NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN eTour de Pologne

MAN eTour de Pologne

środa, 09 lipiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN eTour de Pologne

Pierwsza ogólnopolska kampania MAN eTruck

Dekarbonizacja transportu ciężkiego jest jednym z kluczowych założeń MAN Truck & Bus na najbliższe lata. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów z całego kraju MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny MAN eTruck odwiedza klientów oraz centra sprzedażowe w całej Polsce. Podróż rozpoczęła się od Warszawy, w dalszej kolejności pojazd będzie można zobaczyć na ulicach w rejonie Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Lublina oraz Rzeszowa. Dodatkowo, od początku lipca, MAN eTruck razem najnowszymi pojazdami spalinowymi z nową jednostką napędową MAN D30 PowerLion jest prezentowany na dniach otwartych w wybranych centrach sprzedażowych MAN-a.

Dostosowanie do indywidualnych potrzeb dzięki szerokiej ofercie

Nowy MAN eTruck, który dzięki modułowej koncepcji akumulatorów, licznym rozstawom osi, kabinom, przystawkom odbioru mocy (PTO) i wyposażeniu przemysłowemu oferuje obecnie ponad milion wariantów konfiguracji, okazał się odpowiedni dla potrzeb wszystkich branż, rozwiązań z zabudowami i zadań transportowych. Pojazd jest przygotowany do megawatowego standardu ładowania MCS o mocy do 750 kW, umożliwiając naładowanie akumulatorów w trakcie przerwy kierowcy. Dzienny zasięg wynosi tym samym do 800 kilometrów*, co w przypadku typowych zastosowań długodystansowych w zupełności wystarcza. Jest to jeden z powodów, dla których klienci już teraz wykazują rosnące zainteresowanie tymi pojazdami.

Rozpoczęcie seryjnej produkcji MAN eTruck

Główny zakład MAN w Monachium otworzył nowy rozdział w swojej długiej historii: w połowie czerwca rozpoczęła się seryjna produkcja eTrucków, które są obecnie produkowane razem z samochodami ciężarowymi z silnikiem Diesla – na tej samej linii, w „zintegrowanej produkcji mieszanej”. W momencie kiedy przychodzi kolej na pojazd spalinowy, jest on początkowo wyposażony w osie, zbiorniki i układ wydechowy. Z drugiej strony elektryczne pojazdy są najpierw wyposażone w dwa akumulatory pod kabiną oraz komponenty elektryczne, tak zwany „Powerpack”. Taka elastyczność wymaga wysoko wykwalifikowanej siły roboczej – dlatego firma MAN przeszkoliła w ostatnich latach ponad 5.000 pracowników w zakresie technologii wysokiego napięcia. Wyprodukowanie ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym lub akumulatorowo-elektrycznym zajmuje im około ośmiu godzin. Maksymalna zdolność produkcyjna wynosi obecnie około 100 ciężarówek dziennie, niezależnie od rodzaju napędu.

Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych MAN w Norymberdze

Rozpoczęcie produkcji akumulatorów jest już drugą nową linią produkcyjną, która została otwarta w Norymberdze w tym roku. W zakładzie MAN akumulatory są produkowane w trzech tak zwanych pakietach. W autobusie miejskim MAN Lion’s City E zastosowano dwuwarstwowe pakiety. W modelach pojazdów ciężarowych MAN eTGL, MAN eTGS i MAN eTGX stosowane są trzy- i czterowarstwowe pakiety do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 50 ton. Oprócz około 100 milionów euro już zainwestowanych w zakład produkcyjny, który został właśnie uruchomiony, w nadchodzących latach zainwestowane zostanie kolejne 150 milionów euro w celu dalszego gromadzenia wiedzy fachowej w dziedzinie technologii akumulatorów i zwiększenia pionowego zakresu wartości dodanej.

 

Źródło: MAN Truck & Bus

TAG: Dekarbonizacja transportu ciężkiego, eTruck, MAN D30 PowerLion, MAN eTGL, MAN eTGS, MAN eTGX, MAN eTour de Pologne, MAN eTruck, MAN Lion’s City E, MAN Truck Bus

Co możesz jeszcze przeczytać

1 część relacji z targów Agrotech | Na Osi 1026
1 część relacji z targów Agrotech | Na Osi 1026
pit 960
Odpowiedzialność za przesyłkę, której przewóz zleciłem innemu przewoźnikowi [Ekspert Na Osi radzi]
IVECO podczas Tour d’Europe: biometan na czele transformacji w kierunku zrównoważonej mobilności

Najczęściej czytane

  • Volvo Trucks otrzymuje pięć gwiazdek w drugim teście Euro NCAP dla samochodów ciężarowych

    Volvo Trucks po raz kolejny otrzymało maksymaln...
  • Spektakularny debiut – MAN Lion’s Coach E uhonorowany nagrodą „Sustainable Bus of the Year 2026”

    MAN Lion’s Coach E jest główną atrakcją stoiska...
  • Stoiska na XXI Ultor Master Truck Show 2025 – część 7 | Na Osi 1154

    Stoiska na XXI Ultor Master Truck Show 2025 - c...
  • Spacerowicz szczęściarz | Na Osi 1154

    Analiza wypadku: Spacerowicz szczęściarz. Mater...
  • Błąd pominięcia wpisu kraju rozpoczęcia | Na Osi 1154

    Skąd bierze się błąd pominięcia wpisu kraju roz...

Archiwum

  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP