NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • CIEKAWOSTKI
  • Pojedziesz bez prawa jazdy. Rząd szykuje rewolucję w …

Pojedziesz bez prawa jazdy. Rząd szykuje rewolucję w …

czwartek, 23 maj 2019 / Opublikowane w CIEKAWOSTKI, NEWS

Pojedziesz bez prawa jazdy. Rząd szykuje rewolucję w …

Brak obowiązku posiadania przy sobie prawa jazdy, rezygnacja z obowiązku posiadania nalepki kontrolnej na szybie i możliwość zachowania dotychczasowego numeru rejestracyjnego kupowanego auta. Takie zmiany dla kierowców szykuje rząd. Odpowiedni projekt trafił już do konsultacji publicznych informuje tvn24bis.pl.

Reportaż Volvo - nowa generacja I-See 20

Jazda bez prawa jazdy
Jedną z najważniejszych szykowanych zmian jest zwolnienie kierowcy z obowiązku posiadania przy sobie prawa jazdy. Za brak tego dokumentu nie zostaniemy ukarani mandatem.
– Główny nacisk kładziemy na to, żeby to nie było penalizowane. Dzisiaj ten mandat wynosi 50 złotych, chcemy to zlikwidować. Jeżeli ktoś zapomni prawa jazdy, nie będzie miał w danym momencie, to może być spokojny – wyjaśniał w październiku ubiegłego roku minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Jak czytamy w uzasadnieniu projektu ustawy, wprowadzenie tej zmiany możliwe jest „dzięki gromadzeniu informacji o nadanych uprawnieniach w centralnej ewidencji kierowców”, do której dostęp ma policja.
Wcześniej podobną zmianę wprowadzono w odniesieniu do dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC. Od 1 października kierowcy nie muszą żadnego z tych dokumentów mieć przy sobie w trakcie jazdy.
Zachowanie tablic
Ministerstwo Infrastruktury proponuje także, by nowy właściciel pojazdu mógł zatrzymać dotychczasowe tablice rejestracyjne kupowanego auta. Warunek? Pojazd musiał być zarejestrowany wcześniej w Polsce.
Starosta wydawałby właścicielowi pojazdu jedynie decyzję o jego rejestracji oraz dowód rejestracyjny, a także dokonywał legalizacji dotychczasowych tablic rejestracyjnych.
– Taką propozycję będziemy z determinacją starali się zamienić w rzeczywistość, aby móc zachować dotychczasowe tablice rejestracyjne bez względu na pewne wątpliwości, że samochody nie będą w regionie rozpoznawalne. To nie ma żadnego znaczenia – zapowiadał szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zgodnie z szacunkami autorów projektu proponowana zmiana wpłynie korzystnie na portfele kierowców. Po ich wprowadzeniu będą mogli zaoszczędzić 99,50 zł. Na tą kwotę składa się bowiem opłata za wydanie tablicy rejestracyjnej (80 zł), opłata za wydanie nalepki kontrolnej (18,50 zł) oraz opłata ewidencyjna (1 zł).
Bez nalepki kontrolnej
Kolejną zmianą jest rezygnacja z obowiązku posiadania nalepki kontrolnej, która umieszczana jest w prawym dolnym rogu przedniej szyby i, podobnie jak numer rejestracyjny, stanowi element identyfikacyjny samochodu.
Jak podkreślono, dotychczas zgromadzone w ewidencji dane o nalepkach nie zostaną usunięte i nadal będą dostępne dla podmiotów uprawnionych.
Brak karty pojazdu
Autorzy projektu proponują również zniesienie obowiązku wydawania karty pojazdu w procesie jego pierwszej rejestracji.
Argumentują, że po wdrożeniu przez Ministerstwo Cyfryzacji projektu CEPIK 2.0 „przestały być aktualne przesłanki wydawania karty pojazdu jako dokumentu zwierającego informację o historii pojazdu przyjęte przy jej wprowadzeniu, tj. zapobieganie przestępczości samochodowej”.
„Obecnie historia pojazdu jest możliwa do sprawdzenia w centralnej ewidencji pojazdów nie tylko przez podmioty uprawnione, np. organy rejestrujące pojazdy, podatkowe, zakłady ubezpieczeń i kontroli ruchu  drogowego, ale również przez właścicieli  pojazdów za pośrednictwem portalu obywatel.gov.pl” – podkreślono w uzasadnieniu.
Inne zmiany
Do innych ważnych zmian należy zaliczyć również możliwość zarejestrowania samochodu także w miejscu czasowego przebywania jego właściciela, jeżeli pobyt w danym miejscu będzie trwał dłużej niż 6 miesięcy oraz możliwość czasowego wycofania z ruchu samochodu osobowego, ale nie dłużej niż na okres od 3 do 12 miesięcy i nie częściej niż po upływie 3 lat od daty poprzedniego wycofania ruchu.
Źródło: tvn24bis.pl

TAG: auto kierowca, karta pojazdu, nalepki kontrolne, prawo jazdy, tablice rejestracyjne

Co możesz jeszcze przeczytać

Model DAF XG⁺ nowej generacji uhonorowany tytułem „Best UK Diesel Tractor”
Model DAF XG⁺ nowej generacji uhonorowany tytułem „Best UK Diesel Tractor”
prom dfds
Najdłuższy prom w La Manche
Daimler Truck w roku 2022 zwiększył obrót, zysk operacyjny (EBIT), skorygowany wskaźnik rentowności sprzedaży i wolne przepływy pieniężne (free cash flow) w działalności przemysłowej oraz przedstawia pozytywne prognozy na rok 2023

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP