Podczas IX Forum Transportu Intermodalnego „Fracht”, które miało miejsce 19 sierpnia 2021 roku w Warszawie, zorganizowano panel ekspercki, w którym między innymi wziął udział przedstawiciel ZMPD.
Dyskusję prowadził były wicepremier Janusz Piechociński, a jej tematyka dotyczyła przewozów intermodalnych, multimodalnych i konkurencyjności polskich przewoźników. Reprezentujący ZMPD Tadeusz Wilk podkreślił znaczenie polskich przewoźników drogowych:
„Transport drogowy powstał w Polsce za pieniądze ludzi, którzy się nim zajmowali. Nie było i nie ma żadnych dotacji unijnych do zakupu taboru. Przepisy regulujące branżę częściej ograniczały niż wspierały aktywność przedsiębiorców. Mimo to Polacy zdobyli rynek europejski i są dziś celem ataków mających osłabić ich pozycję konkurencyjną. Przykładem takich działań są przepisy Pakietu Mobilności” – powiedział przedstawiciel ZMPD, który także przedstawił aktualną sytuację transportu drogowego na dalekich wschodnich trasach, gdzie jest obecny, ale nie stanowi dla operatorów kolejowych i morskich istotnej konkurencji. „Polacy ciężarówkami wożą rocznie na Daleki Wschód tyle, ile jeden kontenerowiec. Natomiast w relacjach europejskich nasi przewoźnicy zajęli 30 procent rynku. Drudzy w rankingu Hiszpanie przewożą połowę tego, co nasi przedsiębiorcy.” – podsumował Tadeusz Wilk.
źródło: ZMPD