NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Przewoźnicy autokarowi protestują

Przewoźnicy autokarowi protestują

czwartek, 19 Listopad 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Przewoźnicy autokarowi protestują

Na We wtorek, 17 listopada 2020 roku przedstawiciele branży przewozów autokarowych, reprezentujący ponad 3 tys. firm i dziesiątki tysięcy pracowników sektora, wyjechali na ulice polskich miast, żądając wsparcia finansowego dla przedsiębiorców, których byt w wyniku pandemii koronawirusa COVID-19 i związanych z nią ograniczeń, jest zagrożony.
Celem demonstracji było dopisanie firm z PKD 49.31 oraz PKD 49.39 do TARCZY 6.0.
Jak powiedzaiał nam Marcin Chmielarski, właściciel rzeszowskiej firmy Marcel, uczestnik protestu, w manifestacji uczestniczyli przewoźnicy w całej Polsce, w tym w większości miast wojewódzkich.

Pozostawieni na pastwę losu

Branża przewozów autokarowych jako jedna z pierwszych odczuła skutki pandemii i związanych z nią decyzji administracyjnych tj. zamknięcie lotnisk, granic, ograniczenie możliwości przewożenia pasażerów, zamknięcie szkół, kin, teatrów, wprowadzenie ograniczania przemieszczania się i grupowania, wprowadzenie specjalnych reżimów, dotyczących realizacji przewozów liniowych. Środki powzięte w celu walki z wirusem uniemożliwiają, już od wielu miesięcy, podjęcie przezbranżę pracy oraz uzyskiwanie dochodów, a pomoc ze strony Państwa jest niewystarczająca lub nie ma jej wcale.

Żądają włączenia do Tarczy 6.0

– Ta manifestacja miała na celu pokazanie, że branża jest i funkcjonuje, ale rząd zapomniał o nas w Tarczy 6.0 – powiedział Marcin Chmielarski. – Głównym naszym postulatem jest to, żeby rząd pomógł nam, bo na chwilę obecną jesteśmy pominięci w pomocy publicznej. Przede wszystkim oczekujemy dopłaty do stałych kosztów. Chcemy m.in. zwolnienia z ZUS-u, dopłat do rat leasingowych, zatrzymania fali tych wszystkich wymagalności. Liczymy na dopłaty pokrywające 70 procent kosztów stałych. Pomoc publiczna powinna nam pomóc przede wszystkim utrzymać miejsca pracy i płynność finansową. Od marca, kiedy zaczęła się pandemia, nasz transport jako jedyny został „wyautowany” z dnia na dzień, bo zamknięcie szkół, uczelni i zakładów pracy spowodowało automatycznie postój tej branży. Przez kilka pierwszych miesięcy pandemii borykaliśmy się z problemami takimi, jak większość przedsiębiorców. Niestety, nasza branża jest sezonowa i po wiosennej fali weszliśmy w okres wakacyjny, w którym zawsze jest stagnacja na rynku przewozów osobowych. Naturalnym okresem, kiedy wracamy do funkcjonowania, jest jesień. W tym roku to był jeden miesiąc takiej prawie-normalności i wróciliśmy do lockdownu: zamknięte szkoły, zamknięte zakłady pracy, praca zdalna. W tym momencie jesteśmy już na skraju wyczerpania nerwowego. To wsparcie, które uzyskaliśmy w kwietniu i w maju dzisiaj już jest skonsumowane – nie mamy żadnych świadczeń, żadnych środków, nie jesteśmy w stanie spłacać rat leasingowych i kredytowych. Jeżeli rząd nam nie pomoże to z początkiem przyszłego roku możemy spodziewać się fali bankructw przedsiębiorstw z naszej branży. A chodzi o kilkaset tysięcy osób, które pracują lub współpracują z takimi przedsiębiorstwami.
Co dalej? Marcin Chmielarski poinformował, że Prezydent RP zaprosił na piątkowe (20.11.2020 r.) spotkanie Rafała Jańczuka, prezesa Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych.
– Liczymy, że jest to pozytywny sygnał podjęcia przez rząd współpracy z nasza branżą – dodał nasz rozmówca.
źródło: Truck.pl
TAG: autokary, polska, protest atokarów, tarcza 6.o

Co możesz jeszcze przeczytać

Podsumowanie roku 2023 w transporcie | Na Osi 1063
e toll
e-TOLL rusza
Transport nadal nie radzi sobie z praktyką „płacenia pod stołem” – jakie ma to konsekwencje dla całej branży?

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP