NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Nowy w pełni elektryczny E-Transit Custom Van pobudza elektryfikację transportu w małych firmach

Nowy w pełni elektryczny E-Transit Custom Van pobudza elektryfikację transportu w małych firmach

wtorek, 21 maj 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Nowy w pełni elektryczny E-Transit Custom Van pobudza elektryfikację transportu w małych firmach

WARSZAWA, 21 maja 2024 roku – Na europejski rynek trafia właśnie nowy E-Transit Custom z oferty Ford Pro, który stawia sobie za cel zelektryfikowanie 1 i zwiększenie produktywności sektora jednotonowych samochodów dostawczych, kluczowego dla funkcjonowania małych i średnich firm.

E‑Transit Custom, opracowany od podstaw z uwzględnieniem opinii klientów, łączy zaawansowaną technologię pojazdów elektrycznych z cyfrowym środowiskiem i platformą usług Ford Pro. Model ma pomóc firmom w obniżeniu kosztów eksploatacji, zwiększeniu efektywności pracy i ułatwić przejście flot na pojazdy zasilane napędami elektrycznymi.

Ford Pro, wraz z premierą nowego modelu elektrycznego, wprowadza na głównych rynkach europejskich zintegrowane rozwiązanie ładowania domowego dla firm, obejmujące instalację skomunikowanej stacji ładowania, oprogramowanie do zarządzania i serwis.

Aby zwiększyć efektywność przedsiębiorstw zależnych od sektora samochodów dostawczych, które w 2023 roku wygenerowały w krajach Unii Europejskiej PKB o wartości 860 mld euro, 2 elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się w Europie jednotonowego modelu dostawczego zapewnia nowe, innowacyjne funkcje, zaprojektowane z myślą o potrzebach małych i średnich przedsiębiorstw. W kabinie witają nas takie udogodnienia i funkcje, jak przechylana kierownica, czy standardowa łączność 5G.3

Wydajny, elektryczny układ napędowy oferuje zasięg do 327km,1 samochód objęty jest dwuletnimi okresami międzyprzeglądowymi bez limitu kilometrów, co obniża koszty eksploatacji. Model dysponuje dużą dopuszczalną ładownością do 1011 kg, 4 obniżoną podłogą przestrzeni ładunkowej i najwyższą w tej klasie dopuszczalną masą holowania 2300 kg.5

„Małe firmy są sercem europejskiej gospodarki i mają zasadnicze znaczenie dla lokalnych społeczności, a wiele z nich korzysta z samochodów dostawczych Forda. Od ponad pół wieku służymy tym klientom. Ich spostrzeżenia pomogły nam opracować samochody dostawcze z napędem elektrycznym, hybrydowym typu plug-in i wysokoprężnym, dostosowane do potrzeb odbiorców w każdej branży i w różnych zakątkach świata, pomogły też wprowadzić usługi dodatkowe, dzięki którym małe firmy bez menedżera floty mogą osiągać efektywność na poziomie dużych flot” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.

E-Transit Custom jest produkowany w najnowocześniejszym nowym zakładzie Ford Otosan w Yeniköy w Kocaeli w Turcji. Nowy model dołącza do europejskiej gamy elektrycznych dostawczych vanów Forda Pro, obok większego E-Transita,6 który w ubiegłym roku wyprzedził swojego najbliższego konkurenta stosunkiem sprzedaży wynoszącym ponad pięć do jednego, stając się liderem segmentu 7 oraz kompaktowego E‑Transita Couriera, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku.

Rozwiązania stworzone do ładowania w domu upraszczają elektryfikację małych firm

Właściciele, którzy nocą parkują samochody firmowe na swoich posesjach, mogą skorzystają z rozwiązań Ford Pro, umożliwiających ładowanie z domowej instalacji, z konsultacji ekspertów, szkolenia, instalacji i serwisowania ładowarek ściennych oraz z oprogramowania, ułatwiającego planowanie i płacenie za energię. Rozwiązanie to zostanie wprowadzone w Wielkiej Brytanii latem tego roku, a następnie będzie wdrażane na głównych rynkach europejskich.

Specjalne oprogramowanie Ford Pro Charging Software pozwala użytkownikom planować ładowanie w godzinach, kiedy mogą korzystać z tańszych taryf nocnych, jeśli dostawca takie oferuje, co znacznie obniża koszty posiadania samochodu. Pokładowa trójfazowa ładowarka E-Transita Customa o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny, 8 więc klienci będą mogli doładować samochód w nocy po pracy.

Firmy zatrudniające wielu kierowców, którzy ładują samochody w domach, mogą śledzić zużycie energii w całej swojej flocie za pomocą oprogramowania Ford Pro Telematics i monitorować zwrot kosztów należny każdemu kierowcy dla ustalonej stawki za kWh. Ponadto funkcje obejmują centralne sterowanie zdalnym programowaniem wstępnych ustawień chłodzenia bądź podgrzewania akumulatora i kabiny podczas ładowania pojazdów, dzięki czemu zachowany zostaje pełny zasięg. Do funkcji tych należy także wyświetlanie alertów, jeśli pojazd nie jest ładowany w odpowiednim czasie. Pracownicy mogą również sprawdzać dane dotyczące stanu pojazdu i stanu naładowania za pośrednictwem Ford Pro Telematics Drive – aplikacji towarzyszącej Ford Pro Telematics9 – lub FordPass, 10 jeśli obsługują tylko jeden pojazd.

Jeśli konieczne jest korzystanie z ładowarek publicznych, E-Transit Custom obsługuje również szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 15 do 80 procent w ciągu 41 minut.8  Nowy profil ładowania pozwala alokować energię szybciej w pierwszej fazie uzupełniania akumulatora, co znacznie przyspiesza proces i okazuje się bardzo praktyczne; w testach laboratoryjnych system zapewnił prawie 38 km zasięgu po zaledwie 5 minutach ładowania. 8 Każdy E‑Transit Custom jest sprzedawany z 12-miesięczną bezpłatną subskrypcją dostępu do publicznego ładowania za pośrednictwem sieci BlueOval Charge Network, która liczy już ponad 600 tys. ładowarek w Europie. 11

Zaawansowany elektryczny układ napędowy

Każdy E-Transit Custom jest wyposażony w akumulator o pojemności użytkowej 64 kWh, zapewniający zasięg do 327 km.1  E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Nowy system zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy. Hamowanie regeneracyjne oferuje również możliwość kontroli przyspieszania i hamowania za pomocą jednego pedału, co zapewnia bardziej komfortową jazdę w mieście i większą oszczędność. 12

Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu i jest obrócony o 90 stopni, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu. Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 lub 160 kW (135 lub 217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm, co stanowi wartość wiodącą w tej klasie samochodów. 13Najmocniejszy silnik o mocy 210 kW jest oferowany wyłącznie w modelu E‑Transit Custom MS‑RT.

Elektryczny układ napędowy E‑Transita Custom zapewnia najwyższą w klasie dopuszczalną masę holowanej przyczepy 2300 kg, 5 co oznacza, że klienci, którzy muszą holować cięższe ładunki w strefach niskoemisyjnych, mogą zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem diesla, czym nie może się pochwalić żaden inny w pełni elektryczny van.

Akumulator zamontowano w podłodze bagażnika nad pasem progowym, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych struktur zderzeniowych. Pozostałe elementy podwozia opasują ciasno akumulator, aby uzyskać optymalną oszczędność miejsca i masy.

Podobnie jak w większym E-Transicie, klienci mogą dodać do listy wyposażenia system Pro Power Onboard, wyposażony w gniazda 230V o łącznej mocy 2,3 kW, służący do zasilania urządzeń i oświetlenia podczas pracy. 14

Ford Pro przewiduje, że E-Transit Custom obniży koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla; w przypadku E-Transita zmniejszenie kosztów obsługi może wynieść nawet 40 procent. 15Oszczędności w zakresie serwisowania wynikają z dwuletnich okresów międzyprzeglądowych bez limitu przebiegu z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym przy ograniczeniu przebiegu do 160 tysięcy kilometrów na wszystkie komponenty elektryczne wysokiego napięcia.

Zaprojektowany z myślą o podniesieniu wydajności pracy

Ford opracował E-Transita Custom we współpracy z klientami, w tym z wieloma małymi i średnimi przedsiębiorstwami, ustalając kluczowe funkcje i właściwości nowego pojazdu.

Całkowicie nowa architektura zapewnia wyższy poziom efektywności pracy dzięki takim funkcjom jak:

  • Niższe położenie podłogi, nowy zintegrowany stopień boczny ułatwiający wsiadanie i załadunek, otwór bocznych drzwi ładunkowych o parametrach nie mających równych w tej klasie
  • Mniej niż dwa metry wysokości całkowitej, co ułatwia wjazd do niższych hal, garaży i parkingów
  • Niezależne zawieszenie tylne z wahaczami wleczonymi przyczynia się do poprawy precyzji kierowania, sterowności i przyczepności

Innowacje zaprojektowane z myślą o zwiększeniu efektywności pracy i wygody w kabinie podczas długich zmian obejmują:

  • Opcjonalny pakiet Mobile Office z przechylaną kierownicą
  • System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist 12
  • Przesunięta do przodu przednia oś skutkuje zwiększeniem przestrzeni i dostępu do kabiny
  • Poduszka powietrzna pasażera zamontowana w suficie przyczyniła się do lepszego rozplanowania przestrzeni w pasie deski rozdzielczej i wygospodarowania nowego schowka, wystarczająco dużego, aby pomieścić laptopa lub teczkę A4.

Bezpieczeństwo pojazdu, narzędzi i ładunków ma kluczowe znaczenie przy prowadzeniu małej i średniej firmy, dlatego Ford Pro wprowadza fabrycznie montowane zestawy zamków TVL, co zaoszczędzi właścicielom czasu i kosztów na rozwiązania dostępne na rynku wtórnym.

Rozwiązania cyfrowe podnoszą satysfakcję kierowcy

Każdy E-Transit Custom jest wyposażony w 13-calowy ekran dotykowy, 16ustawiony horyzontalnie i nachylony w stronę kierowcy dla ułatwienia pracy, obsługujący zaawansowany system komunikacyjno-rozrywkowy SYNC 4, który korzysta z nowego modemu 5G, 3 aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro. Wbudowany asystent glosowy Alexa, 17 podnosi efektywność pracy, sprawiając, że kierowcy mogą używać prostych poleceń głosowych do wybierania połączeń telefonicznych, a nawet dokonywać zakupów bezpośrednio przez Amazon.com.

Ponad 30 oddzielnych modułów E-Transita Custom może pobierać bezprzewodowo aktualizacje oprogramowania. Dzięki nim można poprawić parametry pojazdu, wprowadzić usprawnienia jakościowe, zaktualizować istniejące systemy oraz dodać zupełnie nowe funkcje i możliwości. Większość aktualizacji odbywa się w czasie krótszym niż dwie minuty i może być wprowadzona do harmonogramu, aby uniknąć przestojów.

Wiele firm wymaga od samochodów specjalistycznego doposażenia, takiego jak agregaty chłodnicze lub dodatkowe oświetlenie. Nowy System Integracji Pojazdu Ford Pro sprawia, że proces ten jest szybszy i prostszy, a w efekcie klient otrzymuje bardziej niezawodny pojazd – idealny dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mają czasu lub dogłębnej wiedzy, aby zarządzać konwersjami. Sieć około 200 autoryzowanych zakładów, zajmujących się konwersjami modeli Ford Pro w Europie, może dostarczać przebudowy, od gotowych, już oferowanych, po opracowane na zamówienie i w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb, a wszystko to z gwarancją fabrycznego serwisu.

Oprócz oprogramowania pokładowego E-Transita Custom, Ford Pro oferuje również wiele aplikacji, zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu efektywności małych firm i ułatwieniu im zarządzania samochodami dostawczymi.

Ford Pro Telematics 9 został zaprojektowany, by wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa z niewielką flotą i jednym administratorem, wymagającym nadzoru nad całą firmą. System wyświetla dane z wielu pojazdów na intuicyjnych pulpitach nawigacyjnych, co pomaga operatorom kontrolować ładowanie, stan techniczny, bezpieczeństwo i bieżącą aktywność pojazdów oraz zarządzać związanymi z tym kosztami. Poza biurem pracownicy mogą zastąpić papierowe codzienne listy kontrolne i notatki dodatkową aplikacją Ford Pro Telematics Drive, która może na żywo udostępniać systemowi aktualizacje i obrazy.

Aplikacja FordPass 10  na smartfony powstała z myślą o właścicielach⁠‑kierowcach, którzy korzystają z jednego pojazdu. Umożliwia im sprawdzanie poziomu naładowania, wyszukiwanie ładowarek BlueOval Charge w okolicy i płacenie za prąd 11 oraz zdalne ryglowanie i odblokowywanie zamków samochodu.

Klienci mogą korzystać z systemu zdalnej poprawy dyspozycyjności FORDLiive z oferty Ford Pro Service, wydłużając czas pracy ich samochodu. Po aktywacji modemu 5G, 3 E-Transit Custom nieustannie monitoruje stan pojazdu i w razie potrzeby może udostępniać ponad 3200 powiadomień o jego aktualnej kondycji, wraz z przesyłanymi za pośrednictwem FordPass 10 lub Ford Pro Telematics 9 informacjami o wymaganych działaniach. Klienci mogą zatem zaplanować wizytę w warsztacie dealera lub usługę mobilnego serwisu w dogodnym dla siebie terminie, co pozwoli rozwiązać problem, zanim stanie się on przyczyną poważniejszych kłopotów.

Większy wybór wersji

Najbardziej wszechstronna gama wersji Transita Customa pozwala na wybór E-Transita Customa w dwóch długościach L1 i L2 oraz w różnych wariantach nadwozia:

  • Van – oferuje kubaturę ładunkową do 6,8 m3, ładowność do 1100 kg 4
  • Van z podwójną kabiną – z trzema miejscami w drugim rzędzie i stałą przegrodą
  • Kombi – z możliwością elastycznego aranżowania przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej z maksymalnie ośmioma miejscami dla pasażerów
  • MultiCab – zapewnia dwa siedzenia w drugim rzędzie oraz pełną długość przestrzeni  ładunkowej ze stałą przegrodą

Użytkownicy mogą wybierać spośród czterech dostępnych wersji  wyposażenia, które odpowiadają ich konkretnym potrzebom:

  • Trend – łączy w sobie funkcjonalność, udogodnienia niezbędne w ciężkiej codziennej pracy z zaawansowanymi systemami
  • Limited – jest wzbogacona o 16-calowe felgi aluminiowe, detale zewnętrzne w kolorze nadwozia i pełne wykończenie przestrzeni bagażowej
  • Sport – wyróżniają unikatowe pasy na karoserii, 17-calowe felgi aluminiowe i luksusowo wykończona kabina
  • MS-RT – charakteryzuje się stylistyką inspirowaną sportem, z takimi elementami jak spojlery, progi, dyfuzor i 19-calowe felgi aluminiowe.

Małym firmom, rozważającym wprowadzenie modeli zelektryfikowanych, w których wymagana jest dodatkowa elastyczność i możliwość jazdy bezemisyjnej w centrach miast, Ford Pro proponuje nową wersję z napędem Plug-In Hybrid, 18, 19 zachowującą walory napędu benzynowego podczas dłuższych przejazdów z prędkościami autostradowymi. Nowy układ jest zbliżony do zespołu napędowego wykorzystanego w Fordzie Kuga Plug-In Hybrid 19, 20 – najlepiej sprzedającym się w ostatnich trzech latach europejskim modelu PHEV.21 Łączy on 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh, co zapewnia łączną moc maksymalną 232 KM i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 54 km oraz korzystanie z systemu Pro Power Onboard. 14

Pierwsze egzemplarze modelu E-Transit Custom trafią do dealerów na wybranych rynkach jeszcze tego lata, a później, w 2025 roku, na wszystkie rynki w UE.

_

1 Zasięg do 325 km. z założeniem, że akumulator Transit Custom jest w pełni naładowany. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.
2 Raport Centre for Economics and Business Research z maja 2024 r., szacujący aktywność gospodarczą w branżach zależnych od samochodów dostawczych na pięciu rynkach krajowych plus UE.  Raport powstał na zlecenie H+K Strategies i Ford Motor Company.
3 Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności sieci i odpowiedniego planu taryfowego. Sieć 5G nie jest dostępna wszędzie. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi. Hotspot Wi-Fi wymaga oddzielnej subskrypcji.
4 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
5 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
6 Zasięg do 402 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita z opcją rozszerzonego zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.
 7 Na podstawie danych za cały rok 2023 od S&P Global, dawniej IHS Markit Insight. Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria.
8 Podane wartości dotyczą E-Transita Custom. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).
9 Ford Pro Telematics jest dostępny bezpłatnie przez okres jednego roku od daty rozpoczęcia gwarancji, a następnie na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazuje – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Komunikacji Ford Pro Software pod adresem softwaresolutions@fordpro.com, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics.Przesył danych jest uzależniony od skomunikowania z siecią i dostępu do danych pojazdu.
10 Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
 11 Liczba punktów ładowania w 36 krajach europejskich.
12 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.Usługa Delivery Assist dostępna od października 2024 r.
13 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
14 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.
15 Szacowana redukcja w skali rocznej przy założeniu (1) natychmiastowej reakcji klienta na powiadomienia dotyczące stanu pojazdu z systemów FordPass/Ford Pro Telematics (aby uniknąć wzywania pomocy drogowej) oraz (2) przewidywany czas zaoszczędzony podczas korzystania z sieci Transit Centrum w zakresie obsługi technicznej i napraw (w tym usług ekspresowych). Rzeczywista redukcja może zależeć od indywidualnych okoliczności (np. od stylu jazdy i warunków użytkowania pojazdu).
16 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.
17 Siedem rynków europejskich – Austria, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania. Alexa będzie dostępna tylko w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim na obsługiwanych rynkach. Na innych rynkach nie można uzyskać dostępu do Alexy, pomimo możliwości korzystania z obsługiwanego języka. Aby korzystać z pokładowej funkcji Alexa, kierowcy muszą aktywować FordPass Connect w samochodzie za pomocą aplikacji FordPass na smartfony lub ustawień w pojeździe. Dostęp do Alexa wymaga konta Amazon, systemu SYNC 4 lub SYNC 4A i FordPass Connect, bezpłatnej usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Mogą być wymagane dodatkowe produkty i konfiguracja.
18 Ford Transit Custom Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 33-50 g/km WLTP, homologowane zużycie paliwa 1,4-2,2 l/100 km WLTP i zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 44-56 km WLTP.
19 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
20 Kuga PHEV, zgodnie z homologacją: emisja CO2 20-28 g/km, zużycie paliwa od 0,9-1,2 l/100 km, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 60-69 km (WLTP).
21 Kuga Plug-In Hybrid był najlepiej sprzedającym się modelem PHEV w Europie przez cały rok 2021, 2022 i 2023, według danych dostarczonych przez JATO Dynamics i IHS Markit.

 

Źródło: Ford Polska

TAG: E-Transit, E-Transit Custom, elektromobilność, Elektryczny układ napędowy, elektryfikacja małych firm, Ford, Ford E-Transit, Ford Pro, Ford Pro Charging Software, Ford Pro Telematics, FordPass

Co możesz jeszcze przeczytać

Ford Trucks i Einride – wspólne plany rozwoju pojazdów przyszłości Ford Trucks Ford Trucks i Einride – wspólne plany rozwoju pojazdów przyszłości
Nowy raport – duża presja na elektryfikację branży transportowej
Tatra na Agro Show, śmieciarki na podwoziach Mercedesa i Truck Story z polskimi klipami [Na Osi 974]
Tatra i Massey Ferguson na targach Agro Show 2021 – trzecia część relacji [Na Osi 974]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP