NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Nowa generacja pojazdów Ford Trucks z silnikiem GEN2 dla modeli F-MAX oraz F-LINE

Nowa generacja pojazdów Ford Trucks z silnikiem GEN2 dla modeli F-MAX oraz F-LINE

wtorek, 11 marzec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Nowa generacja pojazdów Ford Trucks z silnikiem GEN2 dla modeli F-MAX oraz F-LINE

Ford Trucks wprowadza nowej generacji silnik Ecotorq GEN2, opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań inżynieryjnych. Zaprojektowany specjalnie dla modeli F-MAX i F-LINE, które cieszą się dużym uznaniem na rynkach europejskich, nowy silnik wyróżnia się trwałością, solidnością, doskonałą wydajnością, oszczędnością paliwa oraz jest przyjazny dla środowiska, zapewniając maksymalną efektywność w porównaniu do poprzedniej generacji.

Zaprojektowany przez markę Ford Trucks silnik Ecotorq GEN2 ma pojemność 12,7 litra i spełnia wymogi norm emisji spalin EU6. Został opracowany z myślą o modelach F-LINE i F-MAX, poddano go rygorystycznym testom w różnych warunkach klimatycznych i drogowych, osiągając nowy poziom wydajności i trwałości w porównaniu do poprzedniej generacji. Testy zużycia paliwa przeprowadzone na pojazdach potwierdzają, że silnik i wszystkie systemy pojazdu działają z maksymalną efektywnością.

Zastępując dotychczasowy silnik Ecotorq GEN1.5, nowa generacja silników Ecotorq GEN2 ma przede wszystkim zapewnić klientom obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Celem producenta jest osiągnięcie znacznej poprawy trwałości i żywotności, a także zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 11,3%. Silnik Ecotorq GEN2, kompatybilny z paliwami HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), zapewnia większą moc i efektywność, oferując klientom bardziej ekonomiczną i ekologiczną jazdę.

Kierując się oczekiwaniami klientów, Ford Trucks przeprowadził testy nowego silnika Ecotorq GEN2 w 8 różnych krajach, w zróżnicowanych warunkach drogowych i klimatycznych, łącznie przez ponad 25 000 godzin i na dystansie przekraczającym 1,5 miliona kilometrów. W proces rozwoju produktu byli zaangażowani wybrani klienci, co umożliwiło marce ocenę silnika w wielu najbardziej wymagających scenariuszach użytkowania.

Wprowadzenie silnika Ecotorq GEN 2 dodatkowo wdraża szereg usprawnień i nowych funkcji w ciągnikach siodłowych serii F-MAX. Poprawiona została aerodynamika kabiny pojazdu, która zmniejszając opór powietrza, przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Przedni system zawieszenia pneumatycznego zwiększa komfort jazdy, szczególnie odczuwalny na długich trasach. Nowo zaprojektowane opony o niskim oporze toczenia oraz system kamer zamiast lusterek poprawiają efektywność paliwową. Zastosowanie przekładni z nadbiegiem (OD) zamiast przekładni z przełożeniem bezpośrednim (DD), pozwala silnikowi pracować na niższych obrotach podczas jazdy na najwyższym biegu, co zwiększa jego ogólną efektywność.

Ponadto, w serii ciągników siodłowych F-MAX wprowadzono aktywne żaluzje wlotu powietrza oraz zaciski hamulcowe z technologią sprężyny powrotnej klocków, redukujące zjawisko momentu oporu, co znacząco wpływa na wydajność silnika i oszczędność paliwa.

 

Źródło: Inter Cars

TAG: Ecotorq GEN2, F-LINE, F-MAX, Ford, ford trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Pojazdy skandynawskie na Master Truck Show 2022 i Święto Policji [ZAJAWKA Na Osi 995]
Ubezpieczenia w transporcie
Zasady wyk. przewozów drogowych przez podmioty niebędące przedsiębiorcami [Ekspert Na Osi radzi]
Zasady wyk. przewozów drogowych przez podmioty niebędące przedsiębiorcami [Ekspert Na Osi radzi]

Najczęściej czytane

  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....
  • Na Osi ODCINEK 1140

    Bauma 2025 i zrobotyzowane koparki, ekspert o s...
  • Nowa wersja serwisu DAF Ready-to-Go już dostępna

    DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego se...
  • Trucker Club ODCINEK 17/2025

    W 17 odcinku Trucker Clubu 10 część relacji z M...
  • Autotechnika Expo 2025: Inter Cars – innowacje, które zmieniają oblicze branży warsztatowej

    Największe stoisko, premierowe technologie i ro...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP