NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Masa całkowita 40 ton – eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym jeździ teraz z przyczepą w północnym Schwarzwaldzie

Masa całkowita 40 ton – eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym jeździ teraz z przyczepą w północnym Schwarzwaldzie

wtorek, 02 sierpień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Masa całkowita 40 ton – eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym jeździ teraz z przyczepą w północnym Schwarzwaldzie

Stuttgart / Gaggenau.

Mercedes-Benz Trucks rozpoczyna nową fazę wieloletnich testów praktycznych eActrosa w firmie Logistik Schmitt w północnym Schwarzwaldzie. eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym uzyskał już homologację do eksploatacji w zestawie drogowym o masie całkowitej 40 ton i jest obecnie w ciągłym użyciu w firmie Logistik Schmitt. Klienci mogą już zamawiać pojazd w tej konfiguracji. Od rozpoczęcia testów w 2019 roku eActros pokonał ponad 70 tysięcy kilometrów w ramach ponad siedmiu tysięcy przejazdów. Teraz będzie kontynuował transport obudów skrzyń biegów i komponentów osi do fabryk Daimler Truck w Rastatt i Gaggenau, pokonując dziennie nawet 300 km w systemie trzyzmianowym.

Steffen Maier, szef działu testów klienckich, Mercedes-Benz Trucks: „Intensywna wymiana informacji z klientami na wczesnym etapie rozwoju jest integralnym elementem prac konstrukcyjnych nad naszymi pojazdami. Z tego powodu już od 2019 r. nasz zespół wspiera praktyczne testy eActrosa w firmie Logistik Schmitt. Po udanym uruchomieniu produkcji seryjnej w październiku zeszłego roku sukcesywnie rozszerzamy możliwości zastosowań eActrosa. Z radością rozpoczynamy w północnym Schwarzwaldzie intensywne testy zestawu ciężarowego z akumulatorowym napędem elektrycznym”.

Rainer Schmitt, wspólnik zarządzający w spółce Logistik Schmitt: „eActros w zestawie ciężarowym jest idealny do naszych zastosowań. W kombinacji z przyczepą ta elektryczna ciężarówka oferuje teraz nie tylko wyższą masę całkowitą, ale także znacznie większą pojemność ładunkową. Dzięki temu w ramach tych samych przejazdów możemy przewozić dwa razy więcej nośników ładunku”.

 

Akumulatorowo-elektryczny eActros z przyczepą

Zgodnie z przepisami, do holowania przyczep o masie powyżej 10 ton, ciągniki ciężkich zestawów ciężarowych muszą być wyposażone w hamulce długotrwałego działania. W eActrosie funkcję takiego systemu zwalniacza realizuje hamulec przyczepy (High Power Brake Resistor, w skrócie HPR) dla pojazdów z akumulatorowym napędem elektrycznym. Eksploatowany w firmie Logistik Schmitt eActros 300 (6×2), przeznaczony do jazdy z przyczepą, jest wyposażony w sprzęg do przyczep centralnoosiowych firmy Rockinger. Współpracująca z nim przyczepa to przyczepa centralnoosiowa z zabudową typu curtainsider firmy Junge. Jej długość wewnętrzna wynosi 7280 mm, a dopuszczalna masa całkowita 18 ton.

 

Mercedes-Benz eActros produkowany seryjnie od października 2021 r.

Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh[1] i pojemności użytkowej ok. 97 kWh[2]. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów[3]. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną poprzez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu. eActrosa można ładować prądem o mocy do 160 kW – po podłączeniu do standardowego terminalu szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A ładowanie jego trzech pakietów akumulatorowych z poziomu 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę[4].

Daimler Truck stawia na elastyczność zastosowań swoich napędów i ich lokalną neutralność pod względem emisji CO2

W nieodległej przyszłości przewidziano w regionie również porównanie dwóch koncepcji pojazdów – akumulatorowo-elektrycznego eActrosa, eksploatowanego w firmie Logistik Schmitt, oraz ciężarówki zasilanej z napowietrznych linii trakcyjnych z projektu „eWayBW”. Daimler Truck nie planuje wytwarzania ciężarówek zasilanych z napowietrznych linii trakcyjnych i w swojej strategii stawia zarówno na pojazdy z napędem akumulatorowym, jak i wodorowym, a więc na systemy napędowe elastyczne w użytkowaniu i lokalnie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Umożliwiają one Daimler Truck uwzględnienie wszystkich rodzajów zastosowań u klientów przy zachowaniu pełnej elastyczności wyboru tras.

[1] Pojemność znamionowa nowego akumulatora, na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.

[2] Energia użyteczna do zwykłej eksploatacji samochodu ciężarowego z nowymi akumulatorami. Określona na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych; może się różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.

[3] Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie, w optymalnych warunkach, przy wykorzystaniu m.in. czterech pakietów akumulatorowych, po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania w częściowo obciążonym pojeździe do transportu dystrybucyjnego bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

[4] W oparciu o wewnętrznie określone parametry empiryczne, uzyskane w optymalnych warunkach, w tym w temperaturze otoczenia 20°C.

 

Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska Sp. z o.o.

TAG: Daimler Truck, eActros, eActros 300, eActros 400, elektryczna ciężarówka, eWayBW, High Power Brake Resistor, Junge, Logistik Schmitt, Logistik Schmitt eActros 300 (6x2), Mercedes Benz, Mercedes-Benz Trucks, Rockinger, Steffen Maier

Co możesz jeszcze przeczytać

DAF dostarczy silniki PACCAR MX-11 do autobusów miejskich w Rzymie
Naczepomania już w ten weekend!
Zlot Jelcza, AgroTargi Czarknów, Polska Unia Transportu w Krzyżowej, teledyski [Na Osi 990]
Zlot Jelcza, AgroTargi Czarknów, Polska Unia Transportu w Krzyżowej, teledyski [Na Osi 990]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP