NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Mercedes-Benz Trucks kontynuuje elektryfikację pojazdów – w 2022 roku na drogi wyjedzie eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks kontynuuje elektryfikację pojazdów – w 2022 roku na drogi wyjedzie eActros LongHaul

czwartek, 02 czerwiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Mercedes-Benz Trucks kontynuuje elektryfikację pojazdów – w 2022 roku na drogi wyjedzie eActros LongHaul

Stuttgart/Wörth.

Po wprowadzeniu na rynek eActrosa do ciężkiego transportu dystrybucyjnego w 2021 r., Mercedes-Benz Trucks konsekwentnie kontynuuje wprowadzanie kolejnych modeli z akumulatorowym napędem elektrycznym w roku bieżącym i w kolejnych latach. W ważnym segmencie transportu dalekobieżnego w 2024 r. ma być gotowy do produkcji seryjnej model eActros LongHaul, osiągający zasięg około 500 km na jednym ładowaniu akumulatora. Trwają już testy pierwszych prototypów tego 40-tonowego pojazdu, a w bieżącym roku konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks chcą przetestować elektryczną ciężarówkę na drogach publicznych. eActros LongHaul umożliwi ładowanie akumulatorów z dużą mocą – tzw. ładowanie megawatowe. Mercedes-Benz Trucks przygotowuje również kolejne warianty eActrosa – modele eActros 300 i eActros 400 – a już w lipcu z linii produkcyjnej fabryki w Wörth ma zjechać eEconic do zastosowań komunalnych, jako drugi w pełni elektryczny pojazd produkowany seryjnie. Mercedes-Benz Trucks postawił sobie za cel, aby najpóźniej do roku 2030 do ponad 50 procent zwiększyć w Europie udział nowych pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2.

Chcąc jeszcze bardziej przybliżyć elektromobilność europejskim klientom użytkującym samochody ciężarowe, producent organizuje dla nich na początku czerwca kilkutygodniową imprezę w okolicach zakładu w Wörth. Podczas tego wydarzenia eksperci Mercedes-Benz Trucks zapoznają około tysiąca uczestników z najważniejszymi aspektami elektromobilności, od infrastruktury i usług po modele pojazdów elektrycznych. Ponadto klienci będą mieli możliwość odbycia jazd eActrosem 300 – na trudnych trasach i z realistycznym obciążeniem.

Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks stwierdziła: „Ogromne zainteresowanie naszą imprezą z pokazem praktycznym eActrosa w Wörth jest kolejnym dowodem na to, że elektromobilność cieszy się już popularnością wśród klientów. Klienci wysyłają w ten sposób wyraźny sygnał do wszystkich graczy, aby niezwłocznie, wspólnymi siłami wprowadzali na drogi coraz więcej elektrycznych samochodów ciężarowych, rozbudowywali infrastrukturę ładowania i doprowadzili do wyrównania kosztów”.

Współpraca partnerska w dziedzinie infrastruktury ładowania

W kwestiach związanych z ładowaniem pojazdów w bazach operacyjnych klientów Mercedes-Benz Trucks współpracuje z firmami Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Jeśli chodzi ładowanie na stacjach publicznych, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group zawarły wiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture. Przewiduje ono budowę i eksploatację w Europie publicznej sieci punktów ładowania o wysokiej mocy, przeznaczonej dla napędzanych akumulatorowo-elektrycznie ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego i autobusów turystycznych. Sieć punktów ładowania tworzona przez strony umowy ma być dostępna dla europejskich operatorów flot w Europie niezależnie od marki.

Celem projektu „Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym” (HoLa), realizowanego z udziałem Daimler Truck i pod patronatem VDA, jest zaprojektowanie, budowa i eksploatacja wybranej infrastruktury ładowania o wysokiej mocy dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów eksploatowanych w ciężarowym transporcie dalekobieżnym. W czterech lokalizacjach w Niemczech powstaną po dwa punkty ładowania z systemem ładowania megawatowego MCS (Megawatt Charging System), które zostaną przetestowane w warunkach rzeczywistej eksploatacji. W projekt zaangażowani są również inni partnerzy konsorcyjni z sektora przemysłowego i naukowego.

Mercedes-Benz eEconic na targach IFAT

eEconic z akumulatorowym napędem elektrycznym świętuje swoją premierę targową 30 maja w Monachium, na targach IFAT – wiodących na świecie targach poświęconych gospodarce wodą, ściekami, odpadami i surowcami. W eksploatacji miejskiej we wczesnych godzinach porannych zaletą eEconica jest przede wszystkim niższy poziom emisji hałasu. Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej Daimler Truck; układ napędowy tej niskopodłogowej ciężarówki bazuje konstrukcyjnie na samochodzie ciężarowym Mercedes-Benz eActros, który jest produkowany seryjnie od października 2021 r. Od maja 2022 r. firma FES Frankfurter Entsorgungs- und Service GmbH już wykorzystuje przedseryjnego eEconica do wywozu odpadów komunalnych we Frankfurcie nad Menem.

Druga generacja systemu MirrorCam dla eActrosa

Od kwietnia bieżącego roku Mercedes-Benz Trucks wyposaża pojazdy eActros w udoskonalony system MirrorCam drugiej generacji, oferujący ulepszenia zwłaszcza w zakresie wyświetlania obrazu i bezpieczeństwa. Jego wygląd zewnętrzny zwraca uwagę skróceniem obu ramion kamer o dziesięć centymetrów. W porównaniu z pierwszą generacją MirrorCam nowe wymiary mają m.in. tę zaletę, że ułatwiają kierowcy cofanie na wprost, bowiem perspektywa kamery MirrorCam jest teraz jeszcze bardziej zbliżona do perspektywy zwykłego lusterka szklanego.

Nadrzędny cel: osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050

Daimler Truck wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie samochody nowe, które podczas jazdy („tank to wheel”) będą neutralne pod względem emisji CO2. Z linii produkcyjnej zjeżdżają już (odpowiednio od 2018 i 2021 roku) dwa modele pojazdów z akumulatorowym napędem elektrycznym – Mercedes-Benz eCitaro i Mercedes-Benz eActros. Jeszcze w tym roku dołączą do nich Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter oraz Freightliner eCascadia, a w przygotowaniu są kolejne pojazdy o lokalnie zerowej emisji dwutlenku węgla. W drugiej połowie obecnej dekady przedsiębiorstwo zamierza też rozszerzyć swą ofertę o seryjne pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050.

 

Źródło: Mercedes-Benz Trucks

TAG: CO2, Daimler Truck, eActros, eActros LongHaul, eEconic, elektromobilność, elektryczny actros, emisja CO2, ENGIE, EVBox Group, FES Frankfurter Entsorgungs- und Service GmbH, Freightliner eCascadia, Fuso eCanter, HoLa, Karin Rådström, Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym, Mercedes-Benz eCitaro, Mercedes-Benz Trucks, MirrorCam, Siemens Smart Infrastructure, tank to wheel, targi IFAT, TRATON GROUP, Volvo Group

Co możesz jeszcze przeczytać

Manewry Tarcza 2021 - część 1 [Na Osi 965]
Manewry Tarcza 2021 – część 1 [Na Osi 965]
Wesołych Świąt życzy redakcja Na Osi!
zlot czerwonych samochodow poznan
Zlot czerwonych samochodów w Poznaniu [Na Osi 999]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP