NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Mercedes-Benz eEconic wykorzystywany przez hamburskie przedsiębiorstwo oczyszczania miasta

Mercedes-Benz eEconic wykorzystywany przez hamburskie przedsiębiorstwo oczyszczania miasta

wtorek, 21 luty 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Mercedes-Benz eEconic wykorzystywany przez hamburskie przedsiębiorstwo oczyszczania miasta

Stuttgart/Hamburg.

W pełni elektryczny eEconic rozpoczyna właśnie swoją pracę dla hamburskiego przedsiębiorstwa oczyszczania miasta – Stadtreinigung Hamburg (SRH). Podczas oficjalnego briefingu prasowego radca stanu ds. ochrony środowiska Michael Pollmann, dyrektor zarządzający SRH prof. dr Rüdiger Siechau oraz Franziska Cusumano, szefowa Mercedes-Benz Special Trucks & Custom Tailored Trucks, przekazali kluczyk „Kolumnie 11” służb oczyszczania miasta. Dla SRH przejście floty pojazdów na napędy alternatywne jest jednym z najważniejszych elementów neutralności klimatycznej, zaplanowanej już na rok 2035.

Franziska Cusumano, szefowa działu Mercedes-Benz Special Trucks & Custom Tailored Trucks: „Nasz eEconic do zastosowań komunalnych jest od ubiegłego roku produkowany seryjnie w fabryce Mercedes-Benz w Wörth. Pojazd o lokalnie neutralnej emisji CO2 wyróżnia się szczególnie przyjemną i cichą jazdą. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że także firma SRH stawia na akumulatorowo-elektrycznego eEconica”.

Mercedes-Benz eEconic wykorzystywany przez hamburskie przedsiębiorstwo oczyszczania miasta

Michael Pollmann, radca stanu ds. ochrony środowiska: „W umowie koalicyjnej partii rządzących wyraźnie zapisano cel neutralności klimatycznej Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburga w roku 2040. Testując ten pojazd, firma SRH nie tylko po raz kolejny dowodzi, że potrafi sprostać swej odpowiedzialności jako przedsiębiorstwa publicznego, ale także aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Oprócz redukcji emisji CO2, alternatywne napędy w pojazdach użytkowych znacznie zmniejszają obciążenie hałasem w tak gęsto zaludnionej metropolii jak Hamburg”.

Mercedes-Benz eEconic wykorzystywany przez hamburskie przedsiębiorstwo oczyszczania miasta

Prof. dr Rüdiger Siechau, dyrektor zarządzający SRH: „Jednym z najważniejszych celów SRH jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w 2035 roku. Podczas gdy przejście naszej floty pojazdów na alternatywne systemy napędowe jest już bardzo zaawansowane w przypadku samochodów osobowych i dostawczych, to szczególnie w przypadku dużych pojazdów użytkowych konieczne jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych testów w rzeczywistych warunkach eksploatacji. We współpracy z naszymi partnerami już od wielu lat zdobywamy odpowiednią wiedzę i dążymy do osiągnięcia dojrzałości rynkowej. Najpóźniej do 2025 roku wszystkie nowo nabywane pojazdy w SRH mają być wyposażone w alternatywne systemy napędowe. Jesteśmy przekonani, że pomyślny test eEconica będzie znaczącym krokiem w kierunku osiągnięcia tego ważnego celu”.

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla

Akumulatorowo-elektryczna śmieciarka eEconic, dzięki niższej emisji hałasu, szczególnie dobrze sprawdza się w eksploatacji miejskiej we wczesnych godzinach porannych. Elektryczny układ napędowy pozwolił na uzyskanie płaskiej podłogi kabiny kierowcy, co ułatwia przechodzenie przez kabinę i jest szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego. Kolejną atrakcję wyposażenia stanowi panoramiczne przeszklenie w połączeniu z niskim umiejscowieniem fotela, a powlekana i podgrzewana szyba przednia Thermocontrol zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek działania czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa dobrą widoczność przestrzeni komunikacyjnej. Ponadto szyba ta ogranicza nagrzewanie się wnętrza na skutek promieniowania słonecznego. Ogromną zaletą eEconica w zakresie bezpieczeństwa w ruchu miejskim jest jego standardowe wyposażenie w asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: eEconic, Franziska Cusumano, Hamburg, Mercedes-Benz Special Trucks & Custom Tailored Trucks, Michael Pollmann, prof. dr Rüdiger Siechau, śmieciarka eEconic, SRH, Stadtreinigung Hamburg

Co możesz jeszcze przeczytać

DAF oferuje nową kolekcję gadżetów i materiałów promocyjnych w swoim sklepie
Minimalne wynagrodzenie kierowcy w międzynarodowych przewozach drogowych | Na Osi 1070
Przedostatnia relacja z Agro Show 2022 i problemy przewoźników [Na Osi 1008]
Przedostatnia relacja z Agro Show 2022 i problemy przewoźników [Na Osi 1008]

Najczęściej czytane

  • Poznań Motor Show 2025, najstarsze eksponaty w muzeum WENA i Bauma 2025 cz. 2 | Na Osi ODCINEK 1137

    W 1137 odcinku Na Osi Poznań Motor Show 2025, n...
  • Trucker Club ODCINEK 14/2025

    W 14 odcinku Trucker Clubu 7 część relacji z Ma...
  • 25 godzin w miesiącu zaoszczędzi spedytor przy wsparciu AI – jak pomaga?

    Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej ...
  • DAF Trucks Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum pojazdów używanych pod Warszawą

    4 czerwca 2025 roku w miejscowości Urzut pod Wa...
  • Bauma 2025 część 1 | Na Osi 1136

    Pierwsza relacja z Baumy 2025. Materiał pochodz...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP