NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Prawie 800 ton szyn z dąbrowskiej huty popłynęło do Szwecji… wagonami

Prawie 800 ton szyn z dąbrowskiej huty popłynęło do Szwecji… wagonami

piątek, 07 marzec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Prawie 800 ton szyn z dąbrowskiej huty popłynęło do Szwecji… wagonami

260 ton 120-metrowej szyny oraz 520 ton szyny 60-metrowej trafiło do skandynawskich klientów wyjątkowym transportem. Z Dąbrowy Górniczej wyroby stalowe pojechały na wagonach do Świnoujścia, a tam – nie opuszczając ich – wjechały na prom i po kilku godzinach podróży bezpiecznie „zacumowały” w Szwecji. ArcelorMittal Poland szacuje, że w najbliższych latach, specjalnym promem kolejowym dostarczy na Północ nawet 25 tys. ton szyn różnych gatunków rocznie.

Walcownie ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej produkują różne profile szynowe według kilku międzynarodowych norm. W zeszłym roku do produkcji komercyjnej trafiła nowa szyna z utwardzaną główką. Te popularne produkty są transportowane do klientów głównie koleją – pociągi przewożą prawie 100 proc. wyrobów długich.

O ile przewóz szyn w kraju to nieskomplikowana operacja logistyczna to transport szyn, zwłaszcza tych 120-metrowych, za granicę i to do krajów bez połączenia lądowego z Polski stanowi niemałe wyzwanie. Wyładowywanie towarów z wagonów na statki jest czasochłonne, poza tym w trakcie operacji może dojść do uszkodzenia wyrobów. Dlatego do transportu szyn najlepszą opcją jest prom kolejowy, czyli specjalny statek, który posiada tory kolejowe z wjazdem i wyjazdem i pozwala przewieść towar bez konieczności rozładowywania go na pokładzie.

W ubiegłym roku zostało przywrócone, nieczynne od 2019 roku, kolejowe połączenie promowe pomiędzy Świnoujściem a Ystad – portem w Szwecji. To dla nas świetna wiadomość, bo do tej pory musieliśmy transportować szyny do klientów w tym rejonie okrężną drogą przez Niemcy i port w Rostock – tłumaczy Witold Hickiewicz, kierownik do spraw projektów logistycznych z ArcelorMittal Poland, który odpowiada za kontrakty na przewozy kolejowe. – Jesteśmy dumni, że nasze wysiłki przyniosły efekt. W tym roku i w kolejnych latach planujemy przewieźć promem ze Świnoujścia większość zamówień długiej szyny do krajów skandynawskich. Będzie to nawet 25 tys. ton szyn z dąbrowskiej huty rocznie – dodaje Maciej Graczyk, szef ds. zakupów odpowiedzialny za logistykę kolei w ArcelorMittal Poland.

Szyna długa (120 i 60 m) wyprodukowana w Dąbrowie Górniczej – pierwszy raz w historii ze Świnoujścia – wypłynęła w środę rano i zawinęła tego samego dnia, wczesnym popołudniem do portu w Ystad. Jest to pierwszy od 2019 roku transport wagonów ładownych na tej trasie, a produkty ArcelorMittal Poland posłużą do budowy linii kolejowych w Szwecji.

Ponad 40 proc. naszych wyrobów gotowych transportujemy do klientów koleją. Taka forma transportu jest znacznie mniej emisyjna. Cieszymy się, że będziemy mogli realizować teraz szybkie transporty naszych wyrobów promem kolejowym – podkreśla Wojciech Koszuta, prezes i dyrektor generalny ArcelorMittal Poland. – W obszarze transportu kołowego również podejmujemy działania w celu ograniczenia emisji CO2. Przeprowadziliśmy testy ciężarówek elektrycznych, tych napędzanych HVO, a ostatnio także biogazem. Redukcja oddziaływania transportu na środowisko to integralna część naszej dekarbonizacyjnej strategii – dodaje.

 

Źródło: ArcelorMittal Poland

TAG: ArcelorMittal Poland, przewóz szyn, Szwecja, szyna na promie, transport szyn

Co możesz jeszcze przeczytać

Badanie skąd wieje wiatr [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Badanie skąd wieje wiatr [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Jest kara…. Rozjechał ciężarówką 18 stojących aut, ranił 13 osób.
Zmagania olimpijczyków

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP