NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Przygotuj się na Pakiet mobilności

Przygotuj się na Pakiet mobilności

wtorek, 13 październik 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Przygotuj się na Pakiet mobilności

Czym jest Pakiet Mobilności?

Pakiet mobilności to zestaw propozycji przepisów, których celem jest regulacja transportu drogowego w Unii Europejskiej. Nie wprowadza nowych aktów prawnych, a jedynie zmienia już obowiązujące. Prace legislacyjne rozpoczęły się w 2017 roku – aktualna czwarta wersja przepisów, stanowi kompromis z 11.12.2019 roku pomiędzy Komisją Europejską, Parlamentem Europejskim i Radą Unii Europejskiej. Pakiet mobilności został ostatecznie przegłosowany 8 lipca br. a w dniu 31 lipca przepisy zostały opublikowane. Zmiany, które czekają polski transport mogą realnie wpłynąć na wzrost kosztów i zmniejszenie konkurencyjności polskich firm. Dzięki ekspertom Grupy Inelo dowiedzą się Państwo, jak się przygotować i jaką strategię przyjąć w krótkiej i dłuższej perspektywie czasu. Zachęcamy do regularnego śledzenia profilu na Facebooku. https://pl-pl.facebook.com/firmaINELO/ lub https://pl-pl.facebook.com/firmaOCRK
Pakiet mobilności zakłada zmiany w trzech istotnych obszarach:
Czas pracy kierowców, a także budowa i obsługa tachografu.
Delegowanie kierowców i płace minimalne.
Dostęp do rynku, czyli zasady prowadzenia działalności transportowej na terenie Unii Europejskiej.

 

Przepisy prawne
Rozporządzenie (UE) 2020/1054 wprwoadzające zmiany w czasie jazdy i odpoczynku (561/2006) oraz tachografach (165/2014) >>>
Rozporządzenie (UE) 2020/1055 wprowadzające zmiany w dostępie do rynku (1071/2009 oraz 1072/2009) >>>
Dyrektywa (UE) 2020/1057 dotycząca delegowania pracowników w transporcie oraz kontroli >>>

 

 

Infografika – najważniejsze zmiany

 

Jakich zmian należy się spodziewać w najbliższym czasie?

1. Obowiązkowy powrót kierowcy do centrum operacyjnego (bazy) lub miejsca zamieszkania kierowcy co 4 tygodnie:
powrót na co najmniej 45 godzin;
w przypadku wykorzystania w trasie dwóch odpoczynków tygodniowych skróconych – powrót przed kolejnym odpoczynkiem tygodniowym regularnym (co 3 tygodnie).

2. Zaostrzenie reguł dotyczących odpoczynków tygodniowych skróconych. Kierowca międzynarodowy może odbyć dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku pod rząd (2x24h) pod warunkami:
rozpoczął przynajmniej dwa skrócone odpoczynki tygodniowe poza granicą;
w każdych czterech tygodniach zrealizowane zostały dwa tygodniowe odpoczynki regularne i dwa skrócone;
po dwóch odpoczynkach tygodniowych skróconych, kolejnym odpoczynkiem powinien być tygodniowy regularny, poprzedzony rekompensatą za dwa poprzednie skrócenia – w bazie lub miejscu zamieszkania (konieczność udokumentowania powrotu/miejsca).

3. Uszczegółowienie i podkreślenie zakazu odbierania odpoczynków tygodniowych regularnych w kabinie pojazdu:
zakaz dotyczy regularnych tygodniowych odpoczynków oraz postojów trwających więcej niż 45h (np. z powodu odbieranej rekompensaty);
dodatkowe założenie, że odpoczynki 45h odbywa się w miejscu przyjaznym dla wszystkich płci z odpowiednim zapleczem sanitarnym oraz sypialnym.

4. Możliwość przedłużenia jazdy dziennej oraz tygodniowej o maksymalnej 1 lub 2 godziny przy powrocie do bazy lub do domu na odpoczynek tygodniowy:
konieczność udokumentowania odstępstwa od przepisów i szczególnych okoliczności, tak jak w przypadku art. 12/561/2006 (dodatkowy ustęp w art. 12)
wydłużenie czasu jazdy o 2 godziny, tylko jeżeli kierowca odbierze 30 minut dodatkowej przerwy przed tym okresem i powróci na odpoczynek tygodniowy regularny – 45h;

obowiązek rekompensaty tego czasu z innym dowolnym odpoczynkiem w ciągu 3 tygodni;
brak możliwości powołania się na omawiany paragraf przy naruszeniu zasad odpoczynków tygodniowych.

5. Pozostałe ważne zmiany:
możliwość przerwania na promie odpoczynków tygodniowych – 24h oraz 45h ( przy 45h muszą zostać spełnione dodatkowe warunki -podróż 8h i kabina sypialna).
Dodatkowe wyłączania z 561/2006, np. pojazdy przewożące gotowy beton .
Inne zmiany np. obowiązek rejestracji powrotów, symbole państw na wykresówkach, zmiana zasad przerw w załodze.

źródło: INELO

 

TAG: INELO, news, pakiet mobilności, poradnik

Co możesz jeszcze przeczytać

Nowa usługa Scania ułatwi ładowanie elektrycznych pojazdów ciężarowych i autobusów
IVECO dostarcza dwa pojazdy ciężarowe S-eWay Fuel Cell (z ogniwami paliwowymi) do BMW, wprowadzając na drogi pierwsze jednostki przełomowego projektu wodorowego H2Haul.
Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania
Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania

Najczęściej czytane

  • ZWIASTUN Na Osi 1160

    W odcinku 1160 mistrzostwa kierowców autobusów ...
  • ODCINEK Na Osi 1159

    Kameralny zlot oldtimerów w Dobrzeniu, kiedy w ...
  • XXI Ultor Master Truck Show – część 11 | Na Osi 1158

    XXI Ultor Master Truck Show - część 11. Materia...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Samobójca | Na Osi 1158

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: Samobójca. Mate...
  • Pozostawiona w tachografie karta kierowcy | Na Osi 1158

    Pozostawiona w tachografie karta kierowcy. Mate...

Archiwum

  • Listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP