Ford Pro potwierdza swoją pozycję lidera na rynku europejskim i zaangażowanie w elektryfikację pojazdów, prezentując na targach IAA TRANSPORTATION 2024 w pełni zelektryfikowaną gamę modeli i usługi oparte na skomunikowaniu z siecią. Targi odbywają się w Hanowerze, w dniach 17-22 września.
W prezentowanej gamie pojazdów Ford Pro z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in (PHEV) znalazł się także kompaktowy model dostawczy E-Transit Courier 1,2, na który można już składać zamówienia. Odwiedzający stoisko Ford Pro mogą również zapoznać się z gamą zelektryfikowanych Transitów, stworzonych z myślą o podniesieniu ich produktywności w firmach, w tym bestsellerowego 3 E-Transita w wersji o zwiększonym zasięgu 1,4, nowego E‑Transita Custom 1,5 oraz najnowszego Transita Connect PHEV. 1,6 Ford Pro zaplanował także podczas targów IAA TRANSPORTATION 2024 światową premierę nowego Rangera PHEV. 1,7
Klienci Ford Pro już teraz doświadczają korzyści, płynących z systemów przetwarzających dane dostarczane w czasie rzeczywistym i usług opartych na skomunikowaniu z siecią. Elementem ekspozycji na stoisku Ford Pro jest swoisty układ nerwowy FORDLiive, podnoszący produktywność flot firmowych, czyli Centrum Liiv z ekranami ściennymi «power-wall» i Agentami Liive, pomagającymi zdalnie zwiększyć dyspozycyjność pojazdów.
„Każdego dnia Ford Pro udowadnia klientom, że dane gromadzone ze skomunikowanych pojazdów mogą wydłużyć czas pracy pojazdów i zwiększyć ich dyspozycyjność, wskazać im odpowiednie dla ich firm zelektryfikowane produkty, a więc pomóc w jak najłatwiejszym przestawieniu się na nowe rozwiązania. Ford Pro, oferujący gamę nagradzanych, bestsellerowych modeli, stwarza możliwości osiągnięcia zupełnie nowego poziomu produktywności” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.
Linia produktywnych, zelektryfikowanych modeli
Dzięki kompleksowemu odnowieniu przez Ford Pro oferty samochodów dostawczych z rodziny Transita każdy model jest teraz dostępny z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Goście targów IAA TRANSPORT 2024 mogą na stoisku Ford Pro obejrzeć pełną gamę Transitów, w tym kilka modeli debiutujących w Europie:
- E-Transit Courier. Wprowadzony przez Ford Pro na początku 2024 roku nowy kompaktowy Transit Courier ma już wariant w pełni elektryczny – model E-Transit Courier, na który otwarto właśnie listy zamówień. Potwierdzona pojemność użytkowa akumulatora, wynosząca 43 kWh sprawia, że elektryczny model dostawczy może przejechać na czystej energii elektrycznej do 300 km, przewieźć do 700 kg ładunku 9 i dysponuje o 25% większą przestrzenią ładunkową, niż Transit Courier poprzedniej generacji. Doładowanie akumulatora w zakresie od 10 do 80% przy użyciu standardowej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje około 23 minuty.10 Produkcja modelu rozpocznie się pod koniec 2024 roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w roku 2025.
- E-Transit. Większą grupę klientów będzie wspierać nowa wersja najlepiej sprzedającego się dwutonowego elektrycznego samochodu dostawczego w Europie – model E‑Transit, dysponujący akumulatorem o pojemności 89 kWh. Zasięg wydłużono do 402 km, a w standardzie znajduje się pompa ciepła i rozwiązania zapewniające szybsze ładowanie. 1,4 Model skierowany jest do firm, w których samochody pokonują dłuższe trasy lub wymagają większej mocy dla urządzeń pokładowych, jak agregaty chłodnicze wykorzystywane w dostawach artykułów spożywczych. Listy zamówień na wersję o zwiększonym zasięgu zostaną otwarte w październiku, a produkcja rozpocznie się na początku 2025 roku.
- E-Transit Custom. Elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się w Europie jednotonowego samochodu dostawczego, będącego siłą napędową przedsiębiorstw, których wartość dla gospodarek UE i Wielkiej Brytanii szacuje się na ponad bilion euro11, jest obecnie produkowana w „fabryce przyszłości” Ford Otosan, a pierwsze dostawy do klientów na wybranych rynkach już się rozpoczęły. Trwa również produkcja modelu Transit Custom PHEV 1,12, przeznaczonego dla klientów, którym bardziej odpowiada hybrydowy układ napędowy.
- Transit Connect PHEV. Najnowsza generacja Transita Connect dociera właśnie do odbiorców, a podczas targów IAA TRANSPORTATION 2024 zadebiutuje w Europie Transit Connect PHEV z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wysoce atrakcyjny w tym segmencie zasięg 118 km, które model może pokonać w trybie czysto elektrycznym, obniża znacząco koszty eksploatacji. Klienci mogą wybrać również nowy wariant nadwozia FlexCab, sprawdzający się zarówno podczas transportu załóg, jak i towaru. Model oferuje również opcję ładowanie prądem stałym o mocy do 40 kW, co pozwala na doładowanie akumulatora w zakresie od 5 do 80% w około 26 minut. 13
Poza najnowszymi modelami rodziny zelektryfikowanych i skomunikowanych Transitów, podczas IAA TRANSPORT 2024 Ford Pro zaprezentował całemu światu również nowego Rangera PHEV.
1 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 Zasięg do 300 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita Couriera. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP) i z załączonym opcjonalnym ogranicznikiem prędkości do 120 km/h. . Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
3 Na podstawie danych za cały rok od S&P Global, dawniej IHS Markit Insight. Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria.
4 Zasięg do 402 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita z opcją rozszerzonego zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
5 Zasięg do 337 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita Customa. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
6 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu, zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg 118 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
7 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg 45 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
9 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek.
10 Podane szacunkowe wartości dotyczą E-Transita Couriera. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).
11 Raport Centre for Economics and Business Research z maja 2024 r., szacujący aktywność gospodarczą w branżach zależnych od samochodów dostawczych na pięciu rynkach krajowych plus UE. Raport powstał na zlecenie H+K Strategies i Ford Motor Company.
12 Ford Transit Custom Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 33-50 g/km WLTP, homologowane zużycie paliwa 1,4-2,2 l/100 km WLTP i zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 44-56 km WLTP.
13 Podane wartości dotyczą Transita Connect PHEV. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).
Źródło: Ford