektrycznych.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa ze Scania w tym rewolucyjnym pilotażowym projekcie, który ustanawia precedens dla branży. Rozwijamy współpracę z producentami OEM w sektorze ładowania, wprowadzając najnowsze technologie, które mają zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Bardzo nas cieszy ten pierwszy test i z niecierpliwością czekamy na kolejne sukcesy w rozwoju jakości, niezawodności i przystępności ładowania floty – dodaje Chris Nordh, dyrektor globalny ds. floty i operacji tranzytowych w ABB E-mobility.

 

Źródło: Scania Polska

TAG: ABB E-mobility, długodystansowe elektryczne pojazdy ciężarowe Scania, Fredrik Allard, Megawatowy System Ładowania, rozwój transportu o zerowej emisji, scania, stacje ładowania, stacje ładowania dużej mocy, transport o zerowej emisji

Co możesz jeszcze przeczytać

Centrala Opoltrans | Na Osi 1082
Kiedy nie potrzeba licencji na transport drogowy? | Na Osi 1047
Umowa o pracę dla kierowcy

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP