NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Nowa funkcja bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks: 10 pytań i odpowiedzi na temat Connected Traffic Warnings

Nowa funkcja bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks: 10 pytań i odpowiedzi na temat Connected Traffic Warnings

piątek, 07 marzec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Nowa funkcja bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks: 10 pytań i odpowiedzi na temat Connected Traffic Warnings

Leinfelden-Echterdingen

Nowa funkcja Connected Traffic Warnings może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wykrywanie i przekazywanie ostrzeżeń o zagrożeniach. Jeśli usługa jest dostępna w pojeździe, kierowcy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz otrzymują informacje o aktualnych zdarzeniach drogowych na cyfrowej mapie pojazdu lub jako wyskakujące okienko w kokpicie. Dodatkowo dziesięć sekund przed odpowiednim zdarzeniem rozlega się ostrzeżenie akustyczne. Moduł może ostrzegać przed różnymi rodzajami niebezpieczeństw, takimi jak wypadki, mgła, silne opady deszczu, roboty drogowe, kierowcy jeżdżący pod prąd i śliskie drogi.

Stefan Engelen, inżynier ds. rozwoju ADVANCED Engineering w Daimler Truck i odpowiedzialny za rozwój aplikacji łączności, odpowiada na dziesięć pytań dotyczących nowej funkcji.

1. Co dokładnie oznacza „Connected Traffic Warnings”?

Connected Traffic Warnings to funkcja dostępna w naszych nowych samochodach ciężarowych za pośrednictwem usługi TruckLive. Pojazdy połączone za pośrednictwem chmury lub odpowiednich operatorów infrastruktury, np. Autobahn GmbH w Niemczech, mogą ostrzegać się wzajemnie o niebezpiecznych sytuacjach na aktualnej trasie. Działa to również wtedy, gdy nie znajdują się one jeszcze w polu widzenia kierowcy (np. za zakrętem, na szczycie wzgórza lub we mgle).

2. Jak działa Connected Traffic Warnings?

Na podstawie wewnętrznych sygnałów nasza usługa może automatycznie wykrywać niebezpieczne sytuacje w pojeździe, na przykład wypadek, a następnie przesyłać te informacje do chmury Connected Traffic Warnings Cloud. W ten sposób komunikaty o zagrożeniach są rozsyłane do wszystkich pojazdów poruszających się w pobliżu i mogących odbierać informacje o zdarzeniu. Ostrzeżenie o niebezpieczeństwie jest wyświetlane na mapie nawigacyjnej w pojeździe, a jeśli zagrożenie znajduje się na aktualnej trasie, kierowca jest dodatkowo ostrzegany komunikatem ostrzegawczym w zestawie wskaźników i komunikatem głosowym. Dodatkowym źródłem danych jest wymiana komunikatów ostrzegawczych z usługodawcami zewnętrznymi, takimi jak inni producenci pojazdów, operatorzy infrastruktury lub firmy budowlane.

3. Jakie warunki muszą być spełnione?

Aby korzystać z tej funkcji, klient potrzebuje Actrosa z nowym kokpitem Multimedia Cockpit Interactive 2 z usługą nawigacji i aktywną umową TruckLive. Komunikaty o zagrożeniach są wymieniane między pojazdem a chmurą Connected Traffic Warnings Cloud za pośrednictwem naszej platformy telematycznej za pośrednictwem połączenia komórkowego.

4. Do jakich niebezpiecznych sytuacji nadaje się system?

System ostrzega obecnie przed następującymi sytuacjami niebezpiecznymi:

  • Wypadek
  • Uszkodzenie
  • Prace drogowe
  • Miejsce zagrożenia
  • Hamowanie awaryjne
  • Kierowcy jeżdżący w niewłaściwym kierunku (samoostrzeżenie/ostrzeżenie zewnętrzne)
  • Ulewny deszcz
  • Śliska nawierzchnia
  • Mgła

5. W jaki sposób system pomaga zapobiegać wypadkom lub łagodzić ich skutki?

System może wcześnie ostrzegać kierowcę przed niebezpiecznymi sytuacjami, które nie znajdują się jeszcze w jego polu widzenia, na przykład gdy pojazd znajduje się tuż za następnym szczytem lub zakrętem. Dzięki temu kierowca może proaktywnie dostosować się do sytuacji i jeździć bezpieczniej i ekonomiczniej, w idealnym przypadku unikając hamowania awaryjnego.

6. Kto uczestniczył w procesie tworzenia produktu?

Międzydyscyplinarny, globalny zespół złożony z kolegów z działu ADVANCED ENGINEERING i działu rozwoju pojazdów umożliwił nam stworzenie produktu seryjnego. Cały zespół ciężko pracuje nad dalszym rozwojem aplikacji po tym pierwszym etapie.

7. Czy Connected Traffic Warnings działa z pojazdami innych producentów?

System jest otwarty i kompatybilny z pojazdami innych producentów. Budowy na autostradach są również integrowane poprzez połączenie z operatorami infrastruktury, takimi jak Autobahn GmbH.

8. Czy jest to już dostępne dla konkurencji/samochodów osobowych?

Według naszej wiedzy jesteśmy pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który oferuje taki system. Porównywalne systemy są już powszechnie stosowane w samochodach. Dzielimy się z nimi informacjami o zagrożeniach.

9. Jakie możliwości zapewni system w przyszłości?

Wczesne informacje o niebezpiecznych obszarach na drodze dają wiele możliwości dalszego rozwoju wizji bezwypadkowej jazdy. W ten sposób możemy lepiej przygotować kierowców i pojazdy do niebezpieczeństwa i w najlepszym przypadku uniknąć hamowania awaryjnego.

10. Ile to kosztuje?

Korzystanie z Connected Traffic Warning System jest wliczone w cenę systemu nawigacyjnego przez 3 lata. Następnie istnieje możliwość rocznego przedłużenia.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Actros, Connected Traffic Warnings, Daimler Truck Polska, Mercedes Benz, Multimedia Cockpit Interactive 2, TruckLive

Co możesz jeszcze przeczytać

Elektryczne dostawy do sklepów drogeryjnych – DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes-Benz eActros
W odcinku m.in.: Michelin Tour cz. 2, KiJA DAF F1, rajd Cinqecento.
Michelin Tour cz. 2, KiJA: DAF F1, rajd Cinquecento [Na Osi 963]
TC 146: Volvo Afro Samurai i polski tuning na zlocie Master Truck Show 2021 | 19/2022
TC 146: Volvo Afro Samurai i polski tuning na zlocie Master Truck Show 2021 | 19/2022

Najczęściej czytane

  • Trucker Club ODCINEK 15/2025

    W 15 odcinku Trucker Clubu 8 część relacji z Ma...
  • OPOLTRANS na XXI Master Truck Show 18-20.07.2025 Polska Nowa Wieś, Opole, Poland

    OPOLTRANS - sieć hurtowni motoryzacyjnych - po ...
  • Bauma 2025 część 2 | Na Osi 1137

    Bauma 2025 część 2. Materiał pochodzi z 1137 o...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Mocny klaps | Na Osi 1137

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: Mocny klaps Ma...
  • Czy drugi kierowca musi się zalogować w tachografie? | Na Osi 1137

    Ekspert odpowiada: Czy drugi kierowca musi się ...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP