NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Około trzech tysięcy kilometrów z napędem w pełni elektrycznym – ciągnik siodłowy eActros 300 jedzie z koła podbiegunowego do Stuttgartu

Około trzech tysięcy kilometrów z napędem w pełni elektrycznym – ciągnik siodłowy eActros 300 jedzie z koła podbiegunowego do Stuttgartu

czwartek, 30 marzec 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Około trzech tysięcy kilometrów z napędem w pełni elektrycznym – ciągnik siodłowy eActros 300 jedzie z koła podbiegunowego do Stuttgartu

Rund 3.000 Kilometer vollelektrisch bewältigt: eActros 300 Sattelzugmaschine gleitet vom Polarkreis nach StuttgartAround 3,000 kilometers covered completely electrically:eActros 300 as a tractor unit glides from the Arctic Circle to Stuttgart

Leinfelden-Echterdingen.

Przejazd akumulatorowo-elektryczną ciężką ciężarówką dystrybucyjną z koła podbiegunowego do Stuttgartu jest czymś wyjątkowym nawet dla doświadczonych konstruktorów. Klienci zapewne nie będą wykorzystywać ciągnika siodłowego Mercedes-Benz eActros 300 na tak długiej trasie. Jednak konstruktorom możliwość testowania pojazdu bez przerwy przez kilka dni w najróżniejszych warunkach klimatycznych i topograficznych oraz w rzeczywistych warunkach eksploatacji daje doskonałą okazję do wypracowania rozwiązań służących możliwej optymalizacji funkcji i systemów. W marcu specjaliści z Mercedes-Benz Trucks pokonali przedseryjnym prototypem ciągnika siodłowego eActros 300 około trzech tysięcy kilometrów. Ta elektryczna ciężarówka, przeznaczona do uniwersalnego zastosowania w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, świętowała swoją premierę targową na IAA Transportation 2022 w Hanowerze. Rozpoczęcie produkcji seryjnej przewidziano na jesień bieżącego roku.

Bezpośrednio przed przejazdem trasą liczącą trzy tysiące kilometrów inżynierowie Mercedes-Benz Trucks poddali pojazd intensywnemu sprawdzianowi w warunkach zimowych w ramach testów w fińskim Rovaniemi. W temperaturach sięgających nawet 25 stopni mrozu koncentrowano się na właściwościach jezdnych na oblodzonych i zaśnieżonych drogach, a także szczególnie na charakterystyce rozruchu oraz ochronie komponentów napędu, oprogramowania i złącz przed mrozem. W drodze powrotnej postanowiono przede wszystkim dokładnie przyjrzeć się załadowanemu do 25 ton eActrosowi w rzeczywistym ruchu drogowym.

Dr Christof Weber, Head of Global Testing Mercedes-Benz Trucks: „Przejazd z Rovaniemi do Stuttgartu wykazał, że eActros 300 jako ciągnik siodłowy radzi sobie niezawodnie z wszelkimi wyzwaniami. Dotyczy to zarówno jego efektywności energetycznej i ładowania, jak i komfortu jazdy i bezpieczeństwa”.

Rund 3.000 Kilometer vollelektrisch bewältigt: eActros 300 Sattelzugmaschine gleitet vom Polarkreis nach StuttgartAround 3,000 kilometers covered completely electrically:eActros 300 as a tractor unit glides from the Arctic Circle to Stuttgart

Relaksująca, komfortowa i bezpieczna jazda bez obawy o zasięg

Rovaniemi, Sztokholm, Malmö, Kopenhaga, Nyborg, Flensburg, Hamburg, następnie autostradą A7 w dół do Würzburga, a stamtąd A81 z powrotem do Stuttgartu – to prawdziwy maraton dla ciągnika siodłowego eActros 300, którego trzy pakiety akumulatorowe, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1 umożliwiają zasięgi nawet do 220 kilometrów2 bez dodatkowego ładowania.

„Z początku planowaliśmy poszczególne etapy precyzyjnie i bardzo zachowawczo na około 150 kilometrów, tak aby nawet w korkach czy w ruchu stop-and-go bez problemu docierać do zaplanowanych punktów ładowania”, relacjonuje Marc Schniederjan, szef zespołu odpowiadający w Mercedes-Benz Trucks za eksploatację pojazdów testowych, który koordynował przejazd powrotny oraz w nim uczestniczył.

Zarówno na drogach europejskich i krajowych, jak i na autostradach o zróżnicowanej topografii zachwyt kierowców wzbudzała spokojna charakterystyka jazdy bez odczuwalnych przerw w przepływie siły napędowej podczas przełączania biegów. Dwa silniki elektryczne zapewniały ten sam wysoki moment obrotowy w całym zakresie prędkości obrotowej, a wysoka dynamika przyspieszenia elektrycznej ciężarówki była zauważalna w każdej sytuacji drogowej. Równocześnie natężenie dźwięku w kabinie zawsze utrzymywało się na komfortowym poziomie. Nawet w temperaturach poniżej zera kabina rozgrzewała się stosunkowo szybko. Aby nie zużywać do tego zbyt wiele energii z akumulatorów, a tym samym nie zmniejszać zasięgu, pojazd był wstępnie klimatyzowany przy stacji ładowania.

Rund 3.000 Kilometer vollelektrisch bewältigt: eActros 300 Sattelzugmaschine gleitet vom Polarkreis nach StuttgartAround 3,000 kilometers covered completely electrically:eActros 300 as a tractor unit glides from the Arctic Circle to Stuttgart

„Przy jedynie minimalnych temperaturach poniżej zera utrata zasięgu była jednak ograniczona nawet bez prekondycjonowania, czyli klimatyzacji wstępnej”, stwierdza Marc Schniederjan.

Jadąc z przeciętną prędkością 80 km/h, można było również łatwo prześledzić, jak ciągnik siodłowy eActros 300 wykorzystuje swoją energię do rekuperacji, zwiększając w ten sposób zasięg. Zespoły z dwóch pojazdów robiły przerwy na ładowanie akumulatorów średnio trzy razy dziennie. Samo ładowanie z dostępnych publicznie stacji szybkiego ładowania prądem stałym przebiegało bez problemów.

Ciągnik siodłowy eActros 300 bez trudu radził sobie również z różnymi kaprysami pogody, w tym ze śniegiem, mrozem i wichurą. Sprawdziły się przy tym zainstalowane w nim systemy asystujące kierowcy, a także MirrorCam drugiej generacji.

1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora, określona dla wewnętrznie zdefiniowanych warunków brzegowych. Może ona przyjmować różną wartość, zależnie od rodzaju zastosowania i warunków otoczenia.

2 Zasięg pojazdu określono wewnętrznie, w optymalnych warunkach, m. in. z wykorzystaniem trzech pakietów akumulatorowych po wstępnym kondycjonowaniu, w transporcie dystrybucyjnym z częściowym obciążeniem bez naczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Dr Christof Weber, eActros, eActros 300, IAA Transportation 2022 w Hanowerze, Marc Schniederjan, Mercedes-Benz eActros 300, Mercedes-Benz Trucks, MirrorCam

Co możesz jeszcze przeczytać

Pierwszy projekt GLP gotowy jesienią
Sieć Stacji tankowania LNG Novatek w Niemczech rozwija się w dynamicznym tempie
DAF Trucks - DAF Connect
Nagrody dla polskich dealerów DAF – ESA Trucks Polska i DBK w europejskiej czołówce

Najczęściej czytane

  • Relacja z Volvo4Poland już wkrótce!

    Nasza ekipa jest na targach #Volvo4Poland. Mogl...
  • Truck Story: Renualt Magnum| Na Osi 1030

    W dzisiejszym Truck Story rozmawiamy o Renault ...
  • 1 część relacji z targów Poznań Motor Show 2022 | Na Osi 1030

    W pierwszej z trzech relacji przyglądamy się el...
  • Źle obsłużony tachograf czy naruszenie? | Ekspert Na Osi radzi

    „Kierowca przekroczył czas jazdy ciągłej o jedn...
  • 40-lecie firmy Sindbad | Na Osi 1030

    Firma Sindbad doczekała się 40-lecia. Uczestnic...

Archiwum

  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP