NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Postawiono pierwszą podporę fabryki Mercedes-Benz Vans w Jaworze

Postawiono pierwszą podporę fabryki Mercedes-Benz Vans w Jaworze

czwartek, 08 maj 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Postawiono pierwszą podporę fabryki Mercedes-Benz Vans w Jaworze

Mercedes-Benz Vans robi duże postępy w budowie fabryki lekkich samochodów dostawczych w Jaworze. Zakład, który rozszerzy globalną sieć produkcyjną, powstaje w wyniku przekształcenia i rozbudowy istniejącej od 2019 roku fabryki Mercedes-Benz Cars. W ten sposób Mercedes-Benz Vans wdraża ogłoszoną wcześniej strategię zwiększania konkurencyjności przemysłowej poprzez rozszerzenie działalności produkcyjnej w Europie. Zakład zlokalizowany jest na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest Park”.

Na początku maja br. postawiono pierwszą podporę – element konstrukcyjny przyszłej lakierni. Jest to kolejny ważny krok w kierunku szybkiego rozpoczęcia produkcji lekkich pojazdów użytkowych nowej generacji opartych na architekturze Van Electric Architecture (VAN.EA). Technologia ta jest w pełni modułowa i skalowalna.

Polska fabryka Mercedes-Benz Vans jest ważnym elementem globalnej strategii industrializacji naszej produkcji VAN.EA. Mówimy tu o ogromnym kroku w zakresie zrównoważonej, nowoczesnej i elastycznej produkcji. – mówi Sebastian Streuff, kierownik projektu Mercedes-Benz Vans w Jaworze. – Rozbudowa i przekształcenie fabryki w Jaworze oraz jej włączenie do sieci produkcyjnej Van’ów, to ważny element globalnej strategii Mercedes-Benz Vans. Ma ona na celu zwiększenie konkurencyjności przemysłowej firmy.

Mercedes-Benz Vans

Mercedes-Benz Vans to globalny producent kompleksowego portfolio samochodów dostawczych. Modele oferowane w segmencie komercyjnym obejmują dużego vana Sprintera, średniej wielkości vana Vito i małego vana Citana. W segmencie klientów indywidualnych Mercedes-Benz Vans jest reprezentowany w segmencie średniej wielkości vanów z Klasą V i rodziną Klasy V Marco Polo, a także w segmencie małych vanów z Klasą T.

Mercedes-Benz Vans koncentruje się w swojej strategii na byciu liderem w dziedzinie napędu elektrycznego i systematycznie elektryfikuje całe portfolio produktów. Od 2023 r. Mercedes-Benz Vans oferuje w pełni elektryczną wersję każdego modelu – tj. eSprinter, eVito i eCitan w segmencie komercyjnych samochodów dostawczych. Ponadto, w pełni elektryczne EQV i EQT (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20,9-19,3 kWh/100 km | emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km | klasa CO₂: A) są dostępne dla segmentu prywatnego.

Dywizja Mercedes-Benz Vans posiada zakłady produkcyjne w Niemczech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i Argentynie. W przyszłości planowana jest produkcja lekkich pojazdów użytkowych w nowej fabryce w Jaworze. Produkcja w Chinach odbywa się za pośrednictwem spółki joint venture Fujian Benz Automotive Co, Ltd. Citan i Klasa T z ich odpowiednimi wariantami elektrycznymi są produkowane we Francji w ramach partnerstwa z Renault-Nissan-Mitsubishi.

 

Źródło: Mercedes-Benz

TAG: Citan, eCitan, eSprinter, eVito, fabryka lekkich samochodów dostawczych, INVEST-PARK, Jawor, Klasa T, Klasa V, Klasa V Marco Polo, Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans, Van Electric Architecture, VAN.EA, Vito, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna

Co możesz jeszcze przeczytać

Niemiecki tuning na Master Truck Show 2022 i felieton na milenium [ZAJAWKA Na Osi 1000]
Niemiecki tuning na Master Truck Show 2022 i felieton na milenium [ZAJAWKA Na Osi 1000]
IAA Transportation 2022: Daimler Truck odsłania akumulatorowo-elektrycznego ciężarowego eActrosa LongHaul oraz rozszerza ofertę w zakresie elektromobilności
Przewoźniku płacz i płać, czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie

Najczęściej czytane

  • Coroczne spotkanie sieci serwisowej Volvo Trucks Polska: kierunek 2025 i dalej

    W centrali Volvo Trucks Polska w Młochowie odby...
  • Elektryczny DAF dla pań | Na Osi 1132

    Ciekawa propozycja ze stajni DAF'a, o napędzie ...
  • Analiza wypadku: kopnięcie koniem | Na Osi 1132

    Analiza wypadku na przejeździe kolejowym. Mater...
  • Jak opisać przerwanie odpoczynku dobowego? | Na Osi 1132

    Jak opisać przerwanie odpoczynku dobowego? Mate...
  • Specjalistyczna myjnia dla ciężarówek | Na Osi 1132

    Specjalistyczna łazienka dla aut ciężarowych. M...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP