NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik Scania w firmie Schavemaker

Pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik Scania w firmie Schavemaker

wtorek, 11 czerwiec 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik Scania w firmie Schavemaker

Elektryczny ciągnik Scania 45R dołączył do floty firmy Schavemaker w czerwcu 2024 r. To istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu i rozwoju elektromobilności w sektorze transportu ciężkiego w Polsce.

Nowe elektryczne pojazdy ciężarowe Scania, zaprojektowane z myślą o trasach regionalnych i długodystansowych, oferują imponującą wydajność dla zestawów o masie do 64 ton. Dzięki większej mocy, większemu zasięgowi i większej masie całkowitej tego typu pojazdów, otwierają się zupełnie nowe możliwości transportu wolnego od paliw kopalnych. Rozszerzenie oferty pojazdów elektrycznych Scania umożliwia klientom, takim jak Schavemaker, uczestnictwo w transformacji sektora transportowego, oferując rozwiązania bezemisyjne.

Zadania elektrycznego ciągnika

Nowy elektryczny pojazd we flocie Schavemaker to Scania 45R o mocy ciągłej 450 kW (612 KM). Maszyna elektryczna napędzająca ciągnik siodłowy składa się z trzech silników elektrycznych połączonych z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do jej zasilania wykorzystywany jest zespół akumulatorów trakcyjnych o całkowitej pojemności 624 kWh.

Elektryczna Scania będzie użytkowana na odcinku pomiędzy miejscami załadunku u klienta Schavemaker w okolicy Kalisza oraz Leszna, a terminalem firmy w Polsce. Planowana długość trasy pojazdu to ok. 270 km w celu odebrania załadowanych kontenerów i przywiezienia ich na terminal firmy Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Po każdym „kółku” pojazd będzie ładowany przez ok. 50 minut przy użyciu szybkiej ładowarki. Co drugi przejazd nastąpi wymiana kierowców. Dzięki właściwemu zaplanowaniu pracy oraz wykorzystaniu atrybutów ciągnika Scania 45R, pojazd pokona tę trasę cztery razy na dobę – komentuje Michał Kubalok, kierownik oddziału Schavemaker Intermodal Sp. z o.o.

Na zdjęciu grupowym (od lewej): Robert Korwek, dyrektor oddziału Scania Wrocław; Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska S.A.; Rico Schavemaker, prezes spółek Schavemaker Group; Michał Kubalok, kierownik oddziału Schavemaker Intermodal Sp. z o.o.

Możliwości specyfikacji

Elektryczne pojazdy Scania do tras regionalnych mogą być dostarczane zarówno z kabiną R, jak i S, co zapewnia kierowcy najwyższy komfort jazdy na rynku. Wśród dostępnych konfiguracji znajdziemy trzy- i dwuosiowe podwozia oraz ciągniki siodłowe przystosowane do realizacji zadań transportowych z dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 64 tony. Maksymalna moc ładowania regionalnych ciężarówek elektrycznych Scania wynosi 375 kW, co pozwala na znaczące skrócenie czasu potrzebnego na uzupełnienie energii. W połączeniu z ładowarką odpowiedniej mocy oznacza to, że godzina ładowania może zwiększyć zasięg o 270-300 km. Systemy transportowe oparte na takim tandemie są jednymi z najbardziej wydajnych, dzięki bezprecedensowej dyspozycyjności pojazdu.

Zasięg pojazdów różni się w zależności od masy, konfiguracji oraz topografii terenu, ale 40-tonowy zestaw może pokonać do 440 km na jednym ładowaniu.

Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik Scania dołączył właśnie do floty Schavemaker. Współpracujemy od wielu lat, to partnerstwo oparte na zaufaniu, innowacyjności i wspólnych wartościach. Jestem przekonany, że ta elektryczna ciężarówka przyniesie wymierne korzyści nie tylko Schavemaker, ale również całej branży transportowej. Nasze firmy zawsze były na czele wprowadzenia nowych, bardziej zrównoważonych i efektywnych rozwiązań transportowych – komentuje Pawel Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności w Scania Polska S.A.

Elektryczne rozwiązania transportowe Scania łączą klasyczne wartości marki, takie jak modułowość, zrównoważony rozwój oraz optymalna ekonomika eksploatacji.

Partnerstwo na rzecz zrównoważonego transportu

Schavemaker to rodzinna firma logistyczna założona w 1967 roku w Holandii. Jest to doświadczony dostawca usług z zakresu logistyki magazynowej i przewozów na terenie Europy z wykorzystaniem różnego rodzaju środków transportu. Od 20 lat obecny również na polskim rynku. Schavemaker stawia na rozwój zrównoważonych rozwiązań transportowych poprzez intensyfikację usług transportu intermodalnego oraz wykorzystanie alternatywnych źródeł energii takich jak energia elektryczna, fotowoltaika, HVO100 oraz Bio LNG.

W grupie Schavemaker wykorzystywanych jest 110 pojazdów marki Scania, z tego 60 w Polsce. Współpraca pomiędzy Schavemaker a Scania trwa nieprzerwanie od lat 70-tych.

Tworzymy rozwiązania transportowe przyjazne środowisku dla lepszego jutra kolejnych pokoleń. Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a wprowadzenie do użytku w Polsce ciągnika elektrycznego to kolejny krok w kierunku ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, przy zachowaniu najwyższej wydajności i niezawodności usług. To, że jako pierwsza firma w Polsce inwestujemy w elektryczny ciągnik Scania, nie jest przypadkowe. Decyzję tę poprzedziło wiele testów, analiz i spotkań z naszym klientem, który wspiera realizację tego projektu. Zmniejszanie wpływu naszych transportów na środowisko jest procesem ciągłym w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Oprócz transportu nasza firma koncentruje się na zwiększeniu wykorzystania zielonej energii w naszych budynkach poprzez instalację pomp grzewczych i paneli słonecznych – komentuje Rico Schavemaker, prezes spółek Schavemaker Group.

Źródło: Scania Polska

TAG: elektryczna scania, Elektryczny ciągnik Scania 45R, scania, Schavemaker

Co możesz jeszcze przeczytać

Bikedemar (Magdalena Plich) zaprasza na Master Truck Show 19-21.07.2024 Polska Nowa Wieś
Łowicki Trucker King i Master Truck Show | ODCINEK Na Osi 1099
1000 POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM WYPRODUKOWANYCH W FABRYCE RENAULT TRUCKS W BLAINVILLE-SUR-ORNE
1000 pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym wyprodukowanych w fabryce Renault Trucks w Blainville-sur-Orne

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP