NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • Oto jak firmy unikają kar – weekend bez karty w tachografie i kierowca mający kłamać w czasie kontroli

Oto jak firmy unikają kar – weekend bez karty w tachografie i kierowca mający kłamać w czasie kontroli

wtorek, 29 styczeń 2019 / Opublikowane w All

Oto jak firmy unikają kar – weekend bez karty w tachografie i kierowca mający kłamać w czasie kontroli

Wprowadzenie kar za 45-godzinne odpoczynki w kabinach miało być prawdziwą rewolucją. Krajowe media tradycyjnie zapowiadały upadek tysięcy przewoźników, kierowcy przygotowywali się do spania w hotelach, a zachodnioeuropejskie związki zawodowe cieszyły się z walki z dumpingiem socjalnym pisze portal 40ton.net

Reportaż MOYA Pogorzelica 5
Jak natomiast wypadło to w rzeczywistości? Faktem jest, że wielu krajowych przewoźników przestawiło się na jazdę w nowym systemie 2/1. Wielu kierowców bardzo ceni sobie taki układ, a przy okazji rozwiązuje on problem 45-godzinnych postojów. Ponadto są firmy, które zapewniają kierowcom noclegi we wspomnianych hotelach. Nie jest to szczególnie łatwe do zorganizowania, a ponadto wielu kierowców nie do końca sobie takie rozwiązanie chwali. Niemniej faktem jest, że hotel to faktycznie jakieś rozwiązanie.
Na drugim biegunie są zaś firmy, które decydują się na ryzyko. Nakazują swoim kierowcom 45-godzinne odpoczynki w kabinach, gdyż ukierunkowane na to kontrole zdarzają się stosunkowo rzadko. Dla przykładu, między wrześniem 2017 a styczniem 2018 roku BAG sprawdziło pod tym kątem 2485 kierowców ciężarówek. Inny przykład to Holandia – tam, od lutego, do końca października minionego roku, ILT sprawdziło 724 kierowców.  W skali całego ruchu odbywającego się w obu tych krajach, to liczby naprawdę minimalne.
Co natomiast z faktem, że kary można wstawić także po fakcie, w przypadku gdy kierowca nie potrafi udowodnić miejsca swojego weekendowego pobytu? I takie historie się zdarzają.
Właśnie w tej kwestii miałem ostatnio okazję zapoznać się z poleceniami dla kierowców z pewnej polskiej firmy. Mowa tutaj o przewoźniku z województwa zachodniopomorskiego, mającym około 50 zestawów i połowę z nich eksploatującym na przerzutach. Jak wyjawił mi pracownik tego przedsiębiorstwa, jeszcze niedawno kierowcy mogli liczyć na noclegi w hotelach. Teraz jednak zwyczaje się zmieniły i przewoźnik postanowił ryzykować.
Problem jednak w tym, że nie tylko naraża siebie na karę, ale też skłania kierowców do oświadczania nieprawdy. Zasada jest bowiem taka, że każda 45-godzinna przerwa ma odbywać się bez karty w tachografie, a na wypadek kontroli po fakcie trzeba opowiedzieć przygotowaną przez firmę historię. Oto dwa przykłady:
Włochy lub Hiszpania: na wypadek kontroli, kierowca otrzyma adres domu właściciela partnerskiej firmy i stwierdzi, że właśnie tam odbył 45-godzinny odpoczynek. Właściciel tego domu zostanie natychmiast powiadomiony przez przewoźnika, by móc potwierdzić zeznania kierowcy.
Niemcy, w odległości 500 kilometrów od Polski: by zabezpieczyć się przed kontrolą po fakcie, każda 45-godzinna przerwa ma wiązać się z kilkugodzinnym wpisem manualnym w tachografie. Na tej podstawie kierowca będzie mógł zeznać, że został zabrany samochodem z parkingu do domu.
Źródło: 40ton.net

TAG: Ciężarówka, Firma, kara, kierowca, polska, tachograf, transport

Co możesz jeszcze przeczytać

Jakie dane podaje kierowca podczas wydawaniu mandatu? [Ekspert Na Osi radzi]
Jakie dane podaje kierowca podczas wydawaniu mandatu? [Ekspert Na Osi radzi]
Tuning XXL: Repiński Transport Scania Sin City | Na Osi 1114
OPOLTRANS uruchomił usługi serwisowe!
OPOLTRANS uruchomił usługi serwisowe!

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP