NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN eTour de Pologne

MAN eTour de Pologne

środa, 09 lipiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN eTour de Pologne

Pierwsza ogólnopolska kampania MAN eTruck

Dekarbonizacja transportu ciężkiego jest jednym z kluczowych założeń MAN Truck & Bus na najbliższe lata. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów z całego kraju MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny MAN eTruck odwiedza klientów oraz centra sprzedażowe w całej Polsce. Podróż rozpoczęła się od Warszawy, w dalszej kolejności pojazd będzie można zobaczyć na ulicach w rejonie Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Lublina oraz Rzeszowa. Dodatkowo, od początku lipca, MAN eTruck razem najnowszymi pojazdami spalinowymi z nową jednostką napędową MAN D30 PowerLion jest prezentowany na dniach otwartych w wybranych centrach sprzedażowych MAN-a.

Dostosowanie do indywidualnych potrzeb dzięki szerokiej ofercie

Nowy MAN eTruck, który dzięki modułowej koncepcji akumulatorów, licznym rozstawom osi, kabinom, przystawkom odbioru mocy (PTO) i wyposażeniu przemysłowemu oferuje obecnie ponad milion wariantów konfiguracji, okazał się odpowiedni dla potrzeb wszystkich branż, rozwiązań z zabudowami i zadań transportowych. Pojazd jest przygotowany do megawatowego standardu ładowania MCS o mocy do 750 kW, umożliwiając naładowanie akumulatorów w trakcie przerwy kierowcy. Dzienny zasięg wynosi tym samym do 800 kilometrów*, co w przypadku typowych zastosowań długodystansowych w zupełności wystarcza. Jest to jeden z powodów, dla których klienci już teraz wykazują rosnące zainteresowanie tymi pojazdami.

Rozpoczęcie seryjnej produkcji MAN eTruck

Główny zakład MAN w Monachium otworzył nowy rozdział w swojej długiej historii: w połowie czerwca rozpoczęła się seryjna produkcja eTrucków, które są obecnie produkowane razem z samochodami ciężarowymi z silnikiem Diesla – na tej samej linii, w „zintegrowanej produkcji mieszanej”. W momencie kiedy przychodzi kolej na pojazd spalinowy, jest on początkowo wyposażony w osie, zbiorniki i układ wydechowy. Z drugiej strony elektryczne pojazdy są najpierw wyposażone w dwa akumulatory pod kabiną oraz komponenty elektryczne, tak zwany „Powerpack”. Taka elastyczność wymaga wysoko wykwalifikowanej siły roboczej – dlatego firma MAN przeszkoliła w ostatnich latach ponad 5.000 pracowników w zakresie technologii wysokiego napięcia. Wyprodukowanie ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym lub akumulatorowo-elektrycznym zajmuje im około ośmiu godzin. Maksymalna zdolność produkcyjna wynosi obecnie około 100 ciężarówek dziennie, niezależnie od rodzaju napędu.

Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych MAN w Norymberdze

Rozpoczęcie produkcji akumulatorów jest już drugą nową linią produkcyjną, która została otwarta w Norymberdze w tym roku. W zakładzie MAN akumulatory są produkowane w trzech tak zwanych pakietach. W autobusie miejskim MAN Lion’s City E zastosowano dwuwarstwowe pakiety. W modelach pojazdów ciężarowych MAN eTGL, MAN eTGS i MAN eTGX stosowane są trzy- i czterowarstwowe pakiety do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 50 ton. Oprócz około 100 milionów euro już zainwestowanych w zakład produkcyjny, który został właśnie uruchomiony, w nadchodzących latach zainwestowane zostanie kolejne 150 milionów euro w celu dalszego gromadzenia wiedzy fachowej w dziedzinie technologii akumulatorów i zwiększenia pionowego zakresu wartości dodanej.

 

Źródło: MAN Truck & Bus

TAG: Dekarbonizacja transportu ciężkiego, eTruck, MAN D30 PowerLion, MAN eTGL, MAN eTGS, MAN eTGX, MAN eTour de Pologne, MAN eTruck, MAN Lion’s City E, MAN Truck Bus

Co możesz jeszcze przeczytać

MAN Trucks z nagrodą Top Employer
Zespół De Rooy z Polakiem w składzie na podium Rajdu Dakar
Nie zabijaj, nie daj się zabić: Niebezpieczny koń | Na Osi 1087

Najczęściej czytane

  • ODCINEK Na Osi 1148

    W odcinku 1148 austriackie rozwiązania na przew...
  • Łowicki Trucker King 2025 | Na Osi 1147

    Łowicki Trucker King 2025. Materiał pochodzi z ...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Bomba na bombach | Na Osi 1147

    Analiza wypadku: Bomba na bombach. Materiał poc...
  • Wycieczka prywatnym autobusem? | Na Osi 1147

    Wycieczka prywatnym autobusem? Materiał pochodz...
  • Opolagra 2025 – część 2 | Na Osi 1147

    Opolagra 2025 - część 2. Materiał pochodzi z 11...

Archiwum

  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP