NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN planuje sprzedaż ponad 30 000 samochodów dostawczych w 2025 roku

MAN planuje sprzedaż ponad 30 000 samochodów dostawczych w 2025 roku

czwartek, 10 kwiecień 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN planuje sprzedaż ponad 30 000 samochodów dostawczych w 2025 roku

Segment lekkich pojazdów użytkowych zyskuje coraz większe znaczenie w strukturze działalności MAN Truck & Bus. Po rekordowym wyniku sprzedaży w 2024 roku, wynoszącej około 27 700 pojazdów, firma stawia sobie ambitny cel na rok 2025 – sprzedaż ponad 30 000 samochodów dostawczych. Obecnie aż 98% dostaw realizowanych jest na rynku europejskim. Jednak MAN planuje dalszą ekspansję również poza Europę, m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Dodatkowo, po stopniowym wprowadzeniu zmian rocznikowych oferta modelowa została uzupełniona o minibusy MAN, które są ponownie dostępne.

„Segment lekkich pojazdów użytkowych to dla MAN-a prawdziwa historia sukcesu. Od zera do 27 700 sprzedanych pojazdów i 3,5% udziału w rynku europejskim w ciągu zaledwie ośmiu lat – nieustannie rozwijamy naszą ofertę” mówi Daniel Holbein, szef działu Business Van w MAN. „Dzięki nowemu MAN TGE Next Level przeprowadziliśmy najbardziej kompleksową modernizację w historii modelu, wzbogacając go o najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy i szereg wszechstronnych rozwiązań. To właśnie na jego bazie powstają nasze pojazdy w wersji gotowej do odbioru oraz indywidualne konfiguracje tworzone przez dział MAN Individual – nasz wewnętrzny warsztat personalizacji. W połączeniu z ogólnokrajową siecią serwisową tworzymy ofertę, która idealnie odpowiada na potrzeby klientów”

Ofertę MAN-a uzupełniają nowe minibusy MAN TGE Coach oraz MAN TGE Intercity, oparte na modelu rocznikowym 2025, znanym jako TGE Next Level. Bazowy minibus, czyli MAN TGE Next Level, został lepiej zabezpieczony przed ingerencją cyfrową dzięki gruntownej przebudowie architektury sieci pokładowej, jednostek sterujących i czujników. W transporcie pasażerskim szczególne znaczenie ma aktywne bezpieczeństwo pasażerów. Zostało ono istotnie podniesione dzięki zastosowaniu nowych systemów wspomagania. Dodano następujące systemy: system monitorowania martwego pola oraz ostrzeżenie przy ruszaniu (standard w minibusach), asystent skrętu (nowa opcja), Cruise Assist Plus z funkcją awaryjnego zatrzymania (Emergency Assist), tempomat aktywny ACC Stop & Go, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz asystent jazdy w korku (nowa opcja). Standardowe systemy wspomagania, takie jak asystent awaryjnego hamowania oraz dynamiczne rozpoznawanie znaków drogowych, również przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w minibusach.

Także kierowca skorzysta z nowości w minibusach MAN z rocznika modelowego 2025, ponieważ jego stanowisko pracy zostało całkowicie zmodernizowane. Nowe miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane ergonomicznie, z intuicyjnie rozmieszczonymi elementami sterującymi i dużą liczbą praktycznych schowków. Dzięki cyfrowemu zestawowi wskaźników kierowca ma zawsze podgląd na wszystkie istotne informacje, a za sprawą zupełnie nowej, ergonomicznej kierownicy wielofunkcyjnej może obsługiwać nowe systemy wspomagania oraz inne funkcje bez
konieczności odrywania rąk od kierownicy. Codzienną pracę ułatwiają również funkcje takie jak: uruchamianie bezkluczykowe (Keyless Start), elektryczny hamulec postojowy, MAN SmartLink oraz nowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów, umieszczona teraz bezpośrednio na kolumnie kierownicy.

Centralny dotykowy wyświetlacz MAN Media Van pełni funkcję nowego centrum dowodzenia w pojeździe, umożliwiając sterowanie jego funkcjami. W standardzie wyposażony jest w ekran o przekątnej 10,4”, tuner DAB+ oraz interfejs Bluetooth. Dodatkowo, jako opcja, dostępne są takie funkcje jak nawigacja, sterowanie głosowe, strumieniowe odtwarzanie multimediów oraz większy wyświetlacz o przekątnej 12,9”.

MAN TGE Intercity doskonale sprawdza się jako autobus transferowy, np. dla szkół, klubów sportowych lub na potrzeby wycieczek w branży hotelarskiej. Dostępny jest w wersji z 16 lub 19 miejscami pasażerskimi. W konfiguracji 16-miejscowej, po demontażu czterech foteli, w tylnej części pojazdu można wygospodarować miejsce na wózek inwalidzki. Wersja 19-miejscowa oferuje zwiększoną liczbę miejsc dla pasażerów. MAN TGE
Coach to minibus przeznaczony dla wymagających grup turystycznych oraz do indywidualnego przewozu pasażerów. Maksymalnie 16 pasażerów może podróżować w komfortowych, regulowanych skórzanych fotelach z dodatkową przestrzenią na nogi, co zapewnia duży komfort, zwłaszcza podczas dłuższych przejazdów. Podłoga w stylistyce drewna, wykończenie wnętrza z wysokiej jakości materiałów oraz nastrojowe oświetlenie stanowią estetyczne akcenty wizualne. Do dodatkowych atutów modelu TGE Coach należy również przestronny bagażnik dostępny poprzez tylną klapę oraz zapewniające prywatność przyciemniane szyby.

Oba minibusy MAN oferują pasażerom wygodne wejście do pojazdu dzięki elektrycznie otwieranym drzwiom skrzydłowym po stronie pasażera. Oddzielny układ klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej stanowi wyposażenie standardowe. Dodatkowy system klimatyzacji o mocy 13 kW zapewnia z kolei odpowiedni dopływ świeżego powietrza oraz komfortową temperaturę. Schłodzone powietrze dociera do każdego pasażera poprzez półki bagażowe z indywidualnymi panelami sterowania i nawiewami powietrza.

Minibusy napędzane są na tylną oś, przy mocy 120 kW (163 KM), i są dostępne z manualną 6-biegową skrzynią biegów (tylko w wersji Intercity) lub z nową 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Dopuszczalna masa całkowita minibusów wynosi pięć ton.

Do przewozu pasażerów monachijski producent pojazdów użytkowych oferuje również MAN-a TGE Kombi dostępnego fabrycznie w trzech liniach produktowych: Basic, Shuttle oraz Mobility. Ten pojazd o dopuszczalnej
masie całkowitej 3,5 tony, przeznaczony maksymalnie dla ośmiu pasażerów, imponuje możliwością łączenia transportu osób i ładunku. Model TGE Combi dostępny jest w wariantach z dwoma wysokościami dachu, dwoma rozstawami osi oraz z napędem na oś przednią, tylną lub wszystkie koła.

MAN TGE cieszy się rosnącą popularnością wśród firm zajmujących się zabudową autobusową w całej Europie. Przykładem jest Civitas Economy – niskopodłogowy minibus holenderskiego producenta Tribus. Ten pojazd
o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony i maksymalnie ośmiu miejscach pasażerskich może być elastycznie wykorzystywany w transporcie publicznym dzięki takim rozwiązaniom, jak elektroniczny wyświetlacz kierunku jazdy, niskopodłogowa strefa z rampą dla wózków inwalidzkich, elastyczny system podłogowy Triflex Air z fotelami składanymi oraz szerokie drzwi typu metro.

 

Źródło: MAN Truck & Bus Polska

TAG: autobus transferowy, MAN, MAN TGE Coach, MAN TGE Intercity, MAN TGE Next Level, MAN Truck & Bus Polska, MAN Truck Bus, MAN-a TGE Kombi, minibusy MAN, TGE Combi, TGE Next Level

Co możesz jeszcze przeczytać

Aplikacja Tachograf
Ciekawostka
Ciekawostka
Zabudowa od firmy MEGA na elektrycznym Volvo FE

Najczęściej czytane

  • Najlepsi na start! Zostań Mistrzem Efektywnej Jazdy 
w Lidze Kierowców 2025

    Tegorocznej kampanii ShowTruck promującej noweg...
  • BAUMA 2025,odwiedziny w jednostce OSPi w muzeum WENA | ODCINEK Na Osi 1136

    W 1136 odcinku Na Osi odwiedziny w jednostce OS...
  • MAN TGE Next Level 4×4 “Made in Poland”

    W dniach 26-29 maja 2025 roku firma MAN Truck &...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...
  • Truck Story: Iveco Massif | Na Osi 1135

    W cyklu Truck Story opowieść o Iveco Massif. M...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP